گزارش مشکلات مردمی؛

گلایه پدر شهید ماسالی از عدم وجود آب شرب / ۴ دهه پس از انقلاب هنوز روستای همجوار شهر آب شرب ندارد + فیلم

پدر شهید رمضانی گفت: برای حل مشکل همه جا رفته ایم. نماینده شهرستان، فرمانداری، اداره آب روستایی شهرستان، اداره کل آب و فاضلاب استان، بنیاد شهید و ادارات و سازمان های گوناگون. اما تاکنون این مشکل حل نشده است.

گلایه پدر شهید ماسالی از عدم وجود آب شرب / ۴ دهه پس از انقلاب هنوز روستای همجوار شهر آب شرب ندارد + فیلم

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز؛ قسمت های عمده ای از روستای خانقاهبر و بخشی از روستای دوله ملال در فاصله بسیار اندک با مرکز شهر ماسال همچنان از شبکه آب شرب بی بهره است.

اهالی این بخش بارها با مسئولین مکاتبه کرده اند اما تاکنون این مشکل برطرف نشده است.

 

پدر شهید رمضانی از اهالی روستای خانقاهبر در گفتگو با ماسال نیوز ضمن انتقاد شدید از وضعیت آب روستای خانقاهبر گفت: با وجود اینکه قریب به ۴۰ سال از انقلاب می گذرد متاسفانه مسئولین توجهی به آب شرب روستای خانقاهبر که دو شهید تقدیم انقلاب کرده است ندارند.
وی افزود: در حال حاضر ما از آب چاه استفاده می کنیم که مشکلات خاص بهداشتی خودش را دارد و موجب ایجاد مشکلات جسمی در تعدادی از اهالی روستا شده است.

رمضانی با اشاره به پیگیری های مکرر وی از سازمان ها و ارگان های گوناگون گفت: به عنوان یک پدر شهید از مسئولین متعددی درخواست کرده ایم که حق طبیعی ما را پیگیری کنند. الان روستاهای کوهپایه ای ماسال همگی آب دارند. در استان گیلان کمتر روستایی مثل خانقاهبر پیدا می کنید که اینقدر به مرکزیت شهرستان نزدیک باشد اما آب شرب نداشته باشد.

پدر شهید رمضانی با انتقاد از عملیاتی نشدن وعده ها اظهار داشت: سال گذشته از عزیزان صدا و سیمای گیلان درخواست کردیم که برای پوشش مشکلات روستا به اینجا بیایند. دی ماه ۹۵ در برنامه لوجنک شبکه باران مشکلات آب روستا مطرح شد و فرماندار محترم قول دادند تا دهه فجر ۹۵ کلنگ این کار زده شود. اکنون ماه ها از آن قول می‌گذرد اما همچنان آقای ابراهیمی در اداره آب و فاضلاب روستایی امروز و فردا می کند.

وی افزود: در حالی که قول داده بودند مشکل را سریعا حل کنند الان می گویند زمینی از سوی اهالی دوله ملال اهدا شده و باید شبکه آب رسانی از چاهی که در این زمین در دست احداث است انجام شود. طبیعتا تا مشکلات زمین آن چاه حل شود و تا چاه حفر شود و تا شبکه آبرسانی از آنجا به خانقاهبر برسد مدت ها طول می کشد. ما تا آن زمان چکار کنیم و تکلیف قول هایی که به ما دادند چه می شود؟

این پدر شهید خاطر نشان کرد: مدتی قبل وقتی برای رسیدگی به این مشکل به مسئولین مراجعه کردم به من گفتند برو خیالت راحت همین هفته باید برایمان افتتاحیه آب روستا را قیچی بزنی. یا دفعه ای دیگر وقتی برای پیگیری رفتم گفتند شیرینی بده که لوله ها را ریخیتم و کار دارد شروع می شود. اما اکنون مدت ها از آن زمان می گذرد. احساس می کنم یک پدر شهید را به بازی گرفته اند و کسی پیگیر مشکل ما نیست.

وی افزود: همه جا رفته ایم. نماینده شهرستان، فرمانداری، اداره آب روستایی شهرستان، اداره کل آب و فاضلاب استان، بنیاد شهید و تا دلتان بخواهد ادارات و سازمان های گوناگون اما تاکنون هیچ اتفاقی در این روستا نیفتاده است.

پدر شهید رمضانی با اشاره به منبع آب بزرگ در نزدیکی محل سکونتشان گفت: این منبع آب در نزدیکی ما در روستای دوله ملال واقع است و مسئولان اگر واقعا میدخواهند مشکل ما را حل کنند می توانند از این منبع لا اقل تا مسجد خانقاهبر لوله کشی کنند تا مشکل موقتا حل شود.

 

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه