نماینده مردم آستانه اشرفیه:

نگاه مصادره‌ای به منطقه آزاد انزلی نادرست است

محمدحسین قربانی گفت: دیدگاه دولت و ما نسبت به تمام مناطق آزاد در سراسر کشور نگاهی ملی است و منطقه آزاد انزلی نیز محدود به شهر و یا منطقه خاصی نیست.

نگاه مصادره‌ای به منطقه آزاد انزلی نادرست است

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی منطقه‌ای ملی است اظهار داشت: دیدگاه دولت و ما نسبت به تمام مناطق آزاد در سراسر کشور نگاهی ملی است و منطقه آزاد انزلی نیز محدود به شهر و یا منطقه خاصی نیست.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به منطقه آزاد انزلی نگاهی مصادره‌ای داشت گفت: بر اساس سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی و طبق تعریفات موجود، منطقه آزاد مربوط به اقتصاد کل کشور است و در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، واردات و صادرات، اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی کشور نقش به‌سزایی دارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تعریفی که از فضای جغرافیایی منطقه آزاد تا ۵۰ کیلومتر وجود دارد، شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در این محدوده قرار نگرفته است و در تلاشیم که بندرکیاشهر را تحت پوشش منطقه آزاد انزلی قرار دهیم.

قربانی با بیان اینکه نگاه به ورزش استان باید نگاهی تیمی باشد درباره کمک مالی منطقه آزاد انزلی به تیم‌های ورزشی اظهار داشت: نگاه نمایندگان استان گیلان به فوتبال باید نگاه ملی باشد زیرا تیم‌های ملوان و سپیدرود سرمایه و افتخاری برای استان گیلان هستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه ثروت در منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: عدم نگاه محدود و منطقه‌ای نسبت به منطقه آزاد انزلی باعث ارتقاء، پیشرفت و توسعه و برند شدن استان گیلان در تمام زمینه‌ها می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه