یادداشت؛

انتقاد شدید سازنده مستند انتخاباتی رئیس جمهور از وزیر بهداشت/ ۱۰۰۰میلیارد سرمایه را از کجا آورده‌اید؟

حسین دهباشی سازنده مستند تبلیغاتی روحانی خطاب به وزیر بهداشت نوشت: با شغل دولتی ۱۰۰۰ میلیارد سرمایه را از کجا آوردید؟

انتقاد شدید سازنده مستند انتخاباتی رئیس جمهور از وزیر بهداشت/ ۱۰۰۰میلیارد سرمایه را از کجا آورده‌اید؟

به گزارش ۸دی، حسین دهباشی سازنده مستند تبلیغاتی حسی روحانی در یادداشتی خطاب به وزیر بهداشت نوشت:

وزیر محترم بهداشت، ثروت، گروه فرقان و ترور شهید مطهری

به تازگی کلیپی از سخنرانی جناب قاضی زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت دست به دست می‌چرخد که همراه موسیقی سوزناکی ضمن گله از اعتراض برخی نامزدها در خلال مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به ثروت‌های بادآورده مسئولان دولتی، مدعی می‌شوند: «علت ترور شهید مطهری توسط گروه فرقان، حمایت آن شهید از ثروت و سرمایه‌داری و مخالفت ایشان با ساده‌زیستی بود!»

در حاشیه ص ۲۱۰/ کتاب «حکمت و سیاست» (تاریخ شفاهی دکتر سیدحسین نصر)/ انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران/ جناب آقای علی مطهری (فرزند مرحوم شهید مطهری) بنا به استعلام اینجانب کتبا بی هیچ اشاره‌ای به دلیل مورد ادعای آقای وزیر، دلایل ترور مذکور را در موارد ذیل محدود کرده‌اند: «رهبر گروه فرقان، اکبر گودرزی، در دادگاه سه دلیل برای ترور آیت‌الله مطهری ذکر کرد. اول اینکه او رئیس شورای انقلاب بود. دوم اینکه مطهری انتقادهایی به معلم شهید ما دکتر شریعتی وارد کرده بود و سوم اینکه او با رژیم شاه ارتباط داشت. چون زبان انگلیسی نمی‌دانست اما در عین حال استاد دانشگاه بود! وقتی به او گفتند او استاد فلسفه و کلام اسلامی بوده و نیازی به زبان انگلیسی نداشت، گفت یکی از دانشجویان به من این طور گفته بود!»

صرف نظر از اینکه نادرستی سخن جناب قاضی زاده هاشمی در مورد علت ترور شهید مطهری، با مراجعه به مجموعه آثار شهید مطهری از جمله کتاب اقتصاد اسلامی (انتشارات صدرا) به روشنی مشخص می‌شود ایشان نه تنها حامی ثروت بسیار (وبعضا بادآورده) مسئولان حکومتی نیست بلکه به شدت از آن انتقاد می‌کنند، خصوصا اگر از محل اشکال یا شبهه باشد و شائبه حمایت ایشان از سرمایه‌داری مقامات، توهینی بزرگ به آن شهید است.

آن‌چنان‌که برخی وزرای ارجمند و مقامات عزیز و عالیه دولت فعلی خود به قوه محترم قضائیه اظهار داشته‌اند، بعضا دارای ثروت‌هایی بالغ بر هزار میلیارد تومان هستند. انشاالله که همه دارایی‌های ایشان و از جمله ثروت آقای وزیر معزز بهداشت ناشی از رزق حلال است.

اما صرفا از باب کنجکاوی ریاضیاتی اجازه داریم که از خود بپرسیم، حتی اگر در ظرف ۳۷ سال پس از انقلاب، ایشان که معمولا شاغل در دولت بوده‌اند، از قبل مشاغل پاره وقت خود در بخش خصوصی، ماهی یک میلیارد تومان نیز درآمد داشتند و هیچ هم خرج نمی‌کردند اکنون نهایتا باید ۴۴۴ ملیارد تومان درآمد داشتند و هنوز بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان اختلاف حساب است؟ و اگر چنین پرسشی را پرسید باید احیانا و به دروغ متهم شود به هم‌فکری با امثال گروهک تندروی فرقان؟

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه