عضو مجلس خبرگان رهبری:

دولت باید هرچه سریع‌تر برای ریشه‌کن کردن فقر وارد صحنه شود

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ گفت: اگر نهادهایی مانند سپاه در زمینه محرومیت زدایی وارد نمی‌شدند برخی از خانواده‌ها در تامین خوراک ماهیانه خود مشکل داشتند.

دولت باید هرچه سریع‌تر برای ریشه‌کن کردن فقر وارد صحنه شود

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، آیت الله احمد پروایی در همایش سالروز گرامیداشت بسیج اساتید در جمع اساتید بسیجی در مجتمع رفاهی آموزشی یاس در رشت اظهار داشت: هر کس به حسب وظیفه ای که دارد باید پاسخگوی  انجام آن در قیامت باشد.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیج اساتید و بسیج دانشگاهی پرچمداران مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند بیان داشت: اساتید بسیجی باید توجه ویژه‌ای به بیان مسائل فرهنگی اسلام در کلاس‌های درس داشته باشند.

پروایی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که جنگ نرم را ناتوی فرهنگی بیان کردند عنوان داشت: مدیریت و شکست نقشه‌های شوم دشمن در جنگ نرم از وظایف اصلی علما و اساتید دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه تمامی دشمنان دست به دست هم داده‌اند و به تحریف مقدسات به‌ویژه مقدسات شیعه در هزاران سایت مجازی و عرصه‌های دیگر پرداخته‌اند گفت: برابر خون شهدا که عامل به‌وجود آمدن و تشکیل حکومت اسلام ناب محمدی در ایران شده است با توطئه‌های دشمن پایمال نمی‌شود.

پروایی، استاد بسیجی و انقلابی را که در راه اسلام گام بر می‌دارد عامل تشویق دانشجویان به اسلام و انقلاب خواند و اذعان داشت: اگر دانشگاه‌ها اصلاح شوند، جامعه اصلاح می‌شود و امر به معروف و نهی از منکر تسریع بخش این امر هستند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی جامعه، بحث کار و اشتغال است ابراز داشت: حل این معضل بزرگ جامعه باید توسط دولت و مجلس پیگیری شود و عملکرد ضعیف دولت در این باره باید پایان یابد.

پروایی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید در حد اختیارات خود عمل کنند عنوان داشت: جابه‌جا شدن مسئولان در استان توسط قوای مختلف صورت می‌گیرد و این امر نیاز به تایید هیچ یک از نمایندگان مجلس ندارد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از ناتوی فرهنگی مختص مفاسد اقتصادی است و این نفوذ فرهنگی دشمنان است که باعث منحرف شدن و فریب خوردن برخی از مسئولان دولتی شده است گفت: عزمی همگانی برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید جلوی تاراج منابع ملی از جمله جنگل‌ها را بگیرند اذعان داشت: منابع ملی سرمایه تک تک افراد این کشور است که نباید توسط قشری خاص به تاراج برود.

وی با بیان اینکه فقر و تنگدستی اقشار مختلف مردم باعث شرمندگی کل نظام است گفت: اگر سازمان‌های بهزیستی و هلال احمر و سپاه در زمینه محرومیت‌زدایی وارد نمی‌شدند برخی از خانواده‌ها در تامین خوراک ماهیانه خود مشکل داشتند و دولت باید هرچه سریع‌تر با امکانات خود وارد صحنه ریشه کن کردن فقر شود.

پروایی با اشاره به سخن امام صادق (ع) که “دستت را تا آرنج داخل دهان مار افعی بینداز اما جلوی فرد بی‌ریشه دست دراز نکن” اذعان داشت: آمریکا کشوری بی‌ریشه است و آن‌ها نباید بحث‌های فرهنگی را در قالب سند ۲۰۳۰ به ما دیکته کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دو دستگی‌های ایجاد شده توسط افراد بی‌خرد که مدافعان حرم را به دو دسته مدافعان وطن و مدافعان حرم تقسیم می‌کنند بیان داشت: تمامی افرادی که در خارج از مرزها در حال مبارزه‌اند این کار را برای امنیت کشور، مردم و انقلاب انجام می‌دهند.

پروایی با بیان اینکه برتن کردن لباس تدریس یک نعمت بزرگ از طرف پروردگار است و به بندگان خاصش عنایت می‌شود خاطرنشان کرد: باید از این محبت الهی در راه ترویج دین و ابهام زدایی مسائل روز جامعه اسلامی استفاده شود‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه