جمعی از اساتید معارف استان گیلان با آیت الله نوری همدانی دیدار کردند+ تصاویر

آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از اساتید معارف استان گیلان، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشتند: مردم گیلان بسیار ولایت مدار و انقلابی هستند و همواره در راستای اهداف نهضت اسلامی حرکت کرده اند.

جمعی از اساتید معارف استان گیلان با آیت الله نوری همدانی دیدار کردند+ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه ودانشگاه ۸دی نیوز، آیت الله نوری همدانی با اشاره به این‌که نقشه الهی، طراحی‌های شوم و توطئه‌‌آمیز جباران را مغلوب می‌کند گفتند: کفار قریش برای پیامبر(ص) ‌نقشه کشیدن تا ایشان را به قتل برسانند، اما خدا در جواب آنها جبرئیل(ع) را فرستاد تا به پیامبر(ص) بگوید از مکه خارج شود و راه مدینه را در پیش گیرد. 

nori00006

ایشان افزودند: نبی مکرم‌(ص) در مدینه برای تثبیت اسلام زحمات بسیاری را متحمل شدند و این مسئله در آینده موجب فتح مکه شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه با تاکید بر این‌که دشمنان برای کوبیدن اسلام روحانیت و ملت نقشه‌های بسیاری داشتند گفتند: این ملت روزی زیر سایه استبداد شرق و غرب بود، اما نقشه خدا این بود تا یک فقیه و عارف حماسه آفرین قیام کند.

nori00004

nori00007

معظم‌له با تاکید بر این‌که امام‌(ره) کار پیامبر‌گونه انجام داد تا با ظالمان  به مبارزه بپردازد تصریح کردند: امام‌(ره) اسلام ناب را متجلی کرد و انقلاب اسلامی رخداد تاریخی بسیار مهمی است، چرا که توانست در کل جهان اثر بگذارد.

 آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تبعیدات حضرت امام‌(ره) ابراز داشتند: مطبوعات آن زمان امام خمینی‌(ره) را فردی متشنج معرفی می‌کردند در حالی که امام دغدغه اسلام را داشت.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به این‌که چهارده سال طول کشید تا مردم برای انقلاب اسلامی تربیت شوند تصریح کردند: متون غربی که در فرهنگ ملت قرار گرفته بود، باید به تئوری اسلام تبدیل می‌شد و امام راحل در این زمینه زحمات بسیاری را متحمل شد.

nori00003

ایشان با تاکید بر این‌که مردم در تمام ایران با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی به استقبال گلوله‌ها رفته و کشته می‌شدند ابراز داشتند: امروز مردم بحرین نیز نظیر یمن، تونس، مصر و لیبی در اثر بیداری‌گری انقلاب در حال قیام هستند.

*هشدار به آل‌خلیفه

معظم‌له با هشدار به آل خلیفه اظهار داشتند: به آل‌خلیفه هشدار می‌دهیم که بیش از این به شیعیان سخت‌گیری نکنند؛ چرا که ایران نمی‌تواند در برابر این گونه ستم‌ها به شیعیان ساکت بماند و به شیخ عیسی قاسم نیز می‌گوییم پشتیبان تو هستیم.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر این‌که بازگشت امام به ایران بر کل جهان تاثیرگذار بود افزودند: ۹۹ درصد مردم جهان عاشق کار امام هستند و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی بوده است.

ایشان با بیان این‌که امام خمینی‌(ره)، معادلات سیاسی دنیا را بر هم زدند گفتند: آمریکا امروز در اثر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی خواب‌های آشفته می‌بیند.

nori00008

*برخی اهمیت انقلاب را درک نمی‌کنند

معظم‌له در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این‌که فرهنگ انقلاب را باید درک کرد گفتند: امام‌(ره) همواره تاکید داشتند که انقلاب نباید دست نااهلان بیافتد، چرا که بر خی از روی جهالت اهمیت انقلاب را درک نمی‌کنند.

معظم‌له تصریح کردند: دانشگاه‌های ما امروز باید اسلامی باشد و یکی از مهمتری وظایف اساتید و مدیران دانشگاه‌ها این است که به تربیت دانشجویان مسلمان بپردازند.

nori00001

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های استان گیلان ضمن انقلابی خواندن آیت الله نوری همدانی افزود گرامیداشت دهه فجر همان پاسداشت خون شهداست و بر اهمیت ایام دهه مبارک فجر تاکید کرد و گفت ما بایستی ضمن پایبندی به ارزش‌های این ایام که در حقیقت مقطع رهایی ملت ایران است، برای نسل جدید به خوبی معرفی گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مرتضی
خداییش [...] کی دکترا گرفته و کجا تدریس میکنه
در حاشیه