رايزني‌ها و گمانه‌‌زنی‌ها ادامه دارد

رحمانی فضلی گزینه دوباره وزارت کشور!/ فهرست جدیدی از ضد حال های روحانی به اصلاح طلبان

از نقل قول‌های فعالان اصلاح‌طلب چنین برمی‌آید که دوز اصلاح‌طلبی کابینه دوازدهم پایین خواهد بود و حسن روحانی به مثابه تصمیم…

رحمانی فضلی گزینه دوباره وزارت کشور!/ فهرست جدیدی از ضد حال های روحانی به اصلاح طلبان

به گزارش ۸دی، تنها چند هفته بعد از انتصاب رحمانی فضلی از چهره های نزدیک به علی لاریجانی به عنوان وزیر کشور، بسیاری از اصلاح طلبان بنای ناسازگاری را با وی گذاشتند.

به گزارش جهان نیوز، انتقاد اصلاح طلبان به رحمانی فضلی به جایی رسید که درخواست برای استیضاح و یا برکناری او را نیز علنی پیگیری کردند!

اما اصلاح طلبان امیدوار بودند با فشاری زیادی که به روحانی برای برکناری رحمانی فضلی وارد کرده اند، ، رئیس دولت دوازدهم گزینه جدیدی برای وزارت کشور معرفی خواهد کرد.

این در حالیست که امروز روزنامه شرق طی گزارشی درباره مهره‌چینی کابینه دوازدهم نوشته است: “گفته می‌شود حلقه‌ای متشکل از محمد نهاوندیان، محمدباقر نوبخت، محمود واعظی، حسین فریدون و اکبر ترکان هم مشغول بررسی پیشنهادهای کابینه دوازدهم بوده و کار هماهنگی با گزینه‌های محتمل برای وزرات را برعهده دارند. بر همین اساس تا اینجا ازجمله گزینه‌هایی که ماندنشان در کابینه قطعی شده است، برخلاف تصورات، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور است. ”

این گزارش می افزاید: “گزینه‌ای که از ابتدای روی‌کارآمدن دولت یازدهم انتخاب او مورد انتقاد بخشی از جریان اصلاح‌طلب بوده است. در هفته‌های گذشته هم برخی از گمانه‌‌زنی‌ها از جابه‌جایی رحمانی‌فضلی با محمد شریعتمداری خبر داده بودند. اما حالا با ابقای رحمانی‌فضلی، حضور شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت قوت گرفته است. از دیگر گزینه‌هایی که ابقای آنها قوت گرفته است، جواد ظریف برای وزارت خارجه، سیدمحمود علوی برای وزارت اطلاعات، بیژن نامدارزنگنه برای وزارت نفت و حسن قاضی‌زاده‌هاشمی برای وزارتخانه بهداشت و محمدباقر نوبخت برای سازمان برنامه‌و‌بودجه است. محمد علی نجفی از جمله گزینه‌هایی بود که حضورش در دولت دوازدهم را به رفتن به سازمان برنامه‌و‌بودجه منوط کرده بود و حالا که سازمان برنامه منتفی شده است، احتمال انتخاب او به‌عنوان شهردار تهران قوت گرفته است.”

در ادامه این گزارش نیز آمده است:” نجفی که مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم است قبلا گفته بود که باید ۵٠ درصد کابینه تغییر کند. تغییراتی که به نظر می‌رسید دست‌کم باید وزارتخانه‌هایی که بیشترین منتقدین را داشتند، شامل شود و یا رویکرد اصلاح‌طلبانه به خود بگیرد. اما ظاهرا تا اینجا چنین اتفاقی نیفتاده است. حتی شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تقریبا سه هفته پیش درخواست دیدار با روحانی را برای بررسی کابینه دوزادهم ارائه کرده که هنوز برای آن زمانی در نظر گرفته نشده است. عبدالواحد موسوی‌لاری هم در همین باره با محمد شریعتمداری مذاکره کرده اما هنوز زمانی از سوی ریاست‌جمهوری اعلام نشده است.عبدالله ناصری از اعضای شورای‌عالی اصلاح‌طلبان معتقد است که «تا به اینجا یک انتظار اجتماعی جدی شکل گرفته است که کابینه تغییرات ۵٠‌درصدی داشته باشد». او در گفت‌وگو با «شرق» ادامه داد: «اگر چنین انتظاری محقق نشود، این موضوع تبدیل به یک مسئله برای دولت جدید روحانی خواهد شد».

روزنامه شرق نیز در پایان تصریح می کند: رایزنی‌ها و گمانه‌‌زنی‌ها درباره کابینه دوازدهم همچنان ادامه دارد، اما از نقل قول‌های فعالان اصلاح‌طلب چنین برمی‌آید که دوز اصلاح‌طلبی کابینه دوازدهم پایین خواهد بود و حسن روحانی به مثابه تصمیم شخصی خود در سال ٩٢ عمل خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه