شاگردان کی‌روش در بهترین حالت بیست و سوم جهان می‌شوند

بازگشت تیم ملی فوتبال ایران به جمع ۲۵ تیم برتر جهان بعد از ۱۱ سال و ۲ ماه!

تیم ملی فوتبال ایران در رنکینگ بعدی فیفا بعد از ۱۱ سال به جمع ۲۵ تیم برتر جهان خواهد ایستاد.

بازگشت تیم ملی فوتبال ایران به جمع ۲۵ تیم برتر جهان بعد از ۱۱ سال و ۲ ماه!

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، رنکینگ بعدی فیفا ۱۵ تیرماه بعد از رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها اعلام می‌شود و این در حالی است که طبق بررسی‌های انجام شده طی دیدارهای برگزار شده در ماه جاری میلادی، تیم ملی فوتبال ایران در رنکینگ بعدی در بهترین حالت در رده ۲۳ و در بدترین حالت در رده ۲۵ جهان خواهد ایستاد.

نکته قابل توجه اینکه تیم ملی ایران در فرمول قدیمی فیفا که برای رده‌بندی کشورها محسوب می‌شد قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان (سال ۲۰۰۵) تا رده ۱۵ جهان نیز صعود کرده بود که البته با تغییر نحوه فرمول‌بندی در فدراسیون جهانی فوتبال، این موضوع باعث نزول محسوس کشورمان در رنکینگ شد.

با این حال و با درخشش تیم ملی ایران در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و برتری مقابل مونته‌نگرو در دیدارهای دوستانه این تیم در رنکینگ بعدی جهش قابل توجهی خواهد داشت و برای اولین بار با ۸۹۳ امتیاز بعد از ۱۱ سال و ۲ ماه دوباره به جمع ۲۵ تیم برتر جهان باز خواهد گشت.

این در حالی است که طبق بررسی نتایج ماه گذشته میلادی محتمل‌ترین رنکینگ برای ایران رده ۲۳ جهان خواهد بود.

نکته قابل توجه اینکه در رنکینگ بعدی این احتمال وجود دارد که آلمان نیز در رده اول جهان جای برزیل را در این رتبه بگیرد هرچند که در بدترین حالت این کشور در ماه بعدی تا رده هفتم جهان نزول خواهد کرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه