عضو ناظر بر انتخابات شوراهای گیلان:

بازشماری آرا در رشت بی نتیجه بود / فروکشی انتقادات پس از رسیدگی به شکایات

عضو هیئت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بی نتیجه خواندن بازشماری برخی از صندوق ها در میزان رای گفت: رسیدگی به شکایات موج انتقادات را فروکش کرده است.

بازشماری آرا در رشت بی نتیجه بود / فروکشی انتقادات پس از رسیدگی به شکایات

محمدصادق حسنی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در تشریح آخرین جزئیات بازشماری آرای برخی از صندوق ها در سطح استان اظهار داشت: در گیلان و مخصوصا در شهرستان رشت تخلفات انتخاباتی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه شهرستان ها نیز شرایطی مشابه مرکز استان را دارند، افزود: به دور از مسائل سیاسی و جناحی سعی کرده ایم همه ی جوانب را رعایت کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه موج اعتراضات به روند انتخابات در شهرستان رشت زیاد بود، گفت: طرح شکایت در انتخابات زیاد بود و در برخی از نقاط استان مثل شهر رشت چند صندوقی را بازشماری کردیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهر رشت تعداد ۱۰ صندوق بازشماری آرا صورت گرفت، تشریح کرد: از تعداد ۱۰ صندوقی که خود در بازشماری آن حاضر بودم اشتباهات چشمی مشهود بوده است.

عضو نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شورهای اسلامی گیلان افزود: در برخی از صندوق ها اشتباهات و نوسانات بسیار کم بوده و در برخی از صندوق ها ۴ تا ۵ رای جا به جا شد.

حسنی با بیان اینکه تغییرات در میزان آرا پس از بازشماری بسیار کم بود، اذعان داشت: شکایات در خصوص انتخابات داشته ایم و در شهر رشت بازشماری صورت گرفته و از بین دو هزار رای نهایتا ۲۰ رای کم یا زیاد شده بود.

وی با بیان اینکه پس از بازشماری برخی از صندوق ها انتقاد ها فروکش کرد، ادامه داد: در برخی از صندوق هایی که بازشماری شد نماینده یا خود نامزد را نیز حاضر کردیم تا ناظر بر بازشماری آرا باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه