روزنه امیدی که رهبری ایجاد کردند

کوتاهی های بزرگی که قوه قضاییه می تواند جبران کند/ قضات مستقل و شجاع حقوق مردم را استیفا خواهند کرد

حالا با فرمان رهبر معظم انقلاب به قوه قضائیه روزنه‌های امید برای تامین آزادی‌ها و حقوق مردم باز شده است. به عبارت دیگر اگر دولت…

کوتاهی های بزرگی که قوه قضاییه می تواند جبران کند/ قضات مستقل و شجاع حقوق مردم را استیفا خواهند کرد

به گزارش ۸دی به نقل از جهان، سال‌هاست که مخالفان نظام و برخی افراد مغرض یا غافل داخلی بگونه‌ای تبلیغ می‌کنند که گویا قوه قضائیه مخالف آزادی است. آنها این دستگاه را در مقابل آزادی‌های مردم و حقوق آنها تعریف می‌کنند.

با برنده شدن آقای روحانی در انتخابات این گمان -حداقل در میان منتقدان دولت- شکل گرفته که قرار نیست دستِ‌کم تا چهار سال آینده مشکلات پرشمار مردم از قبیل بحران ریزگردها و آب، به یغما رفتن سرمایه سپرده‌گذاران موسسات بی‌اعتبار بانکی، بیکار شدن کارگران و عدم پرداخت حقوق آنان، تاخیرهای پروازی، شهریه‌های غیرقانونی مدارس، فروش سئوالات امتحانی، گرانی کالا، قراردادهای محرمانه، ادامه تولید خودروهایِ مردُم‌کش مثل پراید، آقازاده‌های قاچاقچی و رانت‌خوار، قطع یارانه مستضعفان، اشرافیت و حقوق نجومی دولتمردان، رکود تولید و… حل شود.

حالا با فرمان دیروز رهبر معظم انقلاب به قوه قضائیه روزنه‌های امید برای تامین آزادی‌ها و حقوق مردم باز شده است. به عبارت دیگر اگر دولت بی‌عمل باشد، می‌توان امید داشت که قضات مستقل و شجاع حقوق مردم را استیفا کنند.

به عنوان مثال دستگاه قضائی می‌تواند با احضار و برخورد با رئیس کل و مسئولان مقصر در بانک مرکزی که موسسات مالی غیرمجاز یکی از دسته گل‌های آنهاست، بخشی از حقوق مال‌باختگان را اعاده کند یا می‌تواند با برخورد با زمین‌خواران و جنگل‌خواران در هر دستگاه و مقامی، حقوق مردم را احیا کند یا دروغگوهای وزارت آموزش و پرورش را بخاطر اخذ شهریه اجباری از دانش آموزان تنبیه کند.

در زمینه تامین آزادی‌های مشروع هم قوه قضائیه می‌تواند با کسانی که به دنبال شنیدن صدای تنها یک تفکر سیاسی خاص هستند و به شیوه‌های مختلف از فشار به صداوسیما گرفته تا توقیف مطبوعات منتقد و ممانعت از حضور منتقدان دولت در دانشگاه‌ها و توهین به آنها، توتالیتریسم را دنبال می‌کنند، برخورد کند.

روی دیگر سکه دفاع از آزادی‌های مشروع، برخورد با بی‌بندوباری و ابتذال‌هایی است که آزادی حقیقی و آزادی بیان و اندیشه را بدنام و محدود می‌کند، اقدام دیگر می‌تواند برخورد با «خرید و فروش در ساحت آزادی» باشد که مصداق آن خرید و فروش آراء در ایام انتخابات، خرید هنرمندان کاسب با پول بیت‌المال برای ستاد انتخاباتی و خرید فله‌ای کانال‌های تلگرامی پرمخاطب است. این نوع برخوردها حتماً منجر به آزادتر شدن فضای داخلی ایران و دموکراتیک‌تر شدن فضای انتخابات‌ها خواهد شد و البته قابل پیش‌بینی است که با مخالفت و جیغ “بنفش” روبرو خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه