وضعیت گازرسانی در شرایط اضطرار است/ صرفه‌جویی؛ تنها راه چاره/ کمبود گاز جدی است

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مصرف ۵۱۸ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی گفت: اگر شهرهای مرکزی مصرف خود را کاهش ندهند، شهرهای شمالی با افت شدید گاز مواجه می‌شوند.

وضعیت گازرسانی در شرایط اضطرار است/ صرفه‌جویی؛ تنها راه چاره/ کمبود گاز جدی است

به گزارش ۸دی نیوز، مجید بوجارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به شرایط حساس کشور، گفت: در حال حاضر با سرد شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی در شب گذشته به ۵۱۸ میلیون متر مکعب رسید که در واقع این میزان مصرف بسیار بالا منجر به افت فشار گاز در شهرهای شمالی کشور شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه شب گذشته ۱۲۹ میلیون متر مکعب گاز در تهران مصرف شده است، گفت:‌اگر شهرهای مرکزی کشور به همین شکل و به صورت بی‌رویه گاز مصرف کنند، گاز در شهرهای شمالی کشور قطع و یا افت فشار مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با محدودیت‌هایی که بر روی نیروگاه‌ها، صنایع عمده و جایگاه‌های سی‌ان‌جی ایجاد کرده‌ایم گاز را به بخش خانگی می‌رسانیم، اما این بدان مفهوم نیست که مردم می‌توانند به هر مقدار که نیاز دارند، گاز مصرف کنند.

وی ادامه داد: حجم تولید گاز در کشور محدود و مشخص است و شرکت ملی گاز وظیفه دارد این حجم محدود را ببین تمام مشترکین تقسیم کند. بنابراین اگر برخی از شهرها جنوبی و مرکزی کشور همکاری نکنند، گاز به شهرهای شمالی نمی‌رسد.

بوجارزاده تصریح کرد: هم‌اکنون مشکل افت فشار در شهر آمل بسیار جدی است و اگر در برخی از نقاط اطراف تهران نیز شاهد افت فشار هستیم تنها به دلیل مصرف بسیار بالای گاز در این روزهاست.

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در شهرهای جنوبی و مرکزی کشور و اینکه گازی در لوله ها نیست که به شهرهای شمالی برسد گفت: تنها راه چاره  برای گذر از این شرایط صرفه جویی است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: سامانه ۱۹۴ شرکت ملی گاز آماده پاسخگویی به صورت شبانه‌روزی است و اگر مشترکین با مشکل قطع گاز مواجه شدند، قطعا در اسرع وقت به کمک آنها خواهیم رفت.

بوجارزاده در پایان تصریح کرد: تنها درخواست ما در این شرایط صرفه جویی حداکثر مشترکین گاز است که بتوانیم گاز را به تمام نقاط کشور برسانیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
عصبانی
شما هم خودتونو گیر آوردین دیگه! گیلان از نظر بیکار دومین استان کشوره! یعنی هم ردیف با سیستان بلوچستان! اینم وضع حمایت از کشاورزی و چایکاریه با این همه واردات! یه گاز دارین به مردم میدین که اونم پولشو میگیرین اینم میخواین سرش بازی در بیارین؟ واقعا برای مسئولین گیلانی متاسفم که فقط دنبال [...] هستن!
در حاشیه