امام جمعه تالش در گفتگو با 8دی:

انتخاب امام از سوی خدا وجه تشابه شیعه و سنی است/ منظور رئیس جمهور در خصوص تعیین رهبر منطقی نیست

امام جمعه تالش گفت: مسئله انتخاب امامت از مسلمات شیعه است و انتخاب امام برعهده خود خدا است.

انتخاب امام از سوی خدا وجه تشابه شیعه و سنی است/ منظور رئیس جمهور در خصوص تعیین رهبر منطقی نیست

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در واکنش به اظهارات عجیب روحانی در خصوص تقطیع کلام امیرالمومنین علیه السلام مبنی بر اینکه مبنای ولایت از نظر حضرت نظر مردم است و هر کسی را که شما مردم انتخاب کنید من اطاعت می کنم اظهار داشت: مبحث امامت و ولایت از مسلمات شیعه است و اصلا هیچ اختلافی بین شعیه و سنی هم نداریم.
وی با بیان اینکه اهل سنت هم امامان ما را قبول دارند و در آن شکی نیست، افزود: اهل تسنن امامان معصوم را از پیشوایان و بهترین افراد روزگار خود می دانند.
امام جمعه شهرستان تالش انتخاب شدن امام از سوی خدا را وجه تشابه شیعه و سنی نام برد و گفت: خدا است که بحث امامت را مشخص می کند و در بحث غدیر عقیده ما این است که پیامبر اکرم صلی الله علیه ۲۵ مرتبه اعلام می کند که من حضرت علی علیه السلام را به جانشینی بر نمی گزینم بلکه خدا است که امر کرده تا علی علیه السلام را امام معرفی کنم.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه احتمالا منظور رئیس جمهور از بیانات اخیرش چیز دیگری بوده است، اظهار کرد: مسئله انتخاب امامت از مسلمات شیعه است و انتخاب امام برعهده خود خدا است.
وی با بیان اینکه منظور رئیس جمهور این بوده که نظر مردم هم اهمیت دارد، تشریح کرد: حتما منظور رئیس جمهور این بوده که نظر مردم در تشکیل و اداره حکومت اسلامی مهم و با ارزش است وگرنه بیان این چنین مواردی منطقی به نظر نمی رسد.
امام جمعه تالش با بیان اینکه حضرت امام نیز بر رای و نظر مردم تاکید فراوان داشتند، اذعان داشت: با واکنش هایی که آیت الله جوادی آملی و یا آیت الله مکارم شیرازی در این خصوص مطرح کرده اند و مواضع خود را اعلام کرده اند یقینا این راه پیش رو مد نظر رئیس جمهور نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه