پژوهشگر و محقق اقتصادی در گفتگو با 8دی:

واگذاری دولت به نیروی نظامی دستیابی به اهداف اقتصادی را نفی نمی کند

پژوهشگر و محقق اقتصادی باور انقلابی را نیروی محرکه نیروهای مسلح در توفیقات اقتصادی برشمرد و گفت: واگذاری بخشی از دولت که بخش خصوصی و دولت تمایل به اجرای آن را ندارند دستیابی به اهداف اقتصای را نفی نمی کند.

واگذاری دولت به نیروی نظامی دستیابی به اهداف اقتصادی را نفی نمی کند

غلامرضا خانکشی پور در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در واکنش به اظهار نظر رئیس جمهور مبنی بر اینکه “اقتصاد بدست دولت با تفنگ است” اظهار داشت: بی انصافی مطلق است که در حوزه هایی از اقتصاد که بخش خصوصی توانایی یا میل ورود به آن حوزه ها را ندارد و دولت هم نمی تواند در آن حوزه کاری از پیش ببرد و در عین حال نیروهای مسلح بیایند کمک کنند اما با صحبت های تبلیغاتی آسیب ببینند.
وی با بیان اینکه سپاه و نیروهای مسلح هر کجا که وارد شده اند کار های غیر ممکن را ممکن کرده اند، افزود: در جاهایی که سپاه و نیروهای مسلح ورود کرده اند از جمله عرصه های سازندگی مناطقی که ظریب خطر در آن مکان ها بالا است همیشه موفقیت حاصل شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه با اشره به محرومیت زدایی نیروهای مسلح از جمله سپاه گفت: مناطق محرومی هستند که بخش خصوصی جذبه ای برای ورود به آنجا ندارد اما سپاه برای محرومیت زدایی و ایجاد رونق در آنجا ورود کرده و اقدامات قابل قبولی برجای گذاشته است.
محقق و پژوهشگر اقتصادی با بیان اینکه بعضی از مناطق کوهستانی وجود دارند که سپاه در آنجا ورود کرده و جاده سازی کرده است، اظهار کرد: از جمله کارهایی که سپاه در آن حضور پیدا کرده بخش هایی است که بخش خصوصی عملا ناتوانی خود را اثبات کرده است.
خانکشی پور به توفیقات سپاه پاسداران در صنعت موشکی ایران اشاره داشت و افزود: ایران خودرو و سایپا یا صنعت خودروسازی ما چه پیشرفتی را در طول انقلاب داشته اند در حالیکه نیروهای هوافضای سپا توانسته اند پیشرفت های چشمگیری را برای کشور رقم بزنند.
وی باور انقلابی را نیروی محرکه نیروی های مسلح در دستیابی به توفیقات اقتصادی دانست و گفت: نوع باور انقلابی که پشتیبان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران شده به نحوی کار را پیش می برد که همه چیز را غیر قابل انکار می کند.
این محقق اقتصادی با انتقاد از دولت مبنی بر سلیقه ای استفاده کردن از توان نظامی نیروهای مسلح، تصریح کرد: دولت نباید به خودش اجازه بدهد که هر جا که نیاز دارد از این افراد استفاده کند و بعد از اینکه کارش تمام شد در حوزه تبلیغات با هویت آنها فضا سازی کند.
خانکشی پور بهره گیری از توان نیروهای مسلح در زمان صلح برای تحقق اهداف اقتصادی را مرسوم ملل ها برشمرد و گفت: در همه ی دنیا مرسوم است که در زمان صلح از نیروی های نهفته و متمرکز ارتش و نظامی در پیشبرد اقتصاد استفاده می کنند.
وی با شاره به به صرفه بودن واگذار کردن امور اقتصادی به نیرو های نظامی، خاطرنشان کرد: کار ها از نظر اقتصادی با واگذار کردن به ارتش و نیروهای نظامی ارزانتر تمام میشود و سریعتر پیش می رود و حوزه هایی که هیچ جزبه ای برای بخش خصوصی ندارد این نیروها می توانند ورود کنند.
این محقق اقتصادی با بیان اینکه سپردن مسائل اقتصادی به نیروهای مسلح نفی در دستیابی به اهداف اقتصادی ندارد، تصریح کرد: هیچ باور منفی اقتصادی از اینکه نیروهای نظامی در مباحث و اقدامات اقتصادی مشارکت کنند وجود ندارد و اقدامی که تاکنون عملا اتفاق افتاد و کاملا تخصص هم بوده مثمر ثمر واقع شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه