سید حسین آقامیری
یادداشت خطیب انقلابی پیرامون حواشی عیدفطر؛

معمولا دیکتاتورها در صدد بستن دهان و شکستن قلم برمی‌آیند

حجت الاسلام سید حسین آقامیری از اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین از خطبای انقلابی و راویان سرزمین های نور است.

معمولا دیکتاتورها در صدد بستن دهان و شکستن قلم برمی‌آیند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام سید حسین آقامیری از اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین از خطبای انقلابی و راویان سرزمین های نور است.یادداشت زیر واکنش وی به حواشی روزعیدفطر و حمله جریان دولتی به شعرا و مادحین انقلابی است که در اختیار پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز قرار داده شده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«هنر دمیدن روح تعهد در کالبد جامعه است» این سخن معمار کبیر نظام اسلامی است که تمام هم و غمش نابودی نظام سلطه بود؛ بر همین مبناست که کانون نشر حقیقت هنر به تمام معنا،در عاشوراست.عاشورایی که در امتداد تاریخ دمنده‌ی روح قیام و حرکت به تن رنجور بشریت است.
هنرمند عاشورایی بدلیل روح لطیف و ذوق حساسش همیشه در گنگره های بلند افکار جامعه در حال رصد خوبیها، بدیها، ضعفها و قوتهای جامعه است، مواردی که افکار عمومی جامعه دیرتر متوجه،یا اصلا متوجه نمی شوند و هنرمند آنها را در مواقع خطر برای پیشگیری از آسیبهای آینده به فریاد تبدیل می نماید.
هنرمند در حقیقت همان واژه‌ی مقدسی است که بدلیل قدرت و تأثیر فوق العاده در بیداری جامعه، معمولا دیکتاتورها در صدد بستن دهان و شکستن قلم یا خریدن او بر آمده و می آیند.
مقابله دولتها با روح تعهد هنرمند بواسطه زور و زر، بیانگر خیانت پنهانی است که از افشای آن در میان مردم وحشت دارند. دولت‌های سالم اما از فریادهای بجا و احیانا بیجای برخاسته از سوز هنر متعهدانه استقبال می کند و بعکس دولتهای دیکتاتور وابستگان فکری در رفتار و گفتار به نظام سلطه ای هستند که با لباس آزادی سر می بُرد یا به سوی ابتذال شهوت و شهرت سوق می دهد.
در مقابل ترویج چاپلوسی، تراشیدن قداستهای تصنعی و بزک کردن چهره های دولتهای دیکتاتور و اشرافیگر توسط هنرمندانی که از هنر، پوششی برای ارضاء عقده های روانی شهوت و شهرت خود هستند، مصیبت بزرگی است که نظام سلطه و مدرنیته مروج آنهاست.
در تمدن جدید نیز نظام سلطه با ابزار رسانه در قالب هنر بیشتر از اسلحه نظامی بشریت را ذبح کرده و به اسارت برده است، که جای دفاع و انکار نیست.
همجه سازماندهی و مدیریت شده علیه تجلی هنر عاشورایی جز از دولت های دیکتاتورِ اشرافیگر وابسته به نظام سلطه بروز نمی کند.
نیروهای انقلاب و اسلام و نظام باید به سرعت با اتخاد تاکتیک لازم از لاک انغعال تصنعی دولت ساز، به تهاجم منطقیِ انقلابی تغییر موضع دهند؛ شکست جریان سازش و پیروزی جریان حق و انقلاب وعده خداوند و عنایت امام زمان علیه السلام است، لذا پیروزی قطعی است  ولی تعلل، هزینه را سخت و پیروزی را دیر رس خواهد نمود.والسلام
سید حسین آقامیری
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه