عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

چالش آمریکایی ها با دنیا در رابطه با ایران/ نباید در زمین طراحی شده ترامپ و یارانش بازی کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آمریکا در رابطه با ایران با کشورهای جهان دچار چالش شده است.

چالش آمریکایی ها با دنیا در رابطه با ایران/ نباید در زمین طراحی شده ترامپ و یارانش بازی کنیم

به گزارش ۸دی، حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»  درباره روند اجرای برجام و طرح جامع تحریم های مجلس سنا برعلیه ایران اسلامی، اظهار کرد: عنوان طرح جامع تحریم های ضد ایرانی سنا تحریم های غیر هسته ای است.

وی ادامه داد: ایران با برجامی که امضاء کرد تحریم های هسته ای رابرداشت و در برجام هم اعمال مجدد این دست تحریم ها بر علیه ایران اسلامی ممنوع است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس با تأکید بر اینکه تیم ترامپ و جمهوری خواهان و بخشی از دموکرات ها سیاست تحریم های ۲۰۰۶ را شروع کردند، تصریح کرد: اعتقاد آنها بر این است که ایران استفاده زیادی از پسا برجام می برد و می خواهند با تحریم های غیر هسته ای مانع شوند.

فلاحت پیشه، افزود: هدف آنها وصل تحریم های جدید به تحریم های گذشته برعلیه ایران اسلامی است.

وی گفت: آمریکا در بهترین شرایط الان به دوران سال ۱۹۹۵میلادی بازگشته است که در آن زمان تنها آمریکا بود که تحریم ها را علیه ایران شروع کرد و آمدند بعد از مدتی دنیا را با خودشان همراه کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس با تأکید بر اینکه الان دنیا با آمریکا همراه نیست، تصریح کرد: نباید در زمین ترامپ و تیم آن بازی کنیم.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه آنها سعی می کنند ما کسی باشیم که برجام را پاره می کنیم، اضافه کرد: ما نباید وارد این میدان بشویم و باید با دنیا کار کنیم، الان هم سیاست های نفتی و پتروشیمی ما کار می کند و امروز ۶۳۰هزار بشکه نفت صادر و در خیلی از قضایا حدود چهار پنجم درصد تحریم هاعلیه ما برداشته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس با بیان اینکه نباید در میدانی که آمریکایی ها طراحی کردند بازی کنیم، تصریح کرد: باید با عقلانیت شرایط امروز را مدیریت کنیم.

وی گفت: به این دلیل باید با عقلانیت شرایط را مدیریت کنیم زیرا آمریکایی ها با دنیا چالش ایجاد کرده اند، ترامپ با اتحادیه اروپا، کشور های عربی، چین و… دچار مشکل است و با روسیه هم مشکل دارد، زیرا برای اولین بار یک قدرت بین المللی را همراه ایران یکسان تحریم می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس با اشاره به اینکه یادمان است که در تاریخچه تحریم ها علیه ایران حتی روس ها هم ما را تحریم کرده بودند، تصریح کرد: الان خود روسیه تحریم می شود و باعث می شود تا ایران و روسیه و مجموعه ای از کشورها با هم کار کنند.

فلاحت پیشه در خاتمه اظهار کرد: با احتیاط و به دور از رفتار احساسی در شرایط فعلی باید عمل کرد و چالش مان با آمریکا را باید مدیریت کنیم تا با دنیا کار کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه