به مناسبت سالگرد شهدای 7 تیر؛

یادواره شهید بهشتی در رضوانشهر برگزار شد + تصاویر

یادواره شهید بهشتی و ۷۲ تن از شهدای حزب جمهوری اسلامی در مسجد جامع شهر رضوانشهر برگزار شد.

یادواره شهید بهشتی در رضوانشهر برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرنگار ۸دی از رضوانشهر؛ به مناسبت هفته قوه قضائیه و واقعه تلخ انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از اعضای حزب مراسمی در مسجد جامع شهرستان رضوانشهر با حضور مسئولین و کارمندان ادارات شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام بخشش مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رضوانشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی معمار ساختار نوین قوه قضائیه و مظلوم ترین شهید انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۷ تیر دارای دو بعد است اولین بعد آن مظلومیت شهید بهشتی است و بعد دیگر آن منافقین و قاتلان آن شهید عزیز می باشند. اگر بخواهیم مظلومیت شهید بهشتی را ببینیم باید بگوییم حق ایشان شهادت بود.

وی افزود: شهید بهشتی دارای ابعاد متفاوت علمی، دینی، اخلاقی، انقلابی و سیاسی بودند و ایشان از لحاظ علمی در سطح فوق العاده ای و یک نظریه پرداز و دانشمند در تراز اسلام بودند. تحصیلات ایشان در حوزه علمیه عالی ترین درجه تحصیلات بوده و تحصیلات دانشگاهی ایشان دکتری بوده که قبل از انقلاب مدارج علمی را پیموده بودند.

بخشش گفت: رهبری درباره این شخص می گویند این مرد، مردی شدیداً معتقد و متعبد بود یعنی دین و شریعت را به درستی از بن دندان قبول داشت با کمال خلوص و صمیمیت عامل به شرع و معتقد به دین بود و از تظاهر و ریاکاری شدیداً روی گردان بود.

حجت الاسلام والمسلمین بخشش در ادامه اظهار کرد: امام (ره) فرمودند من در طول ۲۰ سال یک غیبت از شهید بهشتی ندیدم. امام (ره) می فرماید من ۲۰ سال غیبت ندیدم از ایشان، امام در تعریف کردن از افراد اهل مبالغه نیست. یعنی امام از سال ۴۰ که اوایل دوره آشنایی ایشون با شهید بهشتی بود یک غیبت از ایشان ندیده اند.

بخشش افزود: یک عالم اسلامی و شخصیت اسلامی و کسی که مدعای دین و دینداری دارد ادعای متشرع بودن را دارد حرف و عملش باید یکی باشد که شهید بهشتی اینگونه بود.

بخشش با بیان خاطره از شهید بهشتی ادامه داد: یک بار در هیاهوی انقلاب پیش شهید بهشتی آمدند و گفتند ما می خواهیم شعار بدهیم شاه زنازاده است خمینی آزاده است شهید بهشتی گفتند این شعار حرامی است چون رضا شاه ازدواج کرده است و برای پیروزی نباید از هر وسیله ای استفاده کرد. چنانکه در زمان جنگ صفین یاران حضرت علی به معاویه دشنام می دادند و توهین می کردند حضرت علی (ع) فرمودند ما می خواهیم پیروز شویم ولی نه به هر وسیله ای پیروز شویم.

بخشش افزود: سیاستمداران کنونی باید از این موضوعات درس بگیرند و بدانند برای پیروزی نباید از هر وسیله ای استفاده کرد. آقای قرائتی نقل می کند یک نفر در دادگستری به قتل متهم شده بود و حکم اعدام برایش اجرا شده بود چند روز بعد مادرش در دادگستری شروع می کند به شهید بهشتی فحاشی کردن، این موضوع را به اطلاع شهید بهشتی اطلاع دادند و تکلیف را جویا شدند، شهید بهشتی در جواب پاسخ دادند که اگر در کار اداری اختلالی بوجود نمی آورد کاری به کار این خانم نداشته باشید.

وی تأکید کرد: باید از اینگونه رفتار های شهید بهشتی درس های زیادی بیاموزیم یاران صدیق امام و انقلابیون اصیل اینان هستند.

ببخشش با گفتن این نکته که شهید بهشتی یکی از انقلابیون اصیل و به تمام معنا بودند گفت: انقلابی به این معنا که ادعای انقلابی گری داشته باشند نیست بلکه سابقه انقلابی ایشان از سال ۱۳۴۰ بود و از صاحبان سِر امام (ره) بودند. یک انقلابی ویژگی هایی دارد که تمامی این ویژگی ها در شهید بهشتی وجود داشت.

 

در انتهای این برنامه ذاکر اهل بیت(ع) حاج سینا محسن پور در سوگ شهید بهشتی نوحه سرایی کرد.

     

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه