امام جمعه کومله در گفتگو با 8دی:

عید فطر، عید مرحومان و محرومان خداوند است

امام جمعه کومله لنگرود گفت: کسانی که عبادات خود را برای خدا خالص کردند و از ماه رمضان بهره بردند از مرحومان و کسانی که خلاف منویات الهی عمل کردند از محرومان مغفرت الهی در عید فطر هستند.

عید فطر، عید مرحومان و محرومان خداوند است

سیدجواد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاه به دعای حضرت رسول(ص) در روز های آخر ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خداوند در این لحظات پایانی ماه مبارک رمضان به بنده خود نگاه دارد و دعایش را اجابت می کند.
وی با بیان اینکه انسان ها در روز عید فطر به دو دسته محرومان و مرحومان هستند، افزود: انسان باید از خداوند بخواهد که از مرحومان رحمت خداوند به انسان در روز عید فطر باشد.
امام جمعه بخش کومله لنگرود در تشریح حال مرحومان عید فطر گفت: کسانی در عید فطر مورد رحمت خداوند قرار می گیرند که در طی ماه مبارک رمضان مطابق میل و خواست خداوند متعال رفتار کرده باشند.
حجت الاسلام سلیمانی در ادامه اظهار کرد: مرحومان عید فطر کسانی هستند که روزها و نمازهایشان را برای خدا خالص کردند.

وی با بیان اینکه یقینا خداوند رحمتش را بر مخلصان دینش تمام می کند، بیان کرد: کسی که از اول تا آخر ماه رمضان نماز، روزه و عباداتش را برای رضایت خداوند باری تعالی انجام داده یقینا باید مورد رحمت و مغفرت خداوند قرار بگیرد.

امام جمعه کومله به محرومان عید فطر نیز اشاراتی را خطاب کرد و خاطرنشان کرد: عده ای هستند که خلاف میل خداوند حرکت کرده اند و با منویات حضرت حق حرکت نکرده اند که این افراد جز محرومان درک فضائیل عید فطر هستند.

حجت الاسلام سلیمانی با اذعان به اینکه در روز عید فطر دو دسته افراد وجود دارند، گفت: کسانی که ذکر خدا گفته اند و رضایت خدا را جلب کرده اند از مرحومان و کسانی که منویات خداوند را زیر پا گذاشتند و در خلاف جهت فرمان الهی رفتار کردند از پاداش های خداوند و جزاهای آن محروم هستند.

وی با بین اینکه افراد خالص و کسانی که از ساعات رمضان استفاده کرده اند رحمت و مغفرت خداوند را برای خود خریده اند، تصریح کرد: یقینا کسانی که در سفره و خان الهی نشستند و غم و اندوه مومنان را رفع کردند یقینا خداوند در روز عید فطر پاداش آنها را خواهد داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه