پس از ۵ سال؛

ارتش سوریه نخستین بار به «دیرالزور»رسید

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها با تسلط بر ریف جنوب شرقی دیرالزور، برای نخستین بار در ۵ سال گذشته موفق شدند خود را به مرزهای این استان برسانند.

ارتش سوریه نخستین بار به «دیرالزور»رسید

به گزارش ۸دی به نقل از راه دانا، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن روز گذشته بر منطقه «الوشاش»، «سد الوعر»، «وادی الوعر» در مرز با عراق مسلط و موفق شدند خود را برای اولین بار به مرزهای اداری استان دیرالزور و ریف جنوب شرقی آن در نزدیکی مرز با عراق برسانند و نیروهای همپیمان آن از محور جنوبی در مسافت ۱۴۰ کیلومتری شهر البوکمال قرار بگیرند.

پایگاه خبری سوری «ورلد نیوز» خبر داد که نیروهای ارتش سوریه با تسلط بر این مناطق برای نخستین بار طی ۵ سال گذشته وارد ریف جنوب شرقی دیرالزور شدند و به مرز استان دیرالزور رسیدند.

فعالان سوری می‎گویند این پیشروی استراتژیک این فرصت را برای نیروهای ارتش سوریه فراهم کرد که چارچوب حضور خود را در مرزهای عراق و سوریه گسترش دهند و مسافت تسلط و حضور نظامی آنها در مرزها به حدود ۸۵ کیلومتر رسیده است و اکنون در فاصله حدود ۱۲ کیلومتری ایستگاه «التی تو» در ریف جنوب شرقی دیرالزور قرار دارند.

از سوی دیگر، نیروی هوایی ارتش سوریه روز گذشته منطقه ریف دیرالزور را هدف قرار داد که در پی آن ده‌ها نفر از عناصر تروریستی کشته و یا زخمی شدند.

منابع میدانی در این باره گزارش دادند که جنگنده های سوریه چندین حمله هوایی به مواضع تروریست‌ها در منطقه «محیمیده» در ریف غربی دیرالزور و همچنین مناطق «الرشدیه»، «خسارات»، «الکنانات» و «الحویقه» در داخل شهر دیرالزور انجام دادند.

عناصر تروریستی داعش نیز طی ۲۴ ساعت گذشته چندین گلوله خمپاره به سمت مناطق تحت محاصره شهر دیرالزور انجام دادند که در پی آن چهار نفر از حمله دو کودک کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

دیرالزور در شرق سوریه در واقع دومین پایگاه اصلی تروریست‎های داعش در این کشور پس از الرقه محسوب می شود که اخیرا مواضع آنها در این شهر هدف حملات موشکی ایران قرار گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه