عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد:

حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای ایران بیانگر حقوق بشر انحصارطلبی آمریکا بود

اخگری گفت: حمله هوایی ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس بیانگر حقوق بشر انحصارطلبی آمریکا در جهان بود.

حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای ایران بیانگر حقوق بشر انحصارطلبی آمریکا بود

به گزارش ۸دی، حسن اخگری بابیان اینکه روحیه انحصارطلبی در آمریکایی‌ها از بدو تشکیل و هجوم آن‌ها از اروپا به منطقه آمریکا در آن‌ها وجود داشت، اظهار کرد: خصوصیات جامعه آمریکا انحصارطلبی مهاجرینی است که از اروپا آمدند و در آمریکا حاکم شدند و این خلق‌وخوی انحصارطلبی در درون آن‌ها به حدی شدید بوده که در ایجاد منطقه آمریکا رحمی نکردند و در اندک زمانی بر بومیان آمریکا غالب شدند و حکومت تشکیل دادند.

وی بابیان اینکه آمریکایی‌ها بین خودشان جنگ‌های شمال و جنوب به راه انداختند که نهایتاً گروهی غالب شد، افزود: این غالبیت با موضوع فرهنگ انحصارطلبی آمریکا نسبت به هم نوعان خود نسبت به همه مردم دنیا مشهود است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد گیلان یکی از قالب‌های جامعه‌شناسی آمریکا را حقوق بشر آمریکایی نام برد و گفت: در حقوق بشر آمریکایی، نوک پیکان این کشور انحصارطلب به‌سمت همه کشورهای دارای تمدن‌ها شرق و غرب است و حتی امروز نیز از این اصطلاح استفاده می‌کنند.

اخگری در تعریف حقوق بشر آمریکا کودتای ۲۸ مرداد علیه ایران را مثال‌زدنی دانست و بیان کرد: حمله آمریکا و منهدم کردم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس نمونه‌ای دیگر از حقوق بشر آمریکایی است.

عضو خانه نخبگان بسیج از سکوت جوامع بین‌المللی در خصوص حقوق بشر انحصارطلبی آمریکا انتقاد کرد و گفت: دنیا علی‌رغم اینکه می‌داند حقوق بشر انحصارطلبی آمریکا در حال تحمیل به همه جوامع است کسی به حرف نمی‌آید و سازمان‌های بین‌المللی در پی این قضیه به دلیل اینکه جیره‌خوار و به‌نوعی مستعمره آمریکا هستند عملاً سکوت را برگزیده‌اند.

وی همچنین به فریاد ملت‌های آزاده در مقابل این نوع از حقوق بشر در دنیا اشاره کرد و افزود: انسان‌های شریف دنیا انحصارطلبی و حقوق بشر آمریکایی را فریاد می‌زنند و کشورهای مستقلی همچون ایران نیز این فریاد را به گوش جهانیان رسانده است که این نوع حقوق تعریف‌شده از سوی آمریکا، حقوق بشر انحصارطلبی و خودبرتربینی است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد گیلان منشور حقوق بشر ایرانی- اسلامی را موجب تعالی ملل برشمرد و خاطرنشان کرد: ما برای بشریت نه به شکل انحصارطلبی بلکه به شکل گسترده و عمومی برای همه مردم دنیا منشور حقوق بشری را داریم که توان دارد همه جوامع کره زمین با زیست‌بوم‌های خاص آن‌ها را به تعالی و کمال برساند.

وی بابیان اینکه امروزه در بسیاری از کشورهای منطقه دست کثیف حقوق بشر آمریکایی را می‌بینیم، افزود: بمباران هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در راستای حقوق بشر انحصارطلبی آمریکا رقم خورد که بیش از ۲۰۰ نفر از ایرانیان اعم از کودک و زن و مرد و جوان شهید شدند که نمونه بارز دوگانگی منشور حقوق بشر آمریکا است.

عضو خانه نخبگان بسیج با اذعان به این نکته که باید آزادی خواهان و انسان‌های باایمان و باوجدان دنیا این صحنه را ببینند و درس بگیرند که حقوق بشر آمریکایی، حقوق بشر انحصاری طلبی است، گفت: وظایف رسانه و مردان آزاده معرفی تناقض‌ها و تعارضات حقوق بشر آمریکا به جهانیان است و همچنین باید حقوق بشر اسلامی و ایرانی را به جهان معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه