واکاوی وصیت عجیب شهید عشوری

مزار اولین شهید مدافع امنیت در جوار چه کسی است؟+ عکس

شهید مدافع امنیت، شهید حسن عشوری که اولین شهید وزارت اطلاعات در مبارزه با تروریستهاست وصیت عجیبی داشت که پرداختن به آن زوایای تازه ای از زندگی این شهید را روشن می کند.

مزار اولین شهید مدافع امنیت در جوار چه کسی است؟+ عکس

به گزارش ۸دی به نقل از شهدای ایران؛ شهید مدافع امنیت، شهید حسن عشوری که اولین شهید وزارت اطلاعات در مبارزه با تروریستهاست وصیت عجیبی داشت که پرداختن به آن زوایای تازه ای از زندگی این شهید را روشن می کند.

مزار شهید وزارت اطلاعات در جوار چه کسی است؟ + عکس

در وصیت شهید حسن عشوری که در زیر می بینید، آمده است در کنار شهید عاشورایی شهید علامرضا آقاجانی به خاک سپرده شود.

مزار شهید وزارت اطلاعات در جوار چه کسی است؟ + عکس

اما شهید غلامرضا آقاجانی که بود که حسن عاشوری وصیت می کند قبرش در کنار مزار این شهید در روستای ماچیان از توابع شهرستان رودسر به خاک سپرده شود؟

مزار شهید وزارت اطلاعات در جوار چه کسی است؟ + عکس

شهید «غلامرضا آقاجانی» متولد ۳ اردیبهشت ۱۳۴۷ در روستای ماچیان است.

این شهید برای اولین بار در سن ۱۵ سالگی به جبهه رفت وبا عشق و علاقه ای که به دفاع از حریم اسلام و کشورش داشت با عضویت در قرارگاه رمضان وارد نبردهای چریکی وجنگهای نامنظم شد که شهید چمران پایه گذار آن بود.

وی با پشت سر گذاشتن آموزش های سخت و طاقت فرساوصفاتی چون شجاعت و شهامت و اخلاص غلامرضا ،در اندک زمانی از او نیرویی زبده و کار آمد ساخت وتوانمندی های خود را در عملیات های مکرر برون مرزیوبرخورد با گروهکهای کرد در منطقه مرزی کردستان ایران به نمایش گذاشت.

مزار شهید وزارت اطلاعات در جوار چه کسی است؟ + عکس

محل قبر شهید عشوری در کنار شهید غلامرضا آقاجانی

گروهک های کرد منطقه برای سر او جایزه گذاشتند و مرده اش را مطالبه میکردند و بارها او از کمین دشمن جان سالم به در برد.

بارها در جریان عملیاتهای برون مرزی شایعاتی در خصوص شهادت او و همراهانش عنوان میشد و این بخاطر غیبتهای طولانی مدت و خارج از معمول ماموریتی در منطقه دشمن بود.

شرایطی که هیچگاه در زمان حیات او از زبانش شنیده نشد و افسانه دلاوریهای او اندک اندک از کلام دوستان و همراهان و مسئولانش جاری شد.

او در تیپ ۲ لشگر قدس گیلان مستقر بود و سپس مسئول اطلاعات قرارگاه شهید کاوه در شهرستان بانه شد.

اگرچه جنگ پایان یافته بود اما کینه ای که دشمن از زخمهای خورده داشت مانع از تعقیب غلامرضا نشد لذا گروهکهای کرد و اشرار منطقه که با حضور غلامرضا در منطقه احساس امنیت و آرامش نداشتند برای به دام انداختن وی لحظه شماری میکردند.

بالاخره در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۷۹ مصادف با عاشورای حسینی غلامرضا آقاجانی در روستای آلوت در کمین دشمن قرار گرفت و با رگبار تیرها مواجه شد و سرو قامتش با سیزده تیر به خاک افتاد و عروجش مصادف با عصر عاشورا بود.

شهید عاشورایی ماچیان در حلقه انبوه مشتاقان خود از سراسر کشور در قطعه شهدای مزار ماچیان به خاک سپرده شد در حالیکه نام و یادش همواره در دل مردم منطقه زنده و بلند آوازه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
یکی می نویسد«شاید از امکانات اداری زیاد استفاده کرده لذا از بازماندگان می خواهد که500هزار تومان به حساب دولت واریز کنند اما عده ای حقوق نجومی می گیرند و تا می توانند از امکانات دولتی استفاده می کنند و البته اینها را حقشان می دانند!.اینان که کمترین فایده را برای کشور دارند تمام همتشان درهم کوبیدن صنعت هسته ای و واگذاری موقعیت های کشور است.از طرفی به تحریم های مکرر امریکا می خندند.اینها به فرهنگ ملت هم رحم نمی کنند و ضمن اجرای سندخفت بار 2030 از اهداف بلندشان راهیابی زنان به ورزشگاههاست تا بی بند و باری بیش از پیش رواج یابد! او که آنگونه وصیت کرده کیست؟ چقدر با اینها که حضرت علی(ع)را هم برای توجیه دموکراسی غربی به نادرستی تفسیر می کنند فاصله دارد؟!
ناشناس در پاسخ به
متاسفانه سطح آگاهی های تاریخی و سیاسی داخلی و تاریخ و سیاست بین الملل در کشور ما بسیار پایین است. بسیاری از اساتید رده بالای دانشگاه نیز از بدیهات بی خبرند. به این لج بازی بر سر آزادی های نامشروع را هم که اضافه کنید نتیجه اش میشود دولت و نمایندگان مجلسی که دون شان یک کشور مستقل و قدرتمند هستند. اصلا بحث دین و اصولگرایی و اصلاح طلبی یه بحث فرعیه. به نظرتون اگه رئیسی و روحانی در یه کشوری مثل ژاپن رقابت داشتند نتیجه چی میشد؟ اگه کسی کمتر اطلاع از تاریخ و فرهنگ و سواد آن کشور بزرگ داشته باشه به راحتی میدونه که در بهترین حالت روحانی بیست درصد آرا رو هم نداشت. خیلی ها فکر میکنند آمریکا و غرب خیرخواه ما و دنیا هستند و ما چون حزب اللهی بازی درمیاریم با ما بدن. آقایون چشمهاتون رو باز کنید آمریکا بعد از جنگ دوم جهانی علیه حدود صد دولت قانونی کودتا کرده میفهمید یعنی چی؟ یعنی فقط منافع نامشروع خودش رو میخواد و عاشق چشم و ابروی کسی نیست. میدونم کسی این چیزا رو نمیفهمه فقط آزادی های یواشکی رو عشق است.
در حاشیه