دادستان لاهیجان:

گیلان و مازندران استان های خشنی هستند/ پرونده های دادگاه خانواده در لاهیجان قابل تامل است

دادستان لاهیجان با بیان اینکه گیلان و مازندران جزء استان های خشن هستند که دارای رتبه نیز هستند افزود: یکی از دلایل این موضوع بی حوصلگی مردم می تواند باشد.

گیلان و مازندران استان های خشنی هستند/ پرونده های دادگاه خانواده در لاهیجان قابل تامل است

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، رضا رحمانی دادستان لاهیجان با اشاره به آمار دستگاه قضایی شهرستان با بیان اینکه میزان آمار مراجعین و وارده ها به دادگستری بخش مرکزی در شان مردم نجیب لاهیجان نیست گفت: از ابتدای تیر ۹۴ تا تیر ماه ۹۵ تعداد وارده ها به دادسرای لاهیجان تعداد ۱۰ هزار و ۷۴ فقره پرونده بود.

وی افزود: از ابتدای تیرماه ۹۵ تا ابتدای تیرماه سال ۹۶ این میزان به ۱۰ هزار و ۷۷۰ فقره که مربوط به دادسرا بود رسیده و در مدت یکسال تعداد ۷۰۰ فقره پرونده افزایش داشته است.

دادستان لاهیجان با بیان اینکه دادگاه های حقوقی ۱۱ هزار و ۷۷۰ فقره پرونده در سال گذشته داشته است افزود: دادگاه های عمومی و خانواده نیز ۴ هزار ۵۸۱ فقره دارند که این پرونده ها باید ضربدر در دو شود، زیرا هر پرونده لااقل دو طرف دارد.

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف ها جوابگو نبوده و نیست و امروز این شورا نهاد شبه قضایی شده است افزود: هشت شعبه حق اختلاف در سطح شهرستان که تعداد ۵ هزار و ۶۷۲ فقره پرونده در آن مطرح است و عملا این شورا یک نهاد قضایی شده است.

دادستان لاهیجان افزود: مجازات و زندان جوابگو نیست و با این کار مشکلی حل نمی شود،بلکه مشکل اضافه می شود و خانواده های زندانیان نیز مرتکب جرم شود.

وی با بیان اینکه ۴۴ سال از انقلاب گذشته و اگر بخواهیم آمار مقایسه ای داشته باشیم نقش ریش سفیدان در جامعه کم شده است و امروز ریش سفیدان جامعه فعال نیستند گفت: باید مسائل را بیان کرد تا مشکل حل شود، باید بگوئیم تا مشکل حل شود و نگرانی ها از بین رود.

رحمانی با بیان اینکه نوع جرایم افزایش یافته است افزود: جرایم اینترنتی قبلا وجود نداشته ولی امروز شاه افزایش آن هستیم.

وی با بیان این موضوع که بیست سال قبل کسی برای احقاق حق خود قسم نمی خورد ولی امروز متهم می گوید که قرآن را بیاورید تا برایتان قسم بخورم افزود: در صورتی که این موضوع در قبل وجود نداشت. فرهنگیان، معلمان، روحانیت وظیفه سنگینی دارند که می توانند شخصیت افراد و جوانان را به بهترین شکل ممکن شکل دهند.

وی با بیان اینکه دعاوی خانوادگی در لاهیجان قابل تامل و نقش ریش سفیدان در این بین بسیار کمرنگ است گفت: در یک سال گذشته تعداد ۵۳۷ پرونده مطالبه مهریه داشتیم.

دادستان لاهیجان با بیان اینکه تعداد ۳۹۸ فقره طلاق توافقی طی یکسال گذشته در لاهیجان به ثبت رسیده است گفت: همچنین تعداد ۲۱۶ درخواست طلاق از طرف زوجه و ۶۲ درخواست طلاق از طرف زوج بوده که ظاهرا نشان می دهد مردان تمایل کمتری به طلاق و تمایل به ادامه زندگی مشترک دارند.

رضا رحمانی با بیان اینکه جمعا تعداد یک هزار و ۱۶۴ فقره پرونده دعوای خانگی در لاهیجان به ثبت رسیده است گفت: در این بخش ریش سفیدان جامعه می توانند بسیار موثر باشند.

وی با بیان اینکه طلاق جرم نیست ولی مادر همه ی جرایم است گفت: آنتن ماهواره امروز یکی از عوامل و دلایل طلاق است. پدر خانواده وقتی که “مین” را بالای پشت بام کار گذاشتی و با هم فیلم غیراخلاقی می بینید، به همسر و فرزندان خود حق بدهید که حرف تان را نخوانند، حق بدهید که حنایت پیش آنها رنگی نداشته باشه و پسر و دخترت بروند و درخواست طلاق بدهند.

داداستان لاهیجان با بیان این موضوع که اهرم قوه قضائیه مجازات است که امروز جوابگو نیست تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۲۹۳ پرونده ضرب و جرح عمدی در بخش مرکزی شهرستان به ثبت رسیده که این تعداد را بخاطر درگیری دوطرف ضربدر دو باید کرد.

رحمانی با بیان این موضوع که گیلان و مازندران استان های خشنی هستند که دارای رتبه نیز هستند گفت: یکی از دلایل این موضوع بی حوصلگی مردم است.

وی با اشاره به آمار سرقت ها با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۷۱۲ فقره سرقت تعزیری در بخش مرکزی به ثبت رسیده که شاید یکی از دلایل آن بی خیالی و عدم رعایت موارد ایمنی برای حفظ اموال است.

دادستان لاهیجان با بیان اینکه تصادف سومین رتبه جرایم را در لاهیجان دارد گفت: به گواهی دوستان نیروی انتظامی اکثر جرائم خشنی که در لاهیجان روی می دهد مربوط به غیربومیان است، خصوصا سرقت ها که از این بابت بسیار خوشحالیم.

وی در پایان افزود: برای هر ۱۰ هزار نفر یک قاضی تعیین شده است و کمیت بالا، کیفیت را پایین خواهد آورد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رحیم
عواملی همچون ، بی تفاوتی نسبت به تعلیم و تربیت ، فقر فرهنگی ، تبعیض ، فاصله طبقاتی ، و از همه مهمتر نپرداختن به بیکاری جوانان تحصیل کرده بطور جدی ،که ریشه بیشتر مشکلات جامعه را دامن می زند را می توان در بروز خشونتها بر شمرد .
در حاشیه