عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رییس جمهور طبق وعده اش اصلاحیه قانون کار را پس بگیرد/ امنیت شغلی کارگران چرخ تولید ملی را می چرخاند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: رییس جمهور طبق قول هایی که به کارگران داده است، باید اصلاحیه قانون کار را پس بگیرد.

رییس جمهور طبق وعده اش اصلاحیه قانون کار را پس بگیرد/ امنیت شغلی کارگران چرخ تولید ملی را می چرخاند

به گزارش ۸دی، نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در مورد وضعیت کارگران، اظهار کرد: دولت متاسفانه توجه خوبی به وضعیت کارکران نداشت و مشکلات این قشر جامعه هنوز بر سر جای خود باقی است.

وی با تأکید براینکه دولت های قبل در حوزه مسکن به قول های خود عمل نکردند، تصریح کرد: به طور مثال دولت دهم در بحث مسکن مهر اقدامی برای کارگران انجام نداد و دولت یازدهم هم که مسکن اجتماعی را مطرح کرد در این راستا برنامه ای برای کارگران نداشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه رییس جمهور کشورمان لباس مقدس روحانیت را بر تن دارد و باید به قول هایش عمل کند، اضافه کرد: به قول معروف مرد است و قولش، باید به قول هایی که به کارگران داده شده عمل شود.

قاضی پور با بیان اینکه رییس جمهور طبق قول هایی که در حوزه کارگران داده است، باید اصلاحیه قانون کار را پس بگیرد، تصریح کرد: روحانی باید هر چه سریعتر این قولش را عملی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه حقوقی که کارگران دریافت می کنند بسیار ناچیز است، اضافه کرد: دولت باید از طریق دادن سبد کالا به کارگران این کم و کسری حقوق آنها را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم برای حمایت از کارگران آجر روی آجر نگذاشت، تصریح کرد: عملا رییس جمهور دولت یازدهم حمایتی از جامعه کارگری نداشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه  دولت به اقدامات مهم در حوزه کارگران مانند مسکن کارگری عمل نکرد، اضافه کرد: دولت باید جدی تر وارد بحث مسکن به ویژه مسکن کارگری شود.

وی افزود: رییس جمهور در دولت دوازدهم باید ابعاد مختلف برنامه ششم توسعه را در حوزه های مختلف به ویژه در بخش کارگران به خوبی عمل و بند بند آن را اجرایی کند.

قاضی پور با اشاره به اینکه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی باید برخلاف گذشته، نگاه ویژه ای به بحث ایجاد امنیت شغلی برای کارگران داشته باشد، افزود: متأسفانه کارگران به راحتی از سوی کارفرمایان بیکار می شوند.

وی ادامه داد: امنیت شغلی برای کارگران بستر مناسبی برای نیروی کار در جهت حرکت بیشتر چرخه تولید ملی دارد و از سوی دیگر جلوی افزایش نمودار بیکاری در جامعه را نیز می گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه