رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

بازی خطرناک دو بیمارستان قائم و گلسار رشت در برخورد با بیماران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با روسای بیمارستان ها صحبت کردیم و در مورد عواقب چنین اقدامی هشدارهای لازم را دادیم.

بازی خطرناک دو بیمارستان قائم و گلسار رشت در برخورد با بیماران

به گزارش ۸دی،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در واکنش به انتشار خبر اقدام اخیر دو بیمارستان خصوصی قائم و گلسار رشت مبنی بر پذیرش نقدی درمان بیماران و تاثیر منفی آن بر نظام سلامت و درمان مردم گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران را بیمه‌های پایه می‌پردازند که به دلیل تسویه نشدن مطالبات معوقه بیمه‌های پایه، این دو بیمارستان خصوصی پذیرش نقدی بیماران را در دستور کار خود قرار داده‌اند، ولی این اقدام به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک در گفتگو با سلامت آنلاین با اشاره به اینکه در بیمارستان‌های خصوصی طرح تحول سلامت اجرا نمی‌شود، افزود: با توجه به این که در بیمارستان‌های خصوصی خدمات درمانی دولتی ارائه نمی‌شود، بخشی از هزینه‌های درمان بیماران را بیمه‌های پایه و بخشی دیگر را بیمه تکمیلی می‌پردازند. با توجه به افزایش حجم مطالبات معوقه بیمه‌های پایه در بیمارستان‌های گلسار و قائم رشت، روسای بیمارستان‌های مزبور تصمیم گرفتند درمان بیماران را نقدی حساب کنند و سپس صورت حسابی در اختیار آن ها قرار دهند تا با مراجعه به مرکز بیمه، هزینه کرد خود را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: پس از اطلاع از این موضوع با روسای هر دو بیمارستان جلساتی را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار کردیم و در مورد عواقب و تبعات منفی چنین اقدامی هشدارهای لازم را به آنها دادیم. نماینده بیمه سلامت عنوان کرد که بدهی دو ماه را می پردازد و تامین اجتماعی نیز برای تسویه بدهی خود فرصت خواست که متاسفانه روسای هر دو بیمارستان نپذیرفتند.

یوسف زاده چابک، توجه به سلامت و درمان مردم را خط قرمز نظام سلامت عنوان کرد و گفت: در صورتی که این روند در بیمارستان ها ادامه داشته باشد، بیمه‌های تکمیلی نیز وارد این بازی خطرناک شده و از ارائه خدمات به بیماران خودداری خواهند کرد که به سود هیچکس و به خصوص مردم نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این مطلب که وزارت بهداشت، استانداری و مقامات مسئول در جریان اقدام بیمارستان های قائم و گلسار رشت قرار دارند، خاطر نشان کرد: استانداری هم اکنون در حال رایزنی با روسای بیمارستان هاست تا درمان بیماران به روال قبل صورت گیرد، اما هنوز اتفاق در خورتوجه مثبتی رخ نداده است ولی ما در صدد پیدا کردن راه چاره ای برای خاتمه دادن به این موضوع هستیم

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
آیسام پارسی
بیمارستان گلسار مزخرفترین بیمارستان رشت ه. فقط خوره ی پول دارن و در قبالش حال مریضو خوب نمیکنن هیچ چنتا درد دیگه هم بهش اضافه میکنن . یا برای زایمان خوبه یا برای کسایی که پارتی و آشنا دارن. واقعا تاسف باره که چنین بیمارستانی داره کار میکنه و کلی هم اسم در کرده ولی هیچ کس مدافع حقوق بیماران نیست.
در حاشیه