نگاهی به ساخته جدید بهرنگ توفیقی؛

“زیر پای مادر” یا “لبخند رخساره”/ تلخی زیاد به جان مخاطب

سریال زیر پای مادر ساخته بهرنگ توفیقی سریال ماه رمضان شبکه یک بود که حواشی اش قبل از پخش سریال آغاز شد.

“زیر پای مادر” یا “لبخند رخساره”/ تلخی زیاد به جان مخاطب

به گزارش ۸دی، سریال زیر پای مادر ساخته بهرنگ توفیقی سریال ماه رمضان شبکه یک بود که خواشی اش قبل از پخش سریال آغاز شد.

لبخند رخساره نام ابتدایی این سریال بود، اما به با نزدیک شدن به پخش سریال، نامش به زیر پای مادر تغییر کرد؛ اما حالا باید به دنبال نسبت نام فیلم با محتوی سریال باشیم!

با توجه به حضور پرتعداد بازیگران این سریال، حداقل انتظار این بود که یک مجموعه جذاب را در طول ماه رمضان دنبال کنیم ، اما متاسفانه تکرار حرکات، نوع دیالوگ، ریتم و مشابهت موسیقی به سریال های پشت بام تهران، مادرانه و سریال مدینه باعث شد تا مخاطب بیشتر سردرگم باشد.

خط اصلی داستان مادری است که می خواهد پسرش را ببیند اما این ماجرا همراه با اتفاق های تلخ و بد حتی در شادترین سکانس ها(عقد و عروسی)، همراه است، و همین تلخی ها باعث شد تا این مجموعه از خط اصلی که مخاطب پیش بینی می می کند خارج شود.

مطمئنا مخاطب سریال در ماه رمضان می خواهد، داستان های نرم و روان و انرژی بخش ببیند نه ملغمه ای از تمام اتفاقات بد ِ ممکن در ۳۰ قسمت.

مسئله بعدی که اعتراض همگان از جمله منتقدان را در پی داشت، نوع دیالوگ ها در این سریال بود؛ شاید دیالوگ های موزون و وزین در بعضی سریال ها به وزن مجموعه و اثر کمک کند اما در یک سریال امروزی و با فضای معاصر، این دیالوگ ها بیشتر حوصله سر بر هستند و برای محاطب عام غیر قابل باور که کسی که همه او را به اسم کبابی می شناسند به جای حرف زدن معمولی، شاعروار صحبت کند!

مسئله دیگر نوع عشق سوال برانگیز رخساره و خلیل در این سریال بود که حواشی از همین عشق شروع شد، نام سریال تغییر کرد، پایان بندی سریال به گفته پریوش نظریه بازیگر نقش رخساره عوض شد، حتی برخی سکانس های سریال هم حذف شد.

همچنین داستان برخی از شخصیت های داستان هم ناتمام ماند؛ اسماعیل نفر سرنوشت دخترش را در دستان آتنه می گذارد، اما در قسمت پایانی هیچ چیزی از او نمیینیم ، نه از او و نه از رخساره!

شاید هم انقدر کارگردان داستان های زیادی را درست کرد که نتوانست همه را به اتمام برساند؛ و این مشکل اکثریت سریال های ایرانی است که گره های داستان تا قسمت آخر ادامه می یابد اما به درستی باز نمی شود.

اینکه داستان یک سریال ٣٠ قسمته انقدر برای مخاطب جای سوال باقی بگذارد جای بسی تامل است؛ باید دید واکنش سازندگان این سریال به حواشی و سوالات زیاد مخاطبان شان چیست؟!

انتهای پیام/

منبع: فرهنگ

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
آخرین قسمتش افتضاح محض بود. هیچی نشون نمیداد بهتر بود یا حداقل تا اونجاییکه ماشینو آمبولانس دور زدن برگردن. باز به شیوه مزخرفات جدید سینما پایان باز بهتر بود تا اون سکانس مزخرف آخری!
در حاشیه