مدیر عامل سازمان پسماند گیلان:

احداث کارخانه کمپوست در تالش و لنگرود / در چند سال اخیر بودجه خوبی به پسماند گیلان تخصیص یافته است

مدیر عامل سازمان پسماند گیلان گفت: چند سال اخیر پیگیری در خصوص مسائل پسماند بسیار بوده و اعتبارات خوبی تخصیص یافته است.

احداث کارخانه کمپوست در تالش و لنگرود / در چند سال اخیر بودجه خوبی به پسماند گیلان تخصیص یافته است

سید پویا شهشهانی رشتی در گفتگ. با ۸دی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار تن زباله تولیدی استان گیلان است که حدود هزار تن از این زباله در شهرستان رشت تجمیع می شود اظهار داشت:  بخشی از این زباله وارد کارخانه کمپوست رشت شده و ریجکت آن وارد سراوان می شود و بخش اعظم این زباله ها که حدود ۷۰۰ تن است به صورت مستقیم وارد سراوان می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های تابعه استانداری گیلان با اشاره به اینکه پروژه ی بنیادی بهسازی سراوان با مبلغ حدود ۷ میلیارد تومان سال گذشته افتتاح شد افزود: به جرات می توان گفت تا کنون پروژه ای با این حجم به صورت عملیاتی و فنی و مهندسی اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه ای که سازمان پسماند گیلان هم اکنون در سراوان در حال پیگیری آن است برنامه احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان است گفت: در حال حاضر زمین مورد نیاز را از منابع طبیعی گرفته ایم و همزمان نیز به دنبال کارهای مربوط به قراردادی که درخصوص زباله سوز رشت بسته شده است هستیم تا بتوانیم آن پروژه را  نیز امسال عملیاتی کنیم.

شهشهانی با اشاره به کارخانه های کمپوست انزلی و رودسر که پس از مدتی تعطیلی دوباره راه اندازی شده اند اظهار کرد: این کارخانه ها هم اکنون با نقطه مطلوب فاصله دارند و بحثهایی همچون مدیریت کنترل شیرابه و بو و کنترل کیفیت کود تولیدی و همچنین کیفیت پردازش آن کارخانه ها باید به نقطه مطلوب برسند.

مدیرعامل سازمان پسماند گیلان با تاکید بر اینکه در سال ۹۵ نیز دو پروژه کارخانه کمپوست لنگرود و تالش تعریف شد تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۵ میلیارد ریال تخصیص اعتبار برای هریک از این کارخانه ها و همچنین مراحل مربوط به اخذ مجوز های محیط زیستی و زمین و تشریفات عقد قرارداد در حال پیگیری است و امیدواریم احداث این کارخانجات در نیمه دوم سال آغاز بشود.

وی با بیان اینکه آستارا یکی از شهرهای خوب در زمینه تفکیک زباله و فرهنگ سازی و آموزش است افزود: در خصوص محل دفن زباله ها نیز بودجه ی خوبی برای این شهر تخصیص داده است که در حدود ۳۰۰ میلیون است و کارهای بهسازی محل دفن در حال انجام است.

شهشهانی با بیان اینکه در این چند سال اخیر پیگیری در خصوص مسائل پسماند بسیار زیاد بوده و اعتبارات خوبی تخصیص یافته است مخصوصا در سال ۹۵ اظهار داشت: بیش از ۶ میلیارد بودجه در سال گذشته تخصیص یافته است و میزان بودجه امسال نیز بستگی به میزان تلاش ما خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه