پاسخ به شایعات؛

نظر امام درباره شعار جانم فدار رهبر چیست؟

نه خدا راضی است، نه احکام اسلام اجازه میدهد که ما بگوئیم ارتش ما، یا نیروهای مسلح ما، یا عناصر ما، برای خاطر فلان آدم بمیرند؛ نه. بله، برای خاطر اسلام، همه بمیرند؛

نظر امام درباره شعار جانم فدار رهبر چیست؟

⛔️ متن شایعه

” سپاه باید پشت مردم باشد. اصل مردمند. ارتش هم باید پشت مردم باشد. ارتش وسپاه باید بگویند: جانم فدای مردم. اگر بگوید جانم فدای رهبر انحراف است. اصل مردمند. رهبر هم جانش فدای مردم است. ما همه برای مردمیم. سپاه باید از حقوق مردم دفاع کند. پشتیبان مردم باشد. اگر بگوید جانم فدای رهبر که این می‌شود همان زمان شاه. پس مردم برای چی انقلاب کردند؟
سید روح‌الله خمینی، صحیفه نور، جلد ۳، پاراگراف ۱۳۲ “

? در پاسخ به شایعه
“سپاه اگر بگوید جانم فدای رهبر انحراف است !!” :

۱⃣ منبع ذکر شده ناقص و غلط است و در هیچ یک از ۲۲ جلد صحیفه نور، چنین متنى موجود نیست!
۲⃣ جلد سوم صحیفه نور شامل فرمایشات امام خمینی(ره) از تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۵۲ تا ۲۱ مهر ۱۳۵۷ است، یعنی قبل از انقلاب و تشکیل سپاه!
۳⃣ در موضوع جان فدایی نیروهای مسلح برای رهبری ، بحث شخص مطرح نیست، بلکه بحث جان فدایی برای عقیده و مکتب است.
۵⃣ راه رهبری الهی و مردمی که وقف اجرای دین خداست، ابدا با راه دیکتاتوری عیاش و ضد دین قابل قیاس نیست! (+)

۵⃣ مقام معظم رهبری سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ ضمن حضور در محل ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان این‌که ارتش زمان شاه مدعی بود که «برای حفظ شخص طاغوت» شکل گرفته و فعالیت می‌کند افزودند «ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتشی است که در خدمت مردم و منافع ملی است و اعتقادات و احساسات بدنه و فرماندهان آن نیز همانند آحاد مردم است.»
فرمانده کل قوا در ادامه خاطر نشان کردند این که نیروهای نظامی اظهار کنند که جان خود را فدای یک شخص می‌کنند درست و «شرعی» نیست بلکه همه‌ی نیروهای نظامی باید جان خود را فدای اسلام کنند و خود آن شخص نیز جان خود را فدای اسلام کند.(+)

متن دقیق سخنان رهبر معظم انقلاب در ستاد نیروزی زمینی ارتش: ارتشی که نه در خدمت قدرت‌طلبیهای شخصی است، نه برای شخص میمیرد. این را من باید تأکید کنم؛ نه خدا راضی است، نه احکام اسلام اجازه میدهد که ما بگوئیم ارتش ما، یا نیروهای مسلح ما، یا عناصر ما، برای خاطر فلان آدم بمیرند؛ نه. بله، برای خاطر اسلام، همه بمیرند؛ فلان آدم هم برای خاطر اسلام بمیرد. برای برافراشته نگهداشتن پرچم استقلال کشور – که کشور اسلامی است – همه آماده باشند برای مردن در این راه؛ که این مردن، اسمش شهادت است. در این صورت، این ارتش میشود ارتش الهی و معنوی؛ این ارتش میشود ارتش اسلامی؛ این همان شجره‌ی طیبه‌ای است که بنده گفتم. از اول انقلاب تا امروز، هدف این بوده. و خوشبختانه ما به این هدف، هی نزدیک و نزدیکتر شده‌ایم؛ این را من به شما عرض بکنم.(+)

?حق جو و حق طلب باشیم?

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
فرض مثال که گفته باشند حرف بدی که نیست .ارتش و سپاه کارش حفاظت از جان ملت و میهن هست
ناشناس در پاسخ به
اینهمه امام ره در رابطه با حاکمیت رای و نظر مردم بر سرنوشت خود و کشور مطلب فرموده اند که قابل کتمان نیست. عده ای میخواهند نقش مردم را تضعیف نماید و نادیده بگیرند ولذا میگویند اسلام و بعد هم تفسیر اسلام دست کیست ؟ دست خودشان ! مرحوم مصباح یزدی میگفت مردم اختیار دست خودشان را ندارند، چه رسد به تعیین حاکم!!!
سام
عجب، به کجا رسیده ایم که آنچه بر وفق مراد نیست ......
در حاشیه