عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفتگو با 8دی:

منشاء کج رفتاری مردم به روحانی نتیجه رفتار شخص رئیس جمهور است/ آتش خشم مردم روزی شعله ور می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با زشت خواندن توهین عده ای انگشت شمار از مردم نسبت به روحانی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران گفت: منشاء کج رفتاری مردم به روحانی نتیجه رفتار شخص رئیس جمهور است.

منشاء کج رفتاری مردم به روحانی نتیجه رفتار شخص رئیس جمهور است/ آتش خشم مردم روزی شعله ور می شود

ابراهیم قاسمی روشن در گفتگو با خبرنگار ۸دی در واکنش به رویداد توهین آمیز تعداد انگشت شمار از مردم در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس به روحانی، رئیس جمهوری اظهار داشت: اینکه گفته می شود “الناس علی دین ملوکهم” یا اینکه “این جهان کوه است و فعل ما ندا، سوی ما آید نداها را صدا مصداق این ضرب المثل است که خود کرده را تدبیر نیست.
وی با بیان اینکه باید سر منشاء رفتار عده ای انگشت شمار نسبت به رئیس جمهور در راهپیمایی روز جهانی قدس را بیابیم، افزود: اگر رفتار ما به گونه ای باشد که تبعات منفی آن دامان ما را فرا گیرد برای مصونیت از آن، باید به دنبال منشا آن باشیم و رفتار خود را تغییر دهیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با زشت تلقی کردن شعار های نامتعارف علیه روحانی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: آنچه در راهپیمایی تهران اتفاق افتاد که بر علیه رئیس جمهور شعار داده شد گرچه تلخ بود ولی برای سرزنش این مردمی که شعار می دادند باید سرزنش ها اول متوجه شخص رئیس جمهور باشد.
قاسمی روشن با تاکید بر اینکه رئیس جمهور قبل از هر کسی آغازگر این ماجرای تلخ بوده، اظهار کرد: در طی چهار سال از یک موضع قیم مآبانه و متکبرانه همه کسانی که از روی دلسوزی مطالبی را بیان می کردند و به نوعی به مذاق ایشان خوشایند نبود و رفتار یا گفتار ایشان را نقد می کرد سرآسیمه بر می آشوبید و هرچه را که می خواست با استفاده از تریبونهایی که در اختیار داشت نثار منتقدین می کرد.
وی با اذعان به اینکه برخی از کلمات قصار رئیس جمهور نسبت به منتقدان واژگان چاله میدانی و از قلمرو ادب و اخلاق بدور بود، خاطرنشان کرد: مردم این موارد را می بینند و از این برخوردهای ناصواب و دور از نزاکت ناراحت می شوند و برای مدتی هم ممکن است صبر کنند ولی آتش خشم مردم یک روزی شعله ور می شود و سراغ کسانی میرود که خود این شیوه را پایه گذاری کرده اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه منشاء این رفتار ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اکنون سوال این است؛ چرا کسانی که امروز از موضع انصاف در مقام قضاوت نشسته اند توجهی به ریشه و منشاء این رفتارها نمی کنند؟
قاسمی روشن نتیجه توهین مردم به روحانی را نشان از رفتار های وی نسبت به مردم برشمرد و گفت: چرا عده ای قبل از نهیب زدن به این افراد به رئیس جمهور نهیب نمی زنند که خود کرده را تدبیر نیست و اگر این گونه نباشد نشان می دهد که تعصب بی جا از باب حب الشی یعمی و یصم آنها را از قضاوت صحیح و منصفانه باز داشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه