استاندار گیلان خبر داد؛

سفر معاون اول رئیس جمهوری به گیلان برای بهره‌برداری از چند طرح عمرانی

استاندار گیلان گفت: معاون اول رئیس جمهوری فردا به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی بزرگ و بهره‌برداری از چند طرح به گیلان سفر می‌کند.

سفر معاون اول رئیس جمهوری به گیلان برای بهره‌برداری از چند طرح عمرانی

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی پس از نشست هماهنگی سفر معاون اول رییس جمهور به گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد اظهار داشت: معاون اول رییس جمهور فردا به منظور افتتاح و بازدید از طرح های عمرانی بزرگ، افتتاح چند طرح  و شرکت در جلسه شورای اداری با رویکرد اقتصاد مقاومتی به گیلان سفر خواهد کرد .

وی با بیان اینکه در روزهای چارشنبه و پنج شنبه در  این سفر ۹ پروژه گردشگری، صنعتی، عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در چند شهرستان به بهره برداری خواهد رسید افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع صد و ۹۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده است که نهصدو ۲۹ نفر اشتغال مستقیم را در پی خواهد داشت.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه تقریباً تمامی این هزینه ها توسط بخش خصوصی انجام شده است گفت: جمعی از معاونین رییس جمهور، وزرا و روسای سازمان ها و مدیران عامل بانکهای کشور  معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند که تعدادی از طرح ها توسط دکتر جهانگیری و تعدادی نیز توسط همراهان ایشان افتتاح خواهد شد.

نماینده دولت در گیلان به بهره برداری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در سفر فروردین ماه سال جاری  دکتر روحانی به گیلان اشاره و اظهار کرد:  این در حالی است که در دهه فجر سال گذشته ۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسید و در هفته دولت پیش رو نیز پروژه های بسیاری آماده  افتتاح می باشد.

وی با بیان اینکه در این سفر دکتر جهانگیری از راه آهن رشت قزوین بازدید خواهد کرد افزود: پروژه راه آهن جزو پروژه های مهم استان و کشور است  که مورد  تاکید رییس جمهور ی نیز هست که بعضاً مشکلاتی  وجود داشت اما اکنون این پروژه با سرعت در دست اجرا می باشد.

استاندار گیلان بررسی ادامه ساخت  پروژه راه آهن قزوین – رشت به بندر کاسپین، بندر انزلی و آستارا را از جمله مباحث اصلی در این بازدید عنوان کرد و گفت : حضور و تاکید معاون اول رییس جمهور به مقامات ذیرط در سرعت بخشیدن مراحل پایانی اجرای این پروژه بسیار اثر بخش است.

وی بازدید از باقیمانده پروژه آزاد راه قزوین – رشت را از دیگر برنامه های سفر کاری جهانگیری به گیلان عنوان کرد و افزود : انشاء ا… با حضور معاون اول رییس جمهور حل  تنگناهها  اجرای ۸ کیلومتر باقی مانده این آزاد راه  هدایت خواهد شد.

نجفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: سایت بندری و بندر کاسپین که فرصت خوبی را برای گیلان و ایران فراهم کرده از جمله پروژهایی به شمار می روند که مورد بازدید دکتر جهانگیری و همراهان وی  قرار خواهد بود .

استاندار گیلان از افتتاح چند طرح در  منطقه آزاد انزلی و پروژه صنعتی در شهرستان صومعه سرا خبر داد و افزود: جمع بندی این سفر در نشست شورای اداری خواهد بود که  با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار می شود وی با اشاره به  عنایت رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس جمهوری در خصوص اجرای سیاستهای اقتصادمقاومتی گفت :  این نشست با حضور معاون اول رییس جمهور که خود فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور را برعهده دارند، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، جمعی از کار آفرینان اقتصادی و بخش های مختلف سیاسی ، نخبگان ، دانشگاهیان و روحاینت معزز برگزار خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه در این نشست، برنامه های آینده دولت در استان بررسی و تصمیم گیری می‌شود گفت: همه هدف ما بر این است تا شرایطی فراهم شود تا در شرایط انتقال دولت یازدهم به دولت دوازدهم، کندی در نظام اجرایی و مدیریتی و بخش های مختلف اقتصادی و پروژه‌های عمرانی ایجاد نشود و حضور دکتر جهانگیری می تواند این مهم را قوت بیشتری داده  تا با شتاب افزون تری کارهای در دست اجرای گیلان  ادامه یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه