سخنگوی قوه قضاییه:

بنی‌صدر مغرور، نهادهای انقلابی را تخطئه می‌کرد و رای مردم را شخصی می‌دید/ متجاوزان به دنبال حذف فیزیکی سپاه، ارتش، بسیج و قوه قضاییه هستند

معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر نتوانند حذف فیزیکی و ترور کنند به آنها هجمه‌های دیگری وارد می‌کنند و دست به نشر اکاذیب خواهند کرد.

بنی‌صدر مغرور، نهادهای انقلابی را تخطئه می‌کرد و رای مردم را شخصی می‌دید/ متجاوزان به دنبال حذف فیزیکی سپاه، ارتش، بسیج و قوه قضاییه هستند
به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین اژه‌ای در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: هفته‌ای که گذشته به عنوان هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده بود که جا دارد به خانواده بزرگ قوه قضاییه و همه ملت شریف این هفته را تبریک عرض کنم و امیدواریم آنچه را که شایسته نظام قضایی است انجام وظیفه کنیم.
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس وی با اشاره به اینکه صحبت‌های امروز در سه بخش مطرح می‌شود، گفت: قوه قضاییه و امنیت، قوه قضاییه و دفاع از منافع مردم و مقابله با چپاولگران بیت‌المال و علت هجمه و تخریب نهادهای انقلابی در طول حدود چهار دهه از موضوعاتی است که امروز صحبت خواهم کرد.
معاون اول قوه قضاییه افزود: سپاه پاسداران، بسیج، دستگاه قضایی، نهادها و اشخاص انقلابی چرا توسط دشمنان این روزها بیشتر از گذشته مورد هجمه قرار می‌گیرند.
اژه‌ای گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که نظام سلطه تلاش می‌کند سلطه خود را حفظ و افزایش دهد و بر ملت‌ها ظلم می‌کند. در شرایطی که کشورهای منطقه در آتش استکبار می‌سوزد و در فشار و سختی هستند؛ استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا قصد دارد فشارهای بیشتری را ایجاد کند و امروز وحدت و همدلی برای گره‌گشایی از مشکلات کشور لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: این وحدت و همدلی با اطاعت از ولی‌امر مسلمین و عمل به قانون و آموزه‌های دینی تحقق پیدا می‌کند؛ نمی‌توان گفت همکار و همراه هستیم ولی هرکس راه خودش را برود. در شرایط کنونی اطاعت از ولی‌امر مسلمین و گردن نهادن به قانون است که می‌تواند مشارکت عمومی را ایجاد کند.
اژه‌ای افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال وظیفه خود می‌دانیم با سایر قوا همکاری لازم را داشته باشیم تا دولت بتواند گره از کار مردم باز کند و از رکود خارج شود.
وی گفت: با همکاری سایر قوا امیدواریم دولت بتواند جلوی افزایش تورم را بگیرد و در سرمایه‌گذاری‌ها امنیت کامل ایجاد شود و دولت را کمک کنیم در مقابل مفسدان بایستد تا زمینه‌های فساد را از بین ببریم.
معاون اول قوه قضاییه گفت: با همکاری سایر قوا و با سعی و تلاش دولت جلوی قاچاق کالا گرفته شود و در راستای تحقق آرمان‌های نظام همه حمایت‌های لازم را داشته باشیم تا گرانی، رکود، مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برطرف شود.
اژه‌ای درباره بخش اول سخنان خود در خصوص قوه قضاییه و امنیت کشور گفت: امروز که بسیاری از کشورهای دنیا، منطقه و همسایه در ناامنی به‌ سر می‌برند و هزاران انسان در طول شبانه‌روز مجروح، آواره و یا کشته می‌شوند و همین‌طور انسان‌ها در دست دژخیمان شکنجه می‌شوند ایران اسلامی امنیت بالایی دارد و نهادهای مختلفی از جمله قوه قضاییه در این امنیت نقش به‌سزایی دارد.
قوه قضائیه در برابر جاسوس ها و نفوذی ها ایستادگی کرده است
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: در سال‌های اول انقلاب که انقلابی نوپا شکل گرفته بود و سیستم اطلاعاتی مؤثری نداشتیم دادگاه‌های انقلاب با هر جریانی که ایجاد ناامنی در کشور می‌کرد با جدیت مقابله و با همکاری سایر دستگاه‌ها از همان سال‌های اول انقلاب به کسانی که تصمیم به کودتا داشتند شناسایی و به کیفر رساندند.
وی افزود: همزمان با جنگ تحمیلی گروهک‌های مسلح نیز در داخل کشور اعلام جنگ مسلحانه کردند و دادگاه‌های انقلاب در مقابل تمام این آدمکش‌ها ایستاد و آنها را به سزای عمل خود رساند و کسانی که وابسته منحرف بودند را مجازات کرد و از اول انقلاب تا به امروز در جریان‌هایی که برای کشور ناامنی ایجاد می‌کرد قوه قضاییه با تمام کمبودهایی که داشت، ایستاد.
اژه‌ای گفت: قوه قضاییه در مقابل همه فتنه‌گران، تروریست‌ها، نفوذی‌ها و جاسوس‌ها ایستادگی کرده است و در مقابل فتنه‌هایی که قبل از سال ۸۸ و یا در سال ۸۸ ایجاد شد ایستادگی کرد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در مقابل کسانی که قابل اصلاح نبودند اقدامات لازم را انجام داده است و منافع مردم و مقابله با غارتگران را در اولویت قرار داده است.
وی ادامه داد: دادگاه‌ها در اوایل انقلاب تمامی کسانی که اموال بیت‌المال را غصب کرده بودند تا جایی که ممکن بود در داخل و خارج از کشور شناسایی کرده و بیت‌المال را بازگرداندند و افرادی که اموال عمومی را غصب و غارت کرده بودند در دادگاه‌های انقلاب مجازات و اموال را به بیت‌المال برگرداندند و این اموال در اختیار دولت و دیگر نهادها قرار گرفت تا صرف محرومین و نیازمندان شود.
اژه‌ای گفت: اموالی نیز به نفع مستمندان در اختیار دستگاه‌های مختلف حمایتی از جمله کمیته امداد قرار گرفت.
معاون اول قوه قضاییه افزود: از ابتدای انقلاب تا به امروز قوه قضاییه تمام تلاش خود را می‌کند با افرادی که به هر نحوی به منافع ملی دست تعدی دراز کنند دست آنها را کوتاه کند و اگر از مردم چیزی را بردند آن را برگرداند.
وی افزود: یکی از مشکلات کشور در سال‌های اخیر تعدی و تجاوز به انفال، منابع طبیعی و اموال عمومی بوده است و متأسفانه بعضی از دستگاه‌های مذکور نتوانستند در این خصوص وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
اژه‌ای گفت: هزاران هزار هکتار از منابع طبیعی، جنگل‌ها، حاشیه‌ها و حریم‌های رودخانه که توسط افراد سودجو به تصرف گرفته شده بود پس گرفته شد و به دولت بازگردانده شد.
معاون اول قوه قضاییه افزود: زمین‌های مزروعی و قابل کشت با زیاده‌خواهی‌های سودجویان از دست کشاورزان و باغداران درآوردند و تبدیل به ساختمان و ویلا کردند که جلوی بخشی از این اقدامات گرفته شد.
وی ادامه داد: در قوه قضاییه پرونده‌های اختلاس ۳ هزار میلیاردی، چند هزار میلیاردی نفتی، ذخیره فرهنگیان، اختلاس‌های بانکی، ارزی مورد بررسی قرار گرفته است.
اژه‌ای گفت: برخی از تعاونی‌های اعتباری که با کمال تأسف در وزارت تعاون سابق به شرکت‌های اعتباری مجوز داده بود و بسیاری از این تعاونی‌های اعتباری مشکلاتی برای مردم و دولت و همین‌طور قوه قضاییه ایجاد کرده است.
معاون اول قوه قضاییه افزود: وزارت تعاون سابق مجوز چندصد تعاونی را داده است و نظارت لازم را نداشته است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ۲ سال اخیر یک بار مورد سؤال قرار نگرفته و درباره این تعاونی‌ها که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است ابراز نظر نکرده است و قوه قضاییه ناگزیر است این موضوع را ساماندهی کند.
وی ادامه داد: امروز مردم، قوه قضاییه، بانک مرکزی و دولت گرفتار تعاونی‌ها و مؤسساتی همچون آرمان، کاسپین و ثامن‌الحجج شده‌اند و نهایت تلاش می‌شود تا این مشکل حل شود و در این راستا از دولت و مجلس نیز استمداد می‌طلبیم و غیر از این قوه قضاییه نمی‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.
شواهد نشان می‌دهد فتنه و توطئه جدیدی در راه است
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: چرا افراد انقلابی و دلسوخته نظام بیشتر مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرند، چرا علیه قوه قضاییه این هجمه‌ها صورت می‌گیرد.
وی افزود: دشمن، شیطان بزرگ آمریکا و افرادی که منافع‌شان را در خطر می‌بینند با توجه به اینکه نهادهای انقلابی سد راه غارتگران، متجاوزان و اشرار قرار می‌گیرد هجمه‌هایی به این نهادها وارد می‌کنند.
معاون اول قوه قضاییه گفت: سپاه، ارتش، بسیج، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و چهره‌های متشخص سد راه متجاوزان قرار گرفته‌اند و آنها به دنبال حذف فیزیکی این سدها هستند و اگر نتوانند حذف فیزیکی و ترور کنند به آنها هجمه‌های دیگری وارد می‌کنند و دست به نشر اکاذیب خواهند کرد تا اعتماد مردم را نسبت به آنها کم کنند و تیغ قوه قضاییه، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج کند شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا به امروز دستگاه قضایی در مقابل هجمه‌های مختلف علیه نظام ایستاده است و در دوره‌های مختلف هجمه‌های متفاوتی را به کشور وارد کردند.
وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی بنی‌صدر خودخواه که با رأی مردم به عنوان رئیس جمهور مطرح شد ولی این رأی را شخصی می‌دید در صورتی که مردم به نظام رأی دادند و بنی‌صدر را نماینده نظام می‌دانستند.
اژه‌ای گفت: بنی‌صدر مغرور و خودخواه نهادهای انقلابی سپاه، کمیته‌ها و عناصر مهم نظام را تخطئه می‌کرد و در زمان جنگ وارد حاشیه‌ها می‌شد و در همین دانشگاه تهران با فتنه‌های بنی‌صدر چه‌ها که نکردند.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: تمام عناصر ضد انقلاب در زمان بنی‌صدر در کنار یکدیگر جمع شدند و بنی‌صدر نیز مغرور به رأی مردم تخریب‌های نهادهای انقلاب را مطرح کرد و ترورهایی راه افتاد و هزاران انسان به خاک و خون کشیده شد.
وی افزود: وحدت مردم به خاطر جنایت‌های شکل گرفته بیشتر شد و مردم توانستند مانند همیشه دشمن را شکست دهند.
اژه‌ای گفت:‌ هنگامی که فتنه سال ۸۸ پس از حوادث دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شکل گرفت خسارت‌های زیادی بر مردم و کشور وارد شد که قبل از این فتنه‌ها در دهه‌های قبل تخریب نهادهای انقلابی از جمله سپاه، بسیج، دستگاه قضایی و افراد مؤثر مطرح می‌شد. امروز نیز این تخریب‌ها شدت گرفته است و فکر می‌کنم فتنه و توطئه‌های جدیدی در پیش است.
وی افزود: آمریکا از یک سو و برخی از کشورهای اروپایی از سوی دیگر کری‌های خاصی را مطرح می‌کنند و افرادی از داخل نیز نهادهای انقلابی را تحقیر می‌کنند و بنده فکر می‌کنم یک فتنه و توطئه جدید در راه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه