خبرنگار: ابوالفضل شکری
برادر استاندار شهید گیلان:

شهید انصاری در شهر خودش هم مظلوم است

برادر استاندار شهید گیلان گفت: متأسفانه روز گذشته حتی در نماز جمعه زادگاه شهید انصاری یادی از شهید انصاری نشد و باید بگویم که این شهید در شهر خودش هم مظلوم است.

شهید انصاری در شهر خودش هم مظلوم است

احمد انصاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رودسر با اشاره به خصوصیات اخلاقی و اجتماعی شهید علی انصاری اخوین استاندار شهید گیلان اظهار داشت: متأسفانه روز گذشته حتی در نماز جمعه زادگاه شهید انصاری یادی از شهید انصاری نشد و باید بگویم که این شهید والامقام در شهر خودش هم مظلوم است.

وی افزود: شهید انصاری طرفدار مستضعفین بود و در زمانی که محصل ابتدایی و متوسطه بود برای هم مدرسه ای های خود کلاس خصوصی می گذاشت و دیناری هم از آنها نمی‌گرفت و در زمانی که معلم بود اولین دسته عزاداری دانش آموزی را در زمان طاغوت از مسجد باب الحوائج سیدر محله به طرف گلزار شهدا و وادی سابق برگزار می کرد.

انصاری ادامه داد: شهید انصاری در همان زمان برای دانش آموزان کلاسهای قرآنی برگزار می کرد و با اینکه رشته‌اش ریاضی بود سر کلاس جا نماز می‌برد و به دانش‌آموزان وضو گرفتن و نماز آموزش می‌داد.

برادر شهید انصاری با بیان اینکه شهید انصاری در آمریکا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا بود اظهار کرد: شهید انصاری دانشجویان را به خانه خود در شهر کانزاس در ایالت تگزاس دعوت و برای آنها کلاس قرآن برگزار و در کنار آن فعالیت سیاسی می‌کرد.

وی درباره نحوه شهادت شهید انصاری گفت: ۱۵ تیر ۱۳۶۰ برابر سوم رمضان چون خودشان تنها بودند شب را به خانه معاون عمرانی خودشان یعنی شهید نورانی رفته بودند که ابتدای صبح و در زمان رفتن به محل کار در خیابان لاکانی رشت دو نفر با لباس سفید گارسونی به نزدش می‌آیند و می‌گویند آقای استاندار! ما نامه‌ای داریم و بلافاصله ایشان را با ۱۱ گلوله به شهادت می‌رسانند.

برادر شهید انصاری با بیان اینکه استاندار گیلان تاکنون دیداری با وی نداشته است افزود: در سال ۹۴ آقای فرماندار گفتند که استاندار حتما به دیدار شما می آید ولی شاید آقای استاندار سرشان شلوغ است و فرصت دیدار ندارند. خوب اگر مادر شهید در قید حیات نیستند شاید تصور می شود که شهید خانواده و برادر و خواهری هم ندارند. در صورتی که دو برادر شهید و همسرشان خانم دکتر کاظمی هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه