گفتگو از ابوالفضل شکری
عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با 8دی خبر داد:

تجدیدنظر در ساختار دفاعی و امنیت فیزیکی مجلس/ پیشنهادات یگان حفاظت روی میز رئیس

کریمی قدوسی گفت: حادثه تروریستی مجلس کاملا بررسی شده و تصمیماتی در تجدیدنطر ساختار دفاعی مجلس اتخاذ شده است.

تجدیدنظر در ساختار دفاعی و امنیت فیزیکی مجلس/ پیشنهادات یگان حفاظت روی میز رئیس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اشلامی در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه امنیت از مهمترین مباحث زیرساختی نظام جمهوری اسلامی است اظهار داشت: به همین جهت ساختار های ویژه هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی شده با موضوع امنیت که از جمله آنها کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

وی افزود: در این کمیسیون موضوعات زیرساختی از جمله قوانین، طرح ها، بودجه ها و گزارش کار، حوادث و اتفاقات مربوط به وزارتخانه ها و سازمان های مهمی مثل وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، وزارت کشور و کل نیروهای مسلح مورد بررسی، توجه و کار کارشناسی قرار می گیرد که بر اساس نیازهای جمهوری اسلامی موضوع امنیت در مجلس در درجه اول اهمیت قرار می گیرد.

کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه جلسه ای غیر علنی در خصوص حادثه تروریستی تهران با حضور وزیر اطلاعات، وزیر کشور و سپاه مورد بررسی قرار گرفت گفت: در این بررسی ها اگر مجلس متوجه شود که نواقصی در پشتیبانی نیروهای مسلح، در تجهیزات یا در قوانین آنها وجود دارد که موجب بعضی اتفاقات می شود بلافاصله دست به کار خواهیم شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مثلا در موضوع ترور شهدای هسته ای چندین جلسه پی در پی در کمیسیون امنیت ملی تشکیل دادیم اظهار کرد: فرضا متوجه شدیم که نصب دوربین ها در فضای تهران یک کار امنیتی مهمی است چون بعضی از این ترور ها فقط با دوربین بانکها قابل کشف بود.

وی با تاکید بر اینکه حادثه تروریستی مجلس کاملا بررسی شده و تصمیماتی هم در تجدیدنطر ساختار دفاعی و حفظ امنیت فیزیکی مجلس اتخاذ شده است تصریح کرد: پیشنهادات یگان حفاظت روی میز رئیس مجلس و کمیسیون امنیت است و این موضوع را به دیگر مراکز حیاتی کشور که نباید آسیب پذیر باشد سرایت خواهیم داد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه موشک ها در بهترین موقعیت زمانی و مکانی پرتاب شد اظهار داشت: این موشک ها در زمانی پرتاب شده است که در دو ماه گذشته ۶ طرح ضد امنیتی علیه جمهوری اسلامی عملیاتی شده که البته اکثر آنها ناموفق بود به جز یک طرح که به ظاهر توانستند به مجلس و مرقد امام حمله کنند که سپاه با اقدامی به موقع جواب آن را داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه بودجه دفاعی جمهوری اسلامی آن هم در این شرایط حساس بعد از افغانستان پایین ترین بودجه دفاعی در منطقه خلیج فارس است و از قطر و امارات و کویت هم پایین تر است گفت: نیروهای مسلح ما بسیار کم خرج هستند و با حداقل امکانات پشتیبانی بیشترین بازدهی را دارند.

وی با بیان اینکه بودجه دفاعی که دولت در برنامه ششم مدنظر داشت کفاف نمی داد افزود: مجلس با تجدید نظر و همچنین رضایت مجموعه نیروهای مسلح این بودجه را بست و هم اکنون ۱۱ درصد بودجه ها ی جاری کشور بودجه دفاعی را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه