اجرا از 72 ساعت دیگر؛

موافقت دیوان عالی آمریکا با ممنوعیت سفر اتباع کشورهای اسلامی/ فرمان مهاجرتی ترامپ دوباره اجرا می‌شود

دیوان عالی امریکا به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اجازه داد، ممنوعیت ۹۰ روزه در زمینه سفر اتباع شش کشور عمدتا اسلامی را اجرا کند.

موافقت دیوان عالی آمریکا با ممنوعیت سفر اتباع کشورهای اسلامی/ فرمان مهاجرتی ترامپ دوباره اجرا می‌شود

به گزارش ۸دی، به نقل از اسوشیتدپرس از واشنگتن، بدین ترتیب، احکام دادگاه بدوی که جلوی اجرای این ممنوعیت را می گرفت، لغو می شود.

تصمیم روز دوشنبه به عنوان یک پیروزی برای ترامپ در بزرگ ترین جنجال حقوقی دوران ریاست جمهوری وی قلمداد می شود.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد این ممنوعیت ۷۲ ساعت پس از موافقت دادگاه، اجرایی خواهد شد.

قضات آمریکایی در فصل پاییز استدلال ها درباره این پرونده را استماع خواهند کرد.

این تصمیم به معنای آن است که بخش‌هایی از محدودیت‌های اعمال شده از سوی دادگاه‌های پایین‌تر علیه فرمان اجرایی ترامپ برداشته می‌شود.

?این ممنوعیت شامل ۶ کشور با بیشترین جمعیت مسلمان میشود و وقتی فرد ارتباطی با شخص یاسازمان خاصی در امریکا نداشته باشد شامل این قانون خواهد شد.

?تعریف ارتباط رسمی از طرف دادگاه به این ترتیب است: دانشجویانی که در دانشگاههای آمریکا پدیرفته شده اند یا افرادی که برای تصدی یک شغل در شرکت های ایالات متحده قبول و مشغول به کار شده اند

?این دستور از ٧٢ ساعت آینده اجرایی میشود و برای مردم ایران، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان را برای ٩٠ روز و همه مهاجران را برای ١٢٠ روز قابل اجراست

ترامپ در اولین ماه‌های ریاست جمهوری خود فرمانی را امضا کرد که ورود شهروندان شش کشور ایران، سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن را به مدت ۱۲۰ روز به آمریکا ممنوع می‌کرد.

این حکم در چند دادگاه مورد اعتراض قرار گرفت و اجرای آن عملا متوقف شد.

اما با تصمیم امروز دیوان عالی تا زمان رسیدگی این دیوان به پرونده در حدود چهار ماه دیگر، اجرای بخش‌هایی از حکم مهاجرتی ترامپ دوباره آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه