عضو مجلس خبرگان رهبری:

مسئله مقبولیت و مشروعیت برای تضعیف پایه اسلام در طول تاریخ مطرح شده است

عضو مجلس خبرگان گفت: طرح مسئله مقبولیت و مشروعیت یا از روی عمد است و یا از روی جهل و یا به‌دلیل مسائل سیاسی است.

مسئله مقبولیت و مشروعیت برای تضعیف پایه اسلام در طول تاریخ مطرح شده است

به گزارش ۸دی، آیت‌الله احمد پروایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت درباره پاسخ اعضای خبرگان رهبری در ارتباط با ایجاد شبهه مقبولیت و مشروعیت در ارتباط با جایگاه رهبری و ریاست جمهوری اظهار داشت: علاوه بر اینکه مراجع بزرگ تقلید در بیانیه‌ای پاسخ چنین شبهاتی را داده‌اند، قرآن نیز چنین شبهاتی را پیش‌بینی کرده است و پاسخی صریح به آن داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جریان غدیرخم در تشریح مسئله مشروعیت و مقبولیت گفت: جریان غدیرخم و ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) مسئله‌ای غیرقابل انکار، به اذن پروردگار متعال و بر اساس اتمام حجت انتساب است نه بر مبنای انتخاب  مردم و پیامبر (ص) با “من کنت مولا و هذا علی مولا” این بحث را به‌روشنی پاسخ و پایان داده است.

پروایی با بیان اینکه پیامبر (ص) هر مسئله‌ای را که مطرح می‌کند یا در قرآن و به‌صورت معجزه و سنت الهی و یا شامل احادیث قدسی است افزود: کسانی که ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) را منوط به رای و نظر مردم می‌دانند منحرفان از اسلام هستند.

وی با اشاره به خانه نشینی حضرت علی(ع) و با بیان اینکه مراجع به‌عنوان شاگردان مکتب امیر مومنان، مدافع ولایت و مشروعیت آن هستند گفت: مقبولیت در حکومت نیز مورد بررسی و توجه است ولی نیرنگ عده‌ای در کنار جهل، نادانی و دنیاطلبی مردم باعث خانه نشینی امیرالمومنان علی (ع) و شهادت امام حسین (ع) در تاریخ اسلام شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئله مقبولیت و مشروعیت که مطرح شده است یا از روی عمد است و یا از روی جهل و غفلت و یا به‌دلیل مسائل سیاسی و دلشاد کردن برخی از افراد است در صورتی‌که چنین مسائل بی‌اساسی در طول تاریخ اسلام همواره برای تضعیف پایه اسلام مطرح شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه