رئیس هیات فوتبال گیلان:

اعلام وضعیت بحرانی در ورزشگاه های گیلان / جایگاه روبرویی عضدی باید تخریب شود

فدراسیون امضای بنده را نمی خواهد بلکه تایید نظام مهندسی را نیاز دارد، این سکوها باید تخریب شود و سپس مقاوم سازی شود.

اعلام وضعیت بحرانی در ورزشگاه های گیلان / جایگاه روبرویی عضدی باید تخریب شود

به گزارش ۸دی به نقل از خزر، سال گذشته بود که خبرهایی در خصوص نا ایمن بودن بخشی از سکوهای ورزشگاه عضدی رشت و نیاز به مرمت جایگاه روبرویی ورزشگاه منتشر شد، خبرهایی که در نهایت منجر به نصب داربست در این جایگاه شد که البته چندان نیز موثر نبود و در بازی های حساس انتهای فصل سپیدرود، حضور بیش از ۲۰ هزار نفره تماشاگران کار را خطرناک می کرد و هر لحظه استرس تکرار فاجعه نوشهر در ذهن همگان وجود داشت.

سوت پایان لیگ یک و صعود سپیدرود به لیگ برتر نقطه آغازی بود برای یک اتفاق تلخ، خبرها حکایت از آن داشت که سرخ پوشان شهر باران نمی توانند از ورزشگاه خانگی خود برای میزبانی در لیگ برتر استفاده کند. از یک سو ایرادات جدی به اسکوربورد، نور، چمن و جایگاه روبرویی ورزشگاه کار را برای استفاده از ورزشگاه عضدی سخت می کرد و از سوی دیگر نداشتن چمن مناسب، پوسیدگی تاسیسات ورزشگاه، عدم نور کافی و… نیز امکان برگزاری دیدارهای خانگی در ورزشگاه سردارجنگل را نیز از میان می برد، شاید به ذهن هر مخاطب فوتبالی می آمد که پس از سالها گذشتن از ماجرای برگزاری دیدارهای خانگی ملوان در رشت حالا بازی عوض شود و سپیدرودی ها برای میزبانی به انزلی بروند که خبر رسید اوضاع ورزشگاه تختی انزلی از هر دو ورزشگاه شهر رشت بدتر است!

اخبار ضد و نقیض بود، گاه شنیده میشد سپیدرود بدون حضور تماشاگرانش به میزبانی رقبا می رود و گاه خبر می آمد که باید برای میزبانی ورزشگاهی را در قزوین، تهران و یا کرج به عنوان میزبان معرفی شود. در همین راستا، قربانعلی الماسخاله در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین با بیان اینکه زمانی که تیمی می خواهد میزبانی خود را اعلام کند می بایست نظام مهندسی استحکام ورزشگاه محل میزبانی را تایید نماید. گفت: با توجه به میزان بارندگی در استان تاسیسات و رختکن ورزشگاه سردار جنگل به صورت کامل فرسوده شده است و این انتظار می رود که با توجه به شرایط آب و هوایی استان گیلان، بودجه ای بیشتر در جهت نگهداری اماکن ورزشی در اختیار استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که معاون عمرانی استاندار فصل گذشته از ورزشگاه های عضدی و تختی داشتند نامه زدند که مسابقه ای در این دو ورزشگاه برگزار نشود اما ما باتوجه به شرایط دو تیم سپیدرود و ملوان ریسک کردیم و مسابقات را در این دو ورزشگاه برگزار کردیم و خدا را باید شکر کنیم که اتفاقی رخ نداد. اما در شرایط فعلی دیگر چنین امکانی وجود ندارد و بنده نیز چنین ریسکی را مجددا تکرار نخواهم کرد.

رئیس هیات فوتبال استان گیلان اضافه کرد: همه مسئولین استان می دانند استادیوم های ما فرسوده هستند و حتی فدراسیون نیز این موضوع را به ما اعلام کرده است که حتما می بایست استادیومی را که معرفی میکنید امضای نظام مهندسی نیز پای آن باشد. بجز این موضوع امسال اعلام شده که تمامی مسابقات پس از نماز مغرب و عشاء برگزار شود که این موضوع می طلبد که نور در ورزشگاه وجود داشته باشد که در رشت و چه در انزلی نور کافی برای برگزاری مسابقات وجود ندارد، خارج از این موضوع اسکوربورد و سکوی جایگاه روبرویی ورزشگاه عضدی رشت نیز مشکل دارد، بنده نیز ریسک نمیکنم که بازی را در چنین جایی برگزار کنم زیرا اگر فردا اتفاق تلخی رخ دهد بنده باید جوابگوی آن باشم.

الماسخاله تاکید کرد: در این شرایط مدیران اجرایی نباید له شوند، نبود امکانات مشکلات عدیده ای را برای مدیران ایجاد کرده است. اگر قرار است بودجه بیاید شب قبل از بازی نباید بیاید، یک سال است که همه می دانند این استادیوم ها مشکل است.

وی در خصوص اینکه اگر در حال حاضر بودجه مد نظر تامین شود، امکان رسیدن به موقع ورزشگاه ها تا آغاز مسابقات لیگ برتر وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر اگر بودجه لازم واریز شود اسکوربورد نو جایگزین اسکوربورد فعلی خواهد شد و سکو روبه رویی نیز تخریب خواهد شد، فدراسیون امضای بنده را نمی خواهد بلکه تایید نظام مهندسی را نیاز دارد، این سکوها باید تخریب شود و سپس مقاوم سازی شود که در این شرایط ما سکوی رو به رویی ورزشگاه عضدی را نخواهیم داشت.

رئیس هیات فوتبال استان گیلان با تاکید بر اینکه در حال حاضر و تا زمان این گفتگو امکان برگزاری مسابقات کشوری در ورزشگاه های عضدی، سردارجنگل و تختی انزلی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر هم مدیرکل اداره ورزش و جوانان در حال پیگیری وضعیت این ورزشگاه ها و تامین بودجه آنها هستند، ایشان از زمان انتخابات مشغول رایزنی های لازم برای این امر بودند.

وی با تایید این موضوع که در نهایت می بایست برای حل کردن موضوع ورزشگاه خانگی سپیدرود، چمن ورزشگاه عضدی شانه زده شود، اسکوربورد عوض شده، نور پروژکتورها تامین شود و جایگاه روبرویی تخریب شود، گفت: بنده به آقای کیوان محمدی مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفته ام که این در شان فوتبال استان گیلان نیست که چنین استادیوم هایی را در استان داشته باشیم، سال گذشته با تمام نداری ها دو تیم ما بدون داشتن ساختار باشگاهی، کمترین بودجه و کمترین امکانات بهترین عملکرد را داشتند. این نشان می دهد که ما توان ورزشی خوبی داریم اما در بحث بودجه ای ما مشکلات بسیاری در استان داریم. همه چیز در نهایت سر هیات فوتبال و ورزش و جوانان خراب می شود، ما بودجه می خواهیم، کار ما استادیوم سازی نیست. فردا می گویند هیات فوتبال استادیوم را حاضر نکرد! کار بنده استادیوم سازی نیست، من از زیر مسائل شانه خالی نمیکنم اما می گویم کار من این نیست، با کدام بودجه بیاییم و استادیوم بسازیم؟!

الماسخاله در خصوص ورزشگاه سردارجنگل نیز گفت: اسکوربورد، نورپردازی پروژکتورها و بهسازی پوسیدگی تاسیسات و رختکن های ورزشگاه سردارجنگل باید انجام شود، اما در خصوص چمن این ورزشگاه با توجه به اینکه آب ورزشگاه دارای آهن بسیار زیاد است هر نوع چمنی در ورزشگاه کشت شود با آبیاری خواهد سوخت و با توجه به این شرایط می بایست چمن مصنوعی در این ورزشگاه مورد استفاده قرار گیرد که این موضوع احتمالا با تخصیص بودجه تا نیم فصل به طول بینجامد. که پس از نیم فصل اول که بازی ها را در ورزشگاه عضدی با رعایت شرایطی که پیشتر ذکر شد، بازی های سپیدرود به این ورزشگاه منتقل شود، اما در مورد ورزشگاه تختی انزلی به هیچ عنوان امکان برگزاری مسابقات وجود ندارد، رئیس هیات فوتبال شهرستان انزلی فصل گذشته نامه ای برای بنده آوردند که از کل سکوهای ورزشگاه نمی توانند استفاده کنند، در ورزشگاه عضدی ما بحث بخشی از سکوها را داریم، اما در ورزشگاه تختی صحت از کل سکوهاست. این یک بحران است و بنده اعلام بحران می کنم، این وقت پیشتر وجود داشت و حالا که به یک ماه مانده تا مسابقات لیگ برتر رسیده ایم به نقطه بحران ماجرا رسیده ایم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه