جایگاه های سی ان جی گیلان به منظورتامین گازمصرفی مردم تعطیل شد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: با تداوم بارش برف و به منظور تامین گاز مصرفی مردم تمامی جایگاه های گاز سی ان جی استان بجز جایگاه سوخت اتوبوس رانی رشت تعطیل شد.

جایگاه های سی ان جی گیلان به منظورتامین گازمصرفی مردم تعطیل شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، سیدجلال نور موسویˈ  افزود: این اقدام برای مدیریت مصرف و برخورداری مردم استان از این نعمت، در شرایط بحرانی و برودت هوا انجام شده است.

وی با بیان اینکه سوخت مصرفی خودروهای گاز سوز در گیلان به طور میانگین روزانه ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز است، خاطر نشان کرد: خودروها با توجه به این شرایط از سوخت دوم استفاده کنند.

نور موسوی با بیان این که از دهم (زمان آغاز بارش برف) تا سیزدهم بهمن گیلانی ها ۸۹ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند، یادآورشد: با بارش برف و برودت هوا ، مصرف گاز مردم در این روزها ۲۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان ادامه داد: برای تامین مصرف گاز مردم و جلوگیری از افت فشار در روزهای اخیر، دو واحد بزرگ صنعتی تولید سیمان دیلمان شهرستان سیاهکل و لوشان شهرستان رودبار و دو نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر شهرستان رضوانشهر و لوشان رودبار از مدار مصرف گاز طبیعی خارج و به سوخت دوم وصل شده اند.

نورموسوی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت گازرسانی در استان حتی در مناطق سخت گذر عادی است، اضافه کرد: در صورت تداوم سرما و ادامه مصرف کنونی، واحدهای صنعتی به منظور تامین گاز مصرفی مردم از مدار مصرف خارج می شوند.

وی از شهروندان گیلانی خواست تا با صرفه جویی و استفاده بهینه گاز، این شرکت را برای برخورداری تمامی شهروندان از این نعمت الهی یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان خاطرنشان کرد: استفاده از لباس مناسب در منزل در فصل سرما، عدم استفاده از وسایل گرمایشی در اتاق های بدون استفاده و بستن در آنها، عدم استفاده از شومینه، بستن پنجره ها و دریچه های خروجی منازل، تنظیم و کنترل دما در استاندارد ۱۸- ۲۱ درجه سانتیگراد نقش مهمی در استفاده بهینه از گاز دارد.

هم اکنون بارش برف در اکثر مناطق گیلان از بامداد امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه