افطاری ساده در رشت؛

سفره افطاری ساده مردمی در منطقه کم‌برخوردار رشت+ تصاویر

افطاری ساده در منطقه کم برخوردار شهر رشت توسط حرکت خودجوش مردمی جمعیت نذر شادی گیلان گامی در جهت عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری بود، سنتی که باید بیش از پیش رواج یابد.

سفره افطاری ساده مردمی در منطقه کم‌برخوردار رشت+ تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، سفره افطاری ساده در حسینیه حضرت محمد رسول الله (ص) در منطقه آسایش رشت که از مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار محسوب می‌شود گسترده شد تا بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان محل در این شب‌های مبارک رمضان بر خوان برکت الهی بنشینند.

با طعامی سلامت و ساده به‌دور از ریخت و پاش‌های سفره‌های تجملاتی که در تالارها برپا می‌شود زیرا در این حرکت مردمی تاکید بر افطاری دادن به قشر آسیب پذیر و فقیرنشین شهر بود تا نهضت افطاری‌های ساده به دور از تجمل رونق گیرد.

در گروه جهادی جمعیت مردمی نذر شادی گیلان، نذورات افراد در قالب برپایی یک سفره ساده افطاری با هدف توجه به محرومان جامعه شکل گرفت.

هر کسی بر طبق توانمندی خود در تهیه و تدارک این سفره ساده نقشی برعهده داشت و این حرکت بدون حضور هیچ نهاد و سازمانی بر پایه عمل به دستورات مقام معظم رهبری برای برپایی افطاری‌های ساده انجام شد.

آنچه این سفره افطاری را متمایز می‌کند این است که مردم از همه اقشار که شاید خود خیلی هم غنی نبودند تک تک مواد لازم را تهیه کردند و پذیرای مردم محله شدند.

جمعیت مردمی جهادی نذر شادی گیلان با توزیع بیش از ۳۷ سبد کالا در بین خانواده‌های محروم شناسایی شده و کودکان کار در ماه مبارک رمضان سعی دارد برای آبرومندان محروم جامعه قدمی بردارد تا رنگ فقر را در جامعه کمرنگ سازد و قدمی باشد برای ساختن جامعه آرمانی زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج).

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه