مسجدی که در آن ورود همجنس بازان آزاد است!

موضع‌گیری آیت‌الله رمضانی خطیب نماز جمعه هامبورگ در مورد تأسیس مسجد مسلمانان لیبرال در برلین

به دنبال انتشار اخبار مربوط به تأسیس مسجدِ ضراری جدید و متفاوت در شهر برلین آلمان، آیت‌الله رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هامبورگ موضع‌گیری کرد.

موضع‌گیری آیت‌الله رمضانی خطیب نماز جمعه هامبورگ در مورد تأسیس مسجد مسلمانان لیبرال در برلین

به گزارش ۸دی به نقل از دفتر آیت الله رمضانی، بنا به اخبار منتشرشده توسط شبکه‌های خبری آلمان، در این مرکز که عنوان اصلی آن مسجد ابن رشد ـ گوته و متعلّق به مسلمانان لیبرال آلمان است، خطیب نماز جمعه یک خانم بی‌حجاب است و در این مرکز زنان بدون حجاب در کنار مردان، همه باهم در یک صف، نماز می‌خوانند.

نکته قابل توجّه اینکه هم‌جنس‌بازان هم برای شرکت در این مراسم دعوت هستند. به گفته مسئولین این مرکز، آن‌ها می‌خواهند محلی داشته باشند برای کسانی که در سایر مساجد احساس راحتی و امنیت نمی‌کنند و این اقدام را یک حرکت واضح علیه مسلمانان افراطی می‌دانند.

آیت‌الله رضا رمضانی در واکنش به این اقدام ناشایست، با محکوم کردن این جریان اظهار کرد: متأسفانه چندی پیش خبر شگفت‌انگیز تأسیس مسجد ضراری جدید و متفاوت در قلب اروپای مرکزی به دست ما رسید و  اگرچه در وهله اوّل ماجرا به یک شوخی بی¬مزه با مقدسات شبیه بود، امّا با مشاهده تصاویر ارسالی و پوشش خبری رسانه‌ها، واقعیت تلخ یک جریان التقاطی و انحرافی نمایان شد.

امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ بابیان اینکه بدون شک ما این رفتار مشکوک را یک حرکت مدیریت‌شده در راستای تمسخر و توهین به اسلام و مسلمانان و مقدسات ادیان می‌دانیم تصریح کرد: این‌ها به‌واقع دین را و شریعت اسلام را به سخره گرفته‌اند. مگر می‌شود کسانی که به‌هیچ‌عنوان سابقه تحصیل امور دینی و اسلامی در هیچ مرکز حوزوی و دانشگاه معتبر اسلامی را ندارند، عهده‌دار امور دینی بشوند و مکانی را به اسم مسجد نام‌گذاری کنند و هر آنچه به میل خود می‌پسندند به نام اسلام به جامعه عرضه کنند.

وی با اذعان به اینکه کاملاً روشن است که مدیران این حرکت مشکوک، مقاصدی غیر الهی و غیردینی را دنبال می‌کنند گفت: متأسفانه برخی از مذاهب ادیان دیگر نیز حمایت خود را از ساخت چنین مرکزی اعلام کرده‌اند که جای تأمل بسیار است که چطور شد آن‌ها حمایت از مسلمانان برای ساخت مساجد را جزء وظایف خود تلقّی کرده‌اند.

رمضانی با تأکید بر اینکه به اعتقاد ما مسلمانان مسجد خانه خداست و حضور در این مکان مقدّس و معنوی همچون همه اماکن مذهبی دیگر ازجمله کلیسا و کنیسه، آداب خاص خود را دارد که رعایت آن الزامی است افزود: ما اعلام می‌داریم که حریم مسجد باید حفظ شود و جایگاه مقدس مسجد نباید با التقاط و انحراف ممزوج گردد.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) در مورد خصوصیات افرادی که با مسجد ارتباط دارند می¬فرمایند: «مَنْ أَدامَ الاْخْتِلافَ إِلَی الْمَسْجِدِ أَصابَ إِحْدی ثَمان: آیهً مُحْکَمَهً وَ أَخًا مُسْتَفادًا وَ عِلْمًا مُسْتَطْرَفًا وَ رَحْمَهً مُنْتَظِرَهً وَ کَلِمَهً تَدُلُّهُ عَلَی الهُدی أَوْ تَرُدُّهُ عَنْ رَدًی وَ تَرْکَ الذُّنُوبِ حَیاءً أَوْ خَشْیهً؛ هرکه پیوسته به مسجد رود از این فواید بهره‌مند است: ۱ ـ نشانه‌ای استوار (فهم آیات الهی) ۲ ـ دوستی قابل‌استفاده، ۳ ـ دانشی تازه، ۴ ـ رحمتی مورد انتظار، ۵ ـ سخنی که به راه راستش کشد، ۶ ـ سخنی که او را از پستی برهاند، ۷ ـ ترک گناهان به خاطر شرم از خدا، ۸ ـ ترک گناهان به خاطر خوف از خدا.»

وی  در بخش دیگری از بیانات خود افزود: ما مکرراً در سخنرانی‌ها و مواضع خود اعلام کرده‌ایم که اسلام علاوه بر آنکه دین عقلانیت و معنویت و عدالت‌خواهی است، درعین‌حال شریعت محور است و قوانین مطلق آن و حلال و حرام قطعی آن تا روز قیامت تغییرناپذیر خواهد بود و بر اساس شریعت اسلام، امامت زن برای مردان و زنان برخلاف صریح فتوای علمای سنی و شیعه است، چه اینکه پوشش و حجاب لازم در نماز نیز مورد اجماع همه مسلمین است.

رمضانی بابیان اینکه در غیر نماز نیز، پوشش مناسب در مقابل نامحرم بر زنان مسلمان واجب است تصریح کرد: سؤالی که مطرح است، این است که این افرادِ به‌اصطلاح مسلمان با آیات سوره نور در مورد حجاب چه می‌کنند؟ این نوع نمازخواندن مختلط را از کجای آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) استنتاج کرده‌اند؟ طبق چه مبنایی آداب ورود به مسجد را تغییر داده‌اند؟ بر اساس کدام فرمان الهی اعلام می‌شود که حضور در این ساختمان که به اسم مسجد، نام‌گذاری شده، برای کسانی که علناً مرتکب اعمال منافی عفت می‌شوند، آزاد است؟ بی‌شک اعلان چنین امری برخلاف صریح آیات قرآن و سنّت نبوی است.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه با اشاره به اینکه اگرچه دشمنان اسلام بدشان نمی‌آید که همچون بسیاری از ادیانی که براثر تحریفات گوناگون، شریعتشان را ازدست‌داده‌اند، شریعت اسلامی را نیز با این امور دچار تحریف و اضمحلال کنند بیان کرد: امّا این افراد باید بدانند، اینکه احکام الهی و شریعت قطعی اسلام به این راحتی تحریف شود، امری محال و غیرممکن است.

وی گفت: البته اگر کسانی علاقه دارند معبدی را به هر نام و نشانی برای خود اخذ نمایند و اعمال مشابه سایر ادیان را در آن انجام دهند مانعی ندارد، امّا نباید به نام اسلام به چنین کارهایی دست بزنند که مخالف آموزه‌های اسلام است.

آیت‌الله رمضانی در پاسخ به اینکه این افراد به دنبال محلی امن برای مبارزه با اسلام افراطی و تروریسم هستند، افزود: آیا این شیوه مبارزه با افراطی‌گری، تحریف اسلام و شریعت پیامبر (ص) است؟ به‌راستی چرا بجای پیدا کردن عاملان اصلی رواج خشونت و افراط‌گرایی در دنیا و کسانی که از این وضعیت سودهای کلان فروش تسلیحات را به جیب زده‌اند، سعی می¬کنید با توهین به مقدسات و تمسخر احکام الهی، احساسات مردم مسلمان را جریحه‌دار کنید.

وی تأکید کرد: ما به همه اعلام می‌کنیم که درهای مساجد به روی همه مذاهب از هر ملیت و هر گرایشی که باشند باز است، امّا رعایت احکام شرعی و آداب مساجد که درآیات و روایات قطعی از سنت آمده، باید مورد رعایت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بی‌شک این اقدام مشکوک و ازهرجهت غیرقابل‌دفاع، بی‌احترامی به مقدسات ادیان و مغایر با احکام عبادی اسلام است اظهار کرد:  مسلمانان و خصوصاً علمای دینی باید به شکل مناسب و قانونی مخالفت خود را نسبت به این مسائل اعلام کنند.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه بیان کرد: ما از شورای مسلمانان آلمان (KRM)، اتحادیه مراکز شیعه در آلمان (IGS)، شوراهای اسلامی ایالت‌ها، کرسی‌های اسلام‌شناسی دانشگاه‌ها و استادان اسلام‌شناس، مساجد و مراکز اسلامی و امامان آن‌ها و نیز عموم برادران و خواهران مسلمان درخواست می‌کنیم در مقابل این دهن‌کجی و انحراف آرام ننشینند و انزجار خود را اعلام نمایند تا لکه ننگ آن به اسم مسلمانان آلمان و مقامات آن باقی نماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه