عضو شورا در واکنش به تصمیمات اخیر شورای شهر رشت؛

در ۲۶ ماه دوران فعالیت شهردار معزول رشت چه نقشی داشتید

شما که پیام تان پرهیز از ایجاد فضای ناامنی در شهرداری است، بفرمایید در ۲۶ ماهی که شهردار معزول با صدور بیش از ۴۰۰۰ ابلاغ، بازی ابلاغ زدن را در شهرداری راه انداخته بود کجا بودید؟

در ۲۶ ماه دوران فعالیت شهردار معزول رشت چه نقشی داشتید

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت در واکنش به تصمیمات اخیر این شورا در یادداشتی نوشت:

هفته گذشته تعدادی از همکاران شورا در نامه ای به ریاست محترم شورا از باب تاکید به ” الزام به ایجاد فضای آرامش و تمرکز بر روی کار و به دور از حاشیه و ناامنی و نارضایتی در محیط شهر و شهرداری ” ، توصیه هایی داشتند که جای بسی تامل است .

《مدعی دارد پیام دین و تقوا در جهان
پس چرا تقوا به بین مردمان بار گران》

دوستان تاکید کردند که؛
۱ .” با توجه به تنگناهای اقتصادی موجود در شهرداری رشت و نظر به تعدد پروژه های نیمه تمام، نسبت به شروع پروژه های جدید به غیر از پروژه های اضطراری دارای اولویت، طبق مصوبات شورای اسلامی کلانشهر رشت، اقدام نگردد “.
بنده در این خصوص سوالی دارم از دوستان ؛ آیا در دوران ۲۶ ماهه مدیریت شهردار معزول شاهد رعایت اولویت بندی پروژه ها طبق مصوبات شورای شهر بودند؟ و یا پروژه های اضطراری انجام می شد که الان در نبود ایشان و در دوران سه ماهه سرپرستی شهرداری نگران و دغدغه مند شدند؟ مگر اجرای پیاده راه با انحراف بیش از ۵۰۰ درصد در زمان مدیریت وی طبق مصوبه شورا بوده که الان این دغدغه به سراغ دوستان آمده که سرپرست شهرداری به مصوبات شورا توجه نداشته باشند؟ اساسا، آیا در زمان مدیریت شهردار معزول ، شورا وزن و اعتباری داشت ؟ لندفیل سراوان، ساماندهی رودخانه ها راستگرد حمیدیان و …، مصوبه و تکلیف تعیین شده شورا بود، کدام شان در اجرا مورد توجه قرار گرفت ؟ آیا غیر از این است که ایشان هر آنچه را که اراده نمودند ، اجرا کردند و اعتقادی به نقش تصویبی و نظارتی شورا نداشتند؟
۲ . دوستان امر فرمودند که؛ ” پرداخت حقوق و مزایای پرسنل رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی ، حجمی و …، در اولویت پرداحت های شهرداری قرار گرفته و مشکل تعویق پرداخت بیمه پرسنل با اولویت ویژه در اسرع وقت برطرف گردد “. این تاکید البته در ادامه همان شوهای تبلیغاتی و انتخاباتی است که یک روز با برگزاری جشن نارنجی پوشان و روز دیگر به نام حمایت از اقشار آسیب پذیر برگزار و اجرا گردیده و می گردد . این خرابه ای که بجا مانده ، این بدهی چند صد میلیارد تومانی مگر به همین راحتی و به همین سرعت جمع می شود که به سرپرست سه ماهه شهرداری تاکید به برطرف کردن آن در اسرع وقت می نمایید؟ بودجه درآمدی سال گذشته چقدر محقق شده و شهرداری امروز چقدر کسری بودجه دارد ؟ چطور با این کسری بودجه درآمدی و پروژه هایی که بی حساب و کتاب کلید خورده و بدهی انباشته چند صد میلیارد تومانی شما تاکید به برطرف کردن آن در اسرع وقت دارید ؟ به نظرم باید به سرپرست شهرداری و همکارانی که در این وضعیت برای سرپرستی کاندیدا شدن ، احسنت گفت که قبول مسئولیت کردند و یا آمادگی پذیرش چنین مسئولیتی را داشتند .
۳ . و در بند آخر نامه صدرالاشاره ، عزیزان عنوان نمودند که ” با توجه به اینکه تغییرات مدیریتی و تعدد ابلاغ های صادر شده ، یکی از دلایل اصلی استیضاح شهردار سابق بوده است و به جهت پرهیز از ایجاد فضای ناامنی در شهرداری ، در مدت زمان باقیمانده ، کارکرد شورای چهارم توصیه می گردد نسبت به تغییرات در کادر مدیریتی شهرداری اقدام نگردد”!!
آیا دوستان الان در شهرداری فضای امن و با آرامشی را متصور هستند؟ آیا معتقد به این هستند که امروز شایستگان در مناصب مدیریتی شهرداری که باید باشند ، هستند که چنین توصیه ایی می کنند؟ آیا مطلع هستند چه تعداد از مدیران شهرداری به اصرار شخص شهردار سابق در مناصبی قرار گرفتند که خودشان نه آمادگی پذیرش آن مسئولیت را داشتند و نه اعتقادی به اینکه در آن منصب مدیریتی می توانند منشاء اثر و خدمت صحیح باشند؟ چطور مدیران مناطقی که چندین بار از شهردار سابق خواهش کرده بودند و حتی استعفاء دادند که در آن منصب نباشند، امروز می توانند به طور مطلوب و شایسته خدمت کنند؟
و سوال پایانی بنده؛ شما که پیام تان پرهیز از ایجاد فضای ناامنی در شهرداری است، به شهروندان و همکاران شهرداری بفرمایید در ۲۶ ماهی که شهردار معزول با صدور بیش از ۴۰۰۰ ابلاغ، بازی ابلاغ زدن را در شهرداری راه انداخته بود و عمر بعضی از ابلاغهای صادره به چند ساعت رسیده بود و پایایی مدیریتی هم در شهرداری به کمتر از یکماه تنزل پیدا کرده بود، دقیقا چه نقشی داشتید و آیا قائل به این بودید که با حمایت بی چون و چرایتان از شهردار سابق فضای ناامنی و جو بی اعتمادی و کینه و کدورت در شهرداری ایجاد می شود؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه