نماینده مردم رشت در مجلس:

سؤال از رئیس‌جمهور قانونا باید اعلام وصول شود/ نمی‌شود آقایان برای منتفی کردن طرح سؤال با هم زد و بند کنند

نماینده مجلس گفت: هیئت رئیسه موظف است که مطابق آئین نامه عمل کند و اگر این سوال اعلام وصول نگردد این هیئت مقصر خواهد بود.

سؤال از رئیس‌جمهور قانونا باید اعلام وصول شود/ نمی‌شود آقایان برای منتفی کردن طرح سؤال با هم زد و بند کنند

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به جلسه بعدازظهر جمعی از نمایندگان دولت با برخی سوال کنندگان از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری اظهار داشت: براساس ماده ۲۲۲ قانون زمانی که یک چهارم نمایندگان مجلس یعنی حدود ۷۵ نفر از آنها سوالی را امضا می کنند هیئت رئیسه موظف است که آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع داده و مسئولان به کمیسیون مربوطه پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون افزود: نمی شود آقایان خارج از کمیسیون بنشینند و با هم زد و بند کرده و با خودشان به یک نتیجه برسند؛ این روش درستی نیست.

کوچکی نژاد تصریح کرد: ۱۳۰ نماینده از رئیس جمهور سوال کردند و هیئت رئیسه موظف است این سوال را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد کمیسیون نیز موظف است که سوال کنندگان از رئیس جمهور یا نماینده ای از رئیس جمهور را برای بررسی این موضوع به کمیسیون دعوت کند.

نماینده مردم رشت تاکید کرد: روز گذشته عده زیادی از مال باختگان برای پیگیری مشکلات شان به مجلس مراجعه کرده بودند آنها نگران هستند باید این موضوع به صورت جدی حل و فصل گردد یا دولت می تواند پول مردم را پرداخت کند و یا نمی تواند که اگر اینگونه است باید سوال نمایندگان  مطرح شود.

وی با اشاره به برخی لابی گری ها در مجلس برای منتفی کردن طرح سوال از رئیس جمهور یادآور شد: در واقع برگزاری جلسه بعدازظهر نوعی معامله است تا افراد از طرح سوال خود منصرف شوند؛ به صورت قانونی باید مسیر طرح سوال حل شود.

کوچکی نژاد در پایان با بیان اینکه افراد در تلاش برای بازپس گیری امضاهای برخی سوال کنندگان از رئیس جمهور بودند، خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه موظف است که مطابق آئین نامه عمل کند و اگر این سوال اعلام وصول نگردد این هیئت مقصر خواهد بود.

.

.

.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه