مترجم: اسلام ملکی معاف
به مناسبت روز جهانی قدس؛

چرا داعش دشمن حماس و مقاومت فلسطین است؟ / ماجرای جنگ حماس و داعش در غزه

وهابیها و سلفی‌های غزه با جنبش حماس و بیش از آن با جنبش جهاد اسلامی مخالفت و اختلاف دارند و این اختلاف حتی به جنگ هم کشیده شده است.

چرا داعش دشمن حماس و مقاومت فلسطین است؟ / ماجرای جنگ حماس و داعش در غزه

به گزارش ۸دی، همه ساله در ایام نزدیک به روز جهانی قدس دشمنان مقاومت اسلامی فلسطین جهت ایجاد تفرقه و تشتت در صفوف مسلمانان اقدام به انتشار شایعاتی درباره مقاومت اسلامی می پردازند. در سالها اخیر دشمنان تلاش کردند حماس را حامی داعش و یا اقلا بی طرف در قبال اعمال وهابیون و داعش و تکفیری ها جلوه دهند اما واقعیت بسیار متفاوت از این اخبار کذب است.

بر این اساس برخی اخبار مرتبط با این موضوع را در سالهای گذشته مرور کنیم تا واقعیت برای مردم روشن شود.

حماس و جنگ با وهابی های مزدور / ماجرای دفن فلسطینی ها با پرچم داعش چیست؟

در همین خصوص اسلام ملکی معاف از فعالان رسانه ای نوشت:

وهابیها و سلفی های غزه با جنبش حماس و بیش از آن با جنبش جهاد اسلامی مخالفت و اختلاف دارند. این اختلاف از چند مسأله مهم و از جمله ارتباط این دو جنبش با ایرانیها و شیعیان نشأت گرفته است. اقلیت وهابی در غزه شدیدا اصرار دارند که جنبشهای مقاومت رابطه خود با ایران را قطع کنند و  همراه با این اصرارها بر ضد مقاومت به تبلیغات سو نیز مشغولند. روی دیگر سکه در کشور ما کسانی هستند که از جمهوری اسلامی بخاطر حمایت از مجاهدان سنی انتقاد می کنند و خواستار قطع رابطه نظام با مقاومت هستند!! هر دو جریان در جهت منافع اسرائیل و برای تفرقه امت اسلامی عمل می کنند.

نکته جالب دیگر اینکه از سال ۲۰۰۰ تاکنون (بهمن ۹۳) جمعیتی به نام “جمعیه ابن باز الخیریه” در غزه بوجود آمده است که از سوی عربستان حمایت مالی می‌شود و به تبلیغ بر ضد شیعه و ایران و تبلیغات بر ضد حماس و جهاد اسلامی مشغول بوده و هست. یکی از مشایخ این جمعیت وهابی، الشیخ مجدی المغربی نام دارد که در ماههای گذشته اظهارات تندی بر ضد شیعیان مطرح کرد. نتیجه این اظهارات تند این بود که حدود ۱۰ ماه قبل (اردیبهشت ۹۳) تعدادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی هنگام اذان صبح او را ربودند و تا توانستند او را کتک زدند. این شیخ وهابی مدتی در بیمارستان به سر برد و رئیس جمعیت ابن باز نیز در خطبه های جمعه از جهاد اسلامی بخاطر اینکه اعضای خود را نمی تواند کنترل کند انتقاد کرد. وی همچنین از دولت حماس بخاطر اینکه عاملان این حمله را دستگیر نکرده و در این باره به جنبش جهاد تخفیف داده گلایه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید عبارات زیر را در گوگل جستجو کنید:
“جمعیه ابن باز” + “الشیخ مجدی المغربی” + “حرکه الجهاد الإسلامی” + “الشیخ عمر الهمص”

درگیریهای حماس با گروههای سلفی در غزه به علل مختلفی از سال ۲۰۰۶ که حماس به قدرت رسید بیشتر شده است. در یوتیوب ویدیوهای فراوانی وجود دارد که وهابیهای غزه برای افشای ماهیت پلید حماس!! منتشر کرده اند. آنان در این ویدیوها اصرار دارند که بگویند: حماس شیوخ و فعالان سلفی غزه را بدون اینکه گناهی داشته باشند بازداشت و شکنجه می کرده است. برای دیدن این ویدیوها میتوانید واژه های “السلفیه الجهادیه” + “جرائم حماس” + “شهداء السلفیه الجهادیه” را در گوگل یا یوتیوب جستجو کنید. این گروههای وهابی معتقدند حماس و جهاد اسلامی بخاطر ارتباط با ایران و نیز بخاطر مسایل دیگر کافر یا منحرف هستند.

حماس پس از سال ۲۰۰۶ درگیری مسلحانه ای با گروه وهابی جیش الاسلام به فرماندهی معتز دغمش داشت و چند تن از آنان را به قتل رساند. این گروه اتهامات زیادی داشت و حماس مجبور به درگیری مسلحانه با آنان شد.

حماس همچنین برای کنترل وهابیها در غزه سعی کرد همه مساجد غزه را از دست شیخهای وهابی بیرون بیاورد و در عمل نیز اکثر قریب به اتفاق مساجد را تحت کنترل در آورد. وقتی نوبت به مسجد ابن تیمیه در رفح که توسط شیخ عبد اللطیف موسى ملقب به ابو النور المقدسی اداره می شد رسید این شیخ نیروهای خود را مسلح کرد و در خطبه نماز جمعه اعلام حکومت اسلامی (الإماره الإسلامیه) به شیوه داعش کرد. وی گروه وهابی مسلحی با نام “جند انصار الله” داشت. حماس برای سرکوب شورش وی وارد عمل شد و درگیری مسلحانه ای رخ داد که طی آن بیش از ۲۰ نفر از طرفین کشته شدند. از جمله کشته شدگان شیخ ابوالنور المقدسی رهبر معنوی گروه جند انصار الله بود. سرکوب خونین این گروه توسط حماس موجب شد بسیاری از وهابیها در کشورهای عربی از جمله مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی عراق به شدت به حماس بتازند و آن را تخریب کنند. از جمله کسانی که برای محکومیت حماس بخاطر سرکوب وهابیها پیام داد شخص ابوعمر البغدادی (رهبر قبلی داعش عراق در سال ۲۰۰۹) بود. البته در آن زمان کلمه داعش رایج نبود بلکه به آن “الدوله الإسلامیه فی العراق” می گفتند و هنوز دامنه اش به سوریه نرسیده بود. ابوعمر البغدادی بعدها کشته شد و ابوبکر بغدادی جانشین وی شد.

گروه وهابی سومی که حماس در غزه سرکوب کرده “جماعه التوحید والجهاد” است. این گروه مسلح توسط شخصی با نام “ابو الولید المقدسی” تاسیس شد. شخص ابوالولید و بسیاری از افراد این گروه مدتها در زندانهای حماس به سر برده اند. سه گروه وهابی فوق که با حماس درگیری داشتند جزو سلفیهای جهادی دسته بندی می شوند یعنی جیش الاسلام در غزه و جند انصار الله و جماعه التوحید والجهاد و گروههای دیگری که شاید باشند.

یکی از تشکلهای وهابی مهم که بعد از سرکوب این سه گروه تشکیل شد تشکیلاتی با نام “مجلس شورى المجاهدین” بود که دولت حماس در سال ۲۰۱۲ فعالیت گسترده امنیتی و پلیسی برای دستگیری رهبران این گروه انجام داد. گروه وهابی “مجلس شورى المجاهدین” بعدها به سوریه نیز نیرو اعزام می کرد و ظاهرا هنوز هم در سوریه بر ضد بشار اسد مشغول است. ویدیوهای این گروه نیز در یوتیوب قابل دسترسی است.

تا اینجا ۴ گروه سلفی جهادی که با حماس مشکل جدی داشتند معرفی شده است و بعلاوه یک تشکل سلفی دعوتی به نام جمعیت ابن باز  نیز معرفی شد. سلفی دعوتی یعنی وهابیت تبلیغی و مسالمت جو که کار سیاسی و نظامی نمی کندولی سلفی جهادی وارد عملیات مسلحانه نیز می شود.

نکته دیگری که وجود دارد اینست که این گروهها همگی برای ایجاد دودستگی در داخل حماس و جهاد اسلامی و جذب افراد جوان گردانهای قسام به خود تلاش زیادی کرده اند. تلاشهای آنها در برخی از برهه های زمانی نتیجه داده و از سال ۲۰۰۶ تاکنون تعداد زیادی از جوانان گردانهای قسام که تجربه سیاسی و اطلاعات دینی کافی ندارند و صرفا به آموزشهای نظامی مسلحند از حماس جدا شده، به گروههای سلفی جهادی پیوسته اند.

یکی از کارهای این گروههای سلفی جهادی این بود که مثلا به ماشین صلیب سرخ در غزه حمله می کردند زیرا می گفتند: اینها کافر هستند!! یعنی پزشک مسیحی که برای کمک به مردم غزه می آمد مورد هدف این وهابیهای احمق قرار می گرفت. یا مثلا در کافی نت ها بمب گذاری می کردند و می گفتند می خواهیم جلوی فحشا و فساد را بگیریم!! طبیعی بود دولت حماس نمی توانست در مقابل این افرطیها دست روی دست بگذارد لذا آنها را تحت تعقیب قرار می داد. حدود یک سال قبل، از کسانی که حماس وی را تحت تعقیب داشت و در ماشین صلیب سرخ  در غزه بمب گذاری کرده بود در سوریه و در نبرد با دولت سوریه کشته شد. کشته شدگان اینها را با پرچم مشکی داعش یا جبهه النصره کفن می کنند؛ اما اگر کسی عضو حماس باشد قطعا او را با پرچم سبز حماس کفن می کنند؛ افرادی هستند که قبلا عضو حماس بوده اند ولی بعدا از حماس بریده اند و به سلفیه جهادیه پیوسته اند و بعدا در سوریه کشته شده اند و جنازه آنها با پرچم مشکی کفن شده است. اینها در هنگام مرگ با حماس مشکل داشته اند و عضو سلفیه جهادیه بوده اند لذا با پرچم سبز کفن نمی شوند.

برخی از این سلفیهای جهادی دقیقا هنگامی که حماس با اسرائیل آتش بس کرده بود به سمت مناطق اشغالی موشک و خمپاره پرتاب می کردند و این باعث می شد مقاومت و دولت حماس به عهدشکنی در قبال اسرائیل متهم شود. طبعا صهیونیست ها نیز با هواپیماهای بدون سرنشین خود برخی از این افراد را هنگام شلیک خمپاره هدف قرار می داد و به قتل می رساند. برخی از سلفیهای جهادی که بخاطر همین اقدامات گاهی توسط حماس دستگیر می شدند و احیانا بعد از آزادی مجددا به شلیک خمپاره دست می زدند و بعدا توسط اسرائیل به قتل رسیده اند دوستانشان یک مستند چندقسمتی ساخته اند با عنوان “حماه المسرى” یا “شهداء السلفیه الجهادیه” که در یوتیوب موجود است.

این به اصطلاح شهیدان وهابی در دو جبهه می جنگیدند: در داخل غزه با حماس درگیر بودند و در مرزها بر صهیونیستها می تاختند. اینها وقتی کشته می شدند با پرچم مشکی القاعده که شهادتین رویش نوشته شده کفن می شوند. متاسفانه برخی در ایران تصور می کنند اینها از اعضای حماس هستند!! در حالیکه پرچم حماس سبز رنگ است و افراد حماس روی این پرچم تعصب دارند و برای یک فرد شهید شده عضو حماس، محال است اجازه بدهند با پرچم مشکی القاعده کفن و دفن شود.

نکته پایانی: درباره فلسطینی هایی که در سوریه در نبرد با بشار اسد کشته شده اند گاهی گفته می شود بعضی از اینها عضو حماس یا جهاد اسلامی هستند. بنده که مدتی روی این موضوع کار کرده ام و دهها صفحه مطلب از سایتهای عربی خوانده ام و ویدیوهای مختلف مربوط به این مباحث را دیده ام با قاطعیت عرض می کنم: همه فلسطینیهایی که گفته می شود عضو حماس بوده اند و به سوریه رفته اند و به درک واصل شده اند قبل از اعزام به سوریه از حماس انشعاب کرده و جدا شده بوده اند. اینها جوانان خامی بوده اند که تحت تاثیر تبلیغات سلفیهای جهادی از گردانهای قسام جدا شدند زیرا به این باور رسیدند که حماس دچار انحراف و کفر است. این افراد مدتی با گروههای سلفی جهادی در غزه همکاری می کردند و بعدا از طریق آنها جهت عمره به عربستان و از آنجا به سوریه اعزام می شدند. برجسته ترین نمونه این افراد محمد قنیطه است. وی که فقط ۳۰ سال داشت از مربیان نظامی گردانهای قسام بود ولی حدود ۳ سال پیش از حماس جدا شد و به سلفیهای جهادی پیوست. بعدها به عربستان برای عمره رفت. بعد به سوریه رفت و در آنجا به مدت ۳ ماه به آموزش نظامی تروریستها مشغول بود تا اینکه کشته شد. البته افرادی همانند محمد قنیطه که از حماس جدا شده، به سلفیه جهادی پیوسته، عازم سوریه شده و در آنجا کشته شده باشند به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد. بنده زندگینامه و حتی وصیتنامه برخی از اینها را دیده ام. کلیپهای مربوط به این افراد در یوتیوب موجود است.

در یک جمله باید عرض کنم: هیچ فلسطینی در سوریه کشته نشده مگر آنکه قبل از کشته شدنش از گروههای مقاومت جدا شده و به سلفیهای جهادی (وهابی) پیوسته است.

وقتی کسی در فلسطین پرچم القاعده در دست دارد معنایش اینست که عضو حماس یا جهاد اسلامی نیست بلکه جزو جریان مخالف مقاومت است و رهبران حماس و جهاد اسلامی را کافر و منحرف می داند.

داعش دو تن از رهبران حماس را در یرموک سر برید

داعش پس از حمله به اردوگاه آوارگان فلسطینی در یرموک و به گروگان گرفتن تعدادی از آنها دو تن از رهبران حماس در این اردوگاه را سربرید. (۲۶ اردیبهشت ۹۴)

به گزارش ۸دی، پایگاه اینترنتی الوفد مصر به نقل از روزنامه “دیلی میل” بریتانیا گزارش داد داعش هفته گذشته دو تن از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس را در اردوگاه پناهندگان فلسطینی در یرموک دمشق سربریده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه داعش تصاویر مربوط به سرهای قطع شده این دو فرد را در اینترنت منتشر کرده است نوشت: این دو در یک گروه وابسته به حماس عضو بودند و از اردوگاه های آوارگان فلسطینی در برابر حملات داعش دفاع کرده بودند.

دیلی میلی ادامه می دهد: درگیری ها میان داعش و کمیته دفاع از اردوگاه آوارگان یرموک (نیروهای حماس)، منجر به مرگ تعداد زیادی از نیروهای دو طرف شد اما داعش در این درگیری ها از آوارگان فلسطینی به عنوان سپر دفاعی بهره گرفت. 

حماس پس از انتشار تصاویر سرهای بریده دو تن از رهبران خود هشدار داده است که انتقام خون این دو و کشتار آوارگان فلسطینی را خواهد گرفت.

براساس این گزارش؛ پس از حمله داعش به اردوگاه آوارگان یرموک در جنوب دمشق در چهارشنبه گذشته ۹ نفر از آوارگان فلسطینی کشته شده و ده ها تن ربوده شدند.

داعش سران حماس را تهدید به قتل کرد + سند

عناصر داعش که چندی پیش (فروردین ۹۴) با حمله به اردوگاه یرموک در جنوب دمشق تعداد زیادی از فلسطینی ها را قتل عام کرده بودند این بار طی بیانیه ای سران حماس را تهدید به قتل کردند.

به گزارش ۸دی، داعش در بیانیه جدیدی که ۱۴ رجب (۱۳ اردیبهشت ۹۴)‌ در غزه منتشر کرده سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را تهدید به قتل کرده است.

وهابیها و عناصر داعش در غزه در این بیانیه سران حماس را به قتل تهدید کرده اند. آنها دلیل این کار را دستگیری اعضای تروریست خود توسط حماس عنوان نموده اند.

داعش در این بیانیه تهدید کرده است اکر حماس بخواهد به این روند ادامه بدهد بر ضد او شورش خواهند کرد و آنها را ذبح می کنند. در بیانیه داعش به سران حماس برای آزادی وهابیهای در بند ۷۲ ساعت مهلت داده شده است.

حماس هر چند وقت یکبار اقدام به بازداشت وهابی های تندروی فعال در غزه می کند و هم اکنون تعداد زیادی از تروریست های داعشی در زندان های تشکیلات امنیتی حماس در غزه به سر می برند.

http://8deynews.com/wp-content/uploads/2017/06/bayaniyeh-daesh-94.jpg

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه