صبح امروز برگزار شد؛

نماز پرشکوه عید فطر در شهرهای مختلف استان گیلان / تصاویر

نماز پرشکوه عید سعید فطر صبح امروز در شهرها و روستاهای مختلف استان گیلان برگزار شد

نماز پرشکوه عید فطر در شهرهای مختلف استان گیلان / تصاویر

به گزارش ۸دی، نماز پرشکوه عید سعید فطر صبح امروز در شهرها و روستاهای مختلف استان گیلان برگزار شد. نخستین روز ماه شوال، عید سعید فطر است و این روز، عید مشترک تمامی مسلمانان جهان، از هر مذهب و طایفه ای می باشد. امروز مؤمنان در گیلان، ایران و سراسر جهان، با پشت سر گذاشتن ماه مبارک رمضان و تزکیه نفس و پالایش روح و روان و تعبد و تلاش عبادی در این ماه شریف و با اقامه نماز عید سعید فطر رابطه نیکوی خویش را با خالق خود نزدیکتر و صمیمانه تر و رضا و خرسندی پروردگار متعال را طلب کردند.

در ادامه گزارش اقامه نماز در برخی شهرهای استان گیلان را می بینید:

اسالم:

به گزارش ۸دی، نماز عید سعید فطر صبح امروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی امام جمعه اسالم برگزار شد.

حجت الاسلام جدایی در خطبه های نماز عید فطر با اشاره به شعارهای هنجارشکنانه علیه رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: یکی از اتفاقات تلخی که این روزها افتاد ، شعار علیه رییس جمهور محترم بود. بنده مطمئن هستم مقام معظم رهبری ، از این حرکت ها ، راضی نیستند. این گونه حرکت ها ، به مصلحت نظام نیست.

وی افزود: هر کسی که با رای مردم رییس جمهور مملکت می شود برهمه لازم است که حرمت جایگاه رییس جمهور را نگه دارند بنده این گونه حرکت های ناشایست را محکوم می کنم. گرچه ما خودمان به رییس جمهور انتقادهایی داریم اما باورمان این است که نباید حرمت ها را شکست. منتها یک تذکری هم به طرفداران سرسخت آقای روحانی بدهم و اون این که پروژه توهین به رییس جمهور را در حقیقت در فتنه ۸۸ باب شد.

امام جمعه اسالم تأکید کرد: در سال ۸۸ وقتی ۳۲ هزار توهین به رییس جمهور وقت شد. چه انتظاری الان دارید؟ الان در ۹۶ فقط گفتند  روحانی بنی صدر پیوند تان مبارک ولی در فتنه ۸۸ می گفتند حرام زاده و … من شرم دارم از بیان برخی شعارها که در سال ۸۸ مطرح شد.

وی با طرح تذکری خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: آقای دکتر روحانی شما نیز سعی کنید در موضع گیری های تان و تاکید بر بحثث اعتدال ، چیزی نگویید که دل دوست داران انقلاب و دل رهبر را به درد آورید. شما نیز سعی کنید قدر فرزندان ارزشی ، مومن، بسیجی و انقلابی را بدانید. مطمئن باشید در روزهای سخت همین ها جان شان را برای نظام و انقلاب و مملکت فدا خواهند کرد.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه آن ها که رقص و پایکوبی می کنند و به دنبال روابط آزاد دختر و پسر و فسق و فجور هستند هیچ وقت جان شان را برای کشور و نظام و شما فدا نخواهند کرد گفت: ریشه انتقاد از نقد گرفته شده است. اگر این ریشه سوزانده شود یا با آن برخورد شود در عرصه مدیریت کشور و اداره مملکت اشتباهات بیداد می کند باید نقد باشد. اگر بطور مثال بنده از لوله کشی آب اسالم انتقاد می کنم چون همین الان حداقل درصد نکته بخش اسالم آب هدر می رود ، بخاطر این است که به گوش استاندار محترم و پرتلاش برسد تا اعتبار ویژه ای برای حل این مشکل بزرگ شهر ما اختصاص بدهند. این ها تخریب دولت نیست این ها را تخریب تلقی نکنید .

حجت الاسلام جدایی افزود: اگر کسی گمان کند این ها تخریب دولت است معلوم می شود معنای تخریب را نفهمیده است. امام جمعه محترم سپس در جواب کسانی که مرتب می گویند رسیدگی به امور عمرانی وظیفه امام جمعه نیست گفتند وقتی مردم مکرر مراجعه می کنند و طومار می نویسند من چه بگویم بگم من فقط به سوالات شرعی جواب می دهم.

وی در پایان گفت: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند ائمه جمعه بخشی از وظایف رهبری را در شهرها انجام می دهند معنای این جمله چیست؟ گویا بعضی ها هنوز از حدود اختیارات امام جمعه خبر ندارند که از این حرف ها می زنند.

لنگرود:

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ در خطبه‌های نماز عید فطر لنگرود:

برخی درباره صلح امام حسن (ع) مغلطه می‌کنند/نواقص آموزش و پرورش باید طبق دستور اسلام اصلاح شود نه سند فاسد یونسکو

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در لنگرود گفت: معتقدیم که آموزش‌وپرورش دارای نواقصی است ولی آن نواقص باید طبق دستور قران و اسلام اصلاح شود نه سند فاسد یونسکو.

به گزارش ۸دی به نقل از لنگرخبر، آیه الله احمد پروایی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در لنگرود، بابیان اینکه واجبات تکلیف الزامی است، اظهار کرد: انسان باید واجبات را رعایت و از محرمات دوری کند و خدا عمل را از انسان‌های باتقوا قبول می‌کند.

وی ملاک ارزش انسان در نظر خدا را تقوا دانست و گفت: تقوا دیواری است که دور انسان کشیده می‌شود تا او را از شر دنیوی دور کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه شهوت صرفاً میل جنسی نیست، افزود: گاهی مسئولیت، ثروت و صندلی نیز برای انسان شهوت به وجود می‌آورد، طمع دنیا باعث شد تا عده‌ای بیت‌المال را برای خود تصرف کنند.

آیه الله پروایی یکی از سیاست‌های نظام که نشات گرفته از اسلام و قرآن است را دفاع از مظلوم دانست و تصریح کرد: کسانی که ادعا می‌کنند دفاع از مردم سوریه و یمن و ستمدیده وظیفه ما نیست قران را مطالعه نکرده‌اند و آگاه از تعالیم الهی ندارند.

وی بابیان اینکه دفاع از سوریه هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای امنیت است، گفت: مدافعان حرم، مدافعان انقلاب و نوامیس هستند و حادثه تروریستی به مجلس نشان داد که اگر مقابله با دشمن در آن‌سوی مرزها انجام نمی‌شد امروز شاهد فجایای بزرگی در کشور بودیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های داعشی را سیلی محکم انقلاب به استکبار دانست و افزود: کسانی که دیروز به موشک‌های سپاه ایراد می‌گرفتند بعد از حمله موشکی همان موشک‌ها افتخار آنان شد.

آیه الله پروایی تأکید کرد: دشمن با اساس فرهنگ تشیع مشکل دارد و موشک و انرژی هسته‌ای بهانه است وگرنه کشورهای دیگری نیز دارای تجهیزات پیشرفته هستند، چرا با آنان کاری ندارند؟

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شبهه پراکنی های اخیر در خصوص صلح امام حسن (ع)، گفت: امام حسن مجتبی (ع) به اختیار صلح نکرد و مجبور به مدارا شد، امام حسن (ع) اگر ۵۰ یار مثل شهید حسن عشوری داشت هیچ‌گاه تن به صلح نمی‌داد، امروز نیز در کنار رهبری شجاع و عالم به شرایط، مردمی بصیر، سپاهی قدرتمند و دارای نیروهای امنیتی باهوش هستیم.

وی بابیان اینکه برخی درباره صلح امام حسن (ع) مغلطه می‌کنند، افزود: شرایط امروز ما با شرایط دوران امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بسیار متفاوت است و مردم کشور ایران برخلاف آن دوران همواره در همه زمینه‌ها درصحنه و بصیر هستند.

آیه الله پروایی با اشاره سند ۲۰۳۰ یونسکو، اظهار کرد: مگر با همین آموزش‌وپرورش جوانان کشور تربیت نشدند و موفق به پیشرفت‌های معنوی و تولید تجهیزات قدرتمند نظامی و هسته‌ای نشده‌اند؟

وی تأکید کرد: گرچه معتقدیم که آموزش‌وپرورش دارای نواقصی است ولی آن نواقص باید طبق دستور قران و اسلام اصلاح شود نه سند فاسد یونسکو.

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ وحدت بین مردم و مسئولین را از تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: وحدت صرفاً به این معنا نیست که اگر مشکلی مشاهده شد کسی برای رفع نواقص انتقاد نکند.

خمام:

مسکن مهر رشت:

به گزارش ۸دی، نماز عید فطر صبح امروز در جوار مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرک مسکن مهر رشت برگزار شد:

صومعه سرا:

به گزارش ۸دی، نماز عید سعید فطر صبح امروز به امامت حجت السلام اسماعیل صدیقی امام جمعه صومعه سرا در این شهر برگزار شد:

رستم آباد:

کلشتر رودبار:

آستانه اشرفیه:

به گزارش ۸دی، نماز عید سعید فطر صبح امروز حرم حضرت سلطان سید جلاالدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه برگزار شد:

رودبار:

به گزارش ۸دی، نماز عیدسعید فطر به امامت حجت الاسلام والمسلمین داودی امام جمعه رودبار صبح امروز در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اقامه شد:

مسجد جامع گلدشت رحیم آباد رودسر:

به گزارش ۸دی، نماز عید سعید فطر به امامت حجت الااسلام و الامسلمین محمد حسن نجفی لرده صبح امروز در مسجد جامع گلدشت رحیم آباد رودسر برگزار شد:

شاندرمن:

به گزارش ۸دی، نماز عید سعید فطر صبح امروز به امامت حجت الاسلام عبدالحسین فنایی امام جماعت مسجد شاندرمن در خیابان شهید بنداد این شهر برگزار شد:

املش:

به گزارش ۸دی، نماز عید سعید فطر صبح امروز به امامت حجت الاسلام صفری امام جمعه شهرستان املش در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد:

رشت:

مسجد امام جعفر صادق(ع) خیابان فلسطین رشت:

تالش:

به گزارش ۸دی، نماز عید فطر در تالش صبح امروز به امامت حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه این شهرستان برگزار شد:

لاهیجان:

به گزارش ۸دی به نقل از لاهیجان، نماز عید سعید فطر صبح امروز به امامت حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی در مسجد جامع این شهر برگزار شد. خطیب نماز عید فطر لاهیجان در خطبه های این نماز اظهار داشت: ماه رمضان هر لحظه اش فرصتی بود که از هر لحظه اش استفاده کردید امروز روز پاداش است،  بندگی فقط در ماه رمضان نیست و در همه ی ماهها و روزها انسان باید بندگی خداوند را به جا بیاورد.

وی افزود: نگذارید با گناه و معصیت قلب ها تاریک شود که رحمت خداوند از قلب تاریک به دور است.  در شب های قدر مردم لاهیجان حضور چشمگیری داشتند و این خیابان ها پر بود از مردم روزه دار.
در فطریه طمع و قناعت نکنیم که یقین کنید به دست فقرا خواهد رسید.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه زکات فطریه باید حتما پرداخت شود که خود باعث جلوگیری از بلای ناگهانی خواهد شد.

حجت السلام عبدالله زاده با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی و یارانش گفت: شهید بهشتی اعتقاد داشت که حزب محل عبادت است، لذا مسئولی که کار خود را عبادت می داند کار مردم را راه می اندازد، چون برای مردم زحمت می کشند.

وی در پایان گفت: ۷۲ نفر در یک روز به شهادت رسیدند، ۱۷ هزار نفر در مجموع در ترورها توسط منافقان کوردل در سال ۶۰ به شهادت رسیدند، نمایندگان مجلس، رییس جمهور و افرادی که برای مردم زحمت کشیده اند و امروز کشورهای اروپایی همین تروریست ها را در خود جای داده اند و افرادی هم در داخل کشور برای آنها دل می سوزانند.

انزلی:

به گزارش ۸دی به نقل از افق انزلی، نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور صبح امروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه انزلی در این شهر برگزار شد.

امام جمعه انزلی در خطبه های نماز عید فطر انزلی اظهار داشت: بسیار مهم است که از برداشت های معنوی ماه رمضان در روزهای دیگر سال بهره ببریم، و باید ببینیم که در ادامه سال می توانیم با رعایت تقوا معنویات را حفظ کنیم.

وی افزود: روز عید فطر یک اجتماع برزگ با شکوه و با عظمت است که نماد وحدت همبستگی و انسجام امت مسلمان است و روزی است که باید کسانی که تحت سیطره ظلم همدردی کنیم. عید فطر روزی است که باید آزادی این مسلمانان را از بند ظلم بخواهیم و دعا کنیم.

حجت السلام شمس الدین ادامه داد: روز عید فطر روز مبارزه با شیطان درون و شیطان بیرون که همان جبار و مستکبرین عالم است که می‌خواهند انسان را از راه عبودیت و بندگی منحرف کنند. روز عید فطر روزی است که مسلمان باید پس از آن در فضای استقامت و پافشاری و توجه به حدود الهی را در خود بیشتر تقویت کنند.

امام جمعه انزلی افزود: روز عید فطر روز عدالت خواهی و مهدی یاوری است و در صدر دعاهای این روز دعای ندبه است که به ما توجه به آن حضرت را یاد آوری می کند.

وی با تأکید بر وحدت مسلمانان گفت: ما وظیفه داریم هرچه بیشتر وحدت را تقویت کنیم، کشور ما ما امروز کار های بسیاری را پیش رو دارد که با وحدت و همدلی پیش می رود.

شمس الدین افزود: آل سعود جنایت کار تازه به دوران رسیده که امروز محور شرارت شده و به خودش اجازه می دهد ما را تهدید کند و سایر مشکلات منطقه بیانگر این است که ما باید وحدت خود را حفظ کنیم.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه اگر در ضیافت ماه رمضان وارد شده باشیم و از آن بهره مند شده باشیم دست دشمنان از ما کوتاه خواهد شد اظهار کرد: تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر وحدت و جلوگیری از دو قطبی جامعه است که این موضوع برنامه دشمن هم هست و دشمنان می‌خواهند کشور را دو دسته کنند. اما ملت ایران با بهره های معنوی که از ماه رمضان برده اند می توانند دشمنان را از اهداف شوم خود نا امید کنند.

وی افزود: اهانت به مسوول کشور مخصوصا در سطوح عالی کار پسندیده ای نیست و از برنامه های دشمن است، در جمهوری اسلامی باید جایگاه مسوول حفظ شود، انتقاد به جای خود انجام کی شود اما انتقاد با بی حرمتی فرق دارد.

خطیب نماز عید فطر انزلی ادامه داد: هیچکس این کار را تایید نمی کند، نه از مقام معظم رهبر و نه هیچ یک از مردم، این نوع کارها از برنامه های دشمنان است.

حجت السلام شمس الدین افزود: البته در ظرف مقابل از مسوولین می‌خواهیم که جوری حرف بزنند و جوری رفتار کنند که در گفتمان آنها تبعیت از رهبری مشخص باشد، کنایه زدن به دستگاه های خاص کار پسندیده ای نیست، گاهی اظهاراتی که انجام می شود سطح مسئولین را تقلیل می دهد که باعث نارضایتی مردم رهبری نیز می شود.

وی در پایان تأکید کرد: یکی از دعاهای که امروز باید همه ما انجام دهیم و جای آن در امت اسلامی خالی است دعای برای ظهور حضرت است.

رحیم آباد:

کلاچای:

ماسال:

به گزارش ۸دی، نماز عید سعید فطر در شهرستان ماسال به امامت حجت السلام و المسلمین سید هادی موسوی امام جمعه این شهرستان و در جوار گلزار شهدای این شهر برگزار شد:

فومن:

به گزارش ۸دی، نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن صفوی امام جمعه شهرستان فومن از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز در مصلا و مسجد بالا محله شهر فومن برگزار شد.

موسسات و مراکز خیریه نیز از صبح امروز جهت جمع آوری زکات فطریه در محل اقامه نماز عید فطر فومن حاضر شده اند:

رودسر:

به گزارش ۸دی، مومنان رودسری صبح امروز پس از یک ماه روزه داری و عبادت به درگاه خداوند نماز باشکوه عید فطر را به امام حجت الاسلام تقی روحانی امام جمعه این شهرستان اقامه کردند:

این خبر در حال تکمیل شدن است ….

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه