وحید یامین پور در دفاع از مداحی انقلابی میثم مطیعی:

میثم مطیعی استاندارد عمل‌کرده ولی مناسک‌گراها سالهاست مدلهای دیگری را جایگزین استانداردها کرده‌اند

این نقد همیشگی به تبدیل شدن فرهنگ جوششی انقلابی به مناسکی خشک است. خطاب اصلی با ستادهای نماز عید و جمعه است.

میثم مطیعی استاندارد عمل‌کرده ولی مناسک‌گراها سالهاست مدلهای دیگری را جایگزین استانداردها کرده‌اند

به گزارش ۸دی، حوادث روزهای گذشته به درستی نشان داد که  “آزادی بیان”  و “زنده باد مخالف من” شعارهایی‌اند که تنها کاربردشان در ایام انتخابات و برای کسب آراء بیشتر  است.

به گزارش رجانیوز  دکتر حاج میثم مطیعی در روز عید سعید فطر با مداحی حماسی خود به  واقعیت‌های  برجام  و سیاست خارجی دولت یازدهم پرداخت و این مسئله  با نارضایتی و عصبانیت‌  طرفداران دولت همراه بود. در همین راستا دکتر وحید یامین پور مجری مطرح صدا و سیما در رابطه با حوادث پیش آمده نوشت:
یکی از دلایل واکنش ها به شعر میثم مطیعی را وضعیت نمازهای جمعه و عید می دانم.
نماز جمعه در سال های پس از انقلاب کانون جوشش روحیه و تفکر انقلابی بوده است ولی در غیرمواردی که توسط رهبر معظم انقلاب اقامه می شود، به تدریج به مناسکی کم اثر، تکراری و غیر جذاب بدل شده است تا آنجا که حجم و شدت “تکبیر” به عنوان نشانگان شور انقلابی هم به آشکارا کاهش می یابد.
حالا پس از مدتها نماز عید به عنوان مهمترین گردهمایی مومنانه و انقلابی با شعری به نقطه ی استاندارد و نمونه ی اصیل نخستینش در صدر انقلاب نزدیک شده تا آنجا که مومنان هیجان زده و بسیار شبیه به روزهای نخستین گردهمایی های انقلابی به جای تکبیر، کف زدند و “صحیح است” گفتند.
این همان نقد همیشگی به تبدیل شدن فرهنگ جوششی انقلابی به مناسکی متصلب و خشک است. خطاب اصلی با ستادهای نماز عید و جمعه و شورای هماهنگی تبلیغات است.
میثم مطیعی استاندارد عمل کرده ولی مناسک گرا ها سالهاست مدل های دیگری را جایگزین استانداردها کرده اند.
مراسم عید فطر امسال می تواند برای همه مصلاهای ایران آغاز فصل جدیدی باشد. شعرا و مادحین و سخنرانان انقلابی جوان جایگزین مناسک گراهای کم اثر و بی هیجان بشوند تا چند بیت مودبانه که خطاب به دشمنان اسلام و ایران قرائت می شود، اعجاب انگیز نباشد.
وقتی نهادهای انقلابی از استاندارد فاصله بگیرند، طبعا رهبری دستور آتش به اختیار را ابلاغ می کنند.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
پیشنهاد می شود متونی توسط یازدهمی ها و دوازدهمی ها تهیه و برای قرائت در مراسمات ابلاغ شود. در سالهای اخیر دیده شده است که هر انتقادی باعث ناراحتی می شود؛به هر حال باید مشکل را باب میل دوستان حل کرد
در حاشیه