آیا وام دهیاران هم به سرنوشت یارانه های وعده داده شده دچار می شود؟

مانعی که در راه پرداخت تسهیلات به دهیاران گیلانی وجود دارد و مسئولان حرفی از آن نمی زنند!

۱۰ میلیون تومان از سرمایه ای که می بایست خرج روستا شود، پشتیبان در نظر گرفته می شود تا وام شخصی به دهیار پرداخت شود!

مانعی که در راه پرداخت تسهیلات به دهیاران گیلانی وجود دارد و مسئولان حرفی از آن نمی زنند!

به گزارش ۸دی به نقل از خزر، یکی از انتقادات به روحانی در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری اعطای تسهیلات به دهیاران در آستانه انتخابات بود. تسهیلاتی که رنگ و بوی تبلیغاتی داشت و البته روحانی آن را نیز انکار نکرد.

حالا دولت می خواهد به وعده داده شده وفا کند و پست بانک موظف شده تا به دهیاران این وام را تخصیص دهد. در گیلان هم محمدزمان فداکار، مدیر امور شعب پست بانک گیلان در جلسه ای که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، معاون امور عمرانی استاندار و بیش از هزار دهیار گیلانی برگزار شد، گفته است که بیش از ۲ هزار دهیار دارای حساب در این بانک بوده که برای شروع دستور پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به ۴۰۰ دهیار نیز داده شده است و تا پایان سال به همه دهیاران این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

با این حال تمام این مسئولین به طرز قابل تاملی به یکی از شروط اصلی اعطای این وام به دهیاران اشاره نمی کنند. شرطی که عملا بسیاری از دهیاران به خصوص دهیاران روستاهای کم خانوار را از دریافت این وام محروم می کند.

مازیار سیدنژاد، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در این خصوص به خبرنگار خزر می گوید: یکی از شروط پرداخت این وام اینست که ۱۰ میلیون تومان در حساب دهیاری باشد که این ۱۰ میلیون به عنوان پشتیبان وام در حساب محسوب می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دهیارانی که این مبلغ را در حساب خود ندارند، نمی توانند از این وام بهره مند گردند، می گوید: برخی از دهیاران روستاهای کم خانوار چنین مبلغی را در حساب ندارند و در حال نامه نگاری هستیم تا ترتیبی برای بهره مندی آنان از این وام اتخاذ گردد.

گفتنی است این ساز و کار پرداخت وام به دهیاران نوعی اعتبارسنجی حساب دهیاری برای پرداخت وام شخصی به آنان است. به عبارت دیگر سرمایه ای که می بایست خرج خدمت رسانی به روستانشینان شود، باید در حساب موجود باشد تا وام شخصی به دهیاران پرداخت شود! البته پشتیبان قلمداد کردن حساب دهیاری برای وام شخصی به دهیار، این سوال را بذهن متبادر می کند که در صورت عدم پرداخت اقساط توسط وام گیرنده(دهیار)، آیا اقساط معوقه از حساب پشتیبان(حساب دهیاری) برداشت می شود؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه