پاسخ مجری سیما به وزیر راه و شهرسازی:

آقای آخوندی! به جای شما فحش می خوریم مبادا ناراحت شوید!

آقای آخوندی یک شب هم که به «پایش اجتماعی» آمدید، قبلش کلی خط و نشان برایمان کشیدند که فلان سوالات را از وزیر نپرسید.

آقای آخوندی! به جای شما فحش می خوریم مبادا ناراحت شوید!

به گزارش ۸دی، کیاداوود اسفندیاری مجری-کارشناس برنامه پایش طی مطلبی نوشت: آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، متنی در فضای مجازی منتشر کرده اند با عنوان “رسانه و ضدرسانه” و در آن، رسانه های مداح دولت را مظهر “صداقت، فرهیختگی، اخلاق، آزادی، آگاهی” و منتقدان دولت را واجد برعکس این صفات دانسته اند.

راستش من سیاسی نیستم و از اصطلاحات و کنایه های سیاسی آقای آخوندی سر در نمی آورم اما به عنوان کسی که طی ۶سال گذشته بطور مستمر، پربیننده ترین برنامه اقتصادی سیما را اجرا کرده ام، اجازه می خواهم چند کلمه درباره این متن به آقای آخوندی عرض کنم.
جناب آقای وزیر؛ نوشته اید از انتقاد استقبال می کنید. مردم نمی دانند اما امیدوارم خودتان این را بدانید که طی ۴سال گذشته بارها و بارها از شما برای حضور در «برنامه پایش» دعوت کرده ایم ولی هیچگاه قبول نکردید، آن یک شب هم که به «پایش اجتماعی» آمدید، قبلش کلی خط و نشان برایمان کشیدند که فلان سوالات را از وزیر نپرسید. آن شب شما آمدید و فقط درباره حاشیه نشینی مونولوگ گفتید و من ماندم با انبوه سوالات مردمی درباره مسکن مهر، کیفیت خدمات راه آهن و هواپیماها و… . ای کاش می شد آن پیامکها را نشان تان می دادم و می دیدید چقدر بینده ها از من ناراحت شده بودند که سوالات و درددلهایشان را نمی خوانم. آن شب مثل بسیاری از شبهای دیگر برنامه پایش، رسانه ملی پیشمرگ انتقادهایی شد که خطاب به شما و دولت می رسید و بجای شما فحش خوردیم. من با تلخی پیامکهای مردم را می دیدم اما نمی توانستم بخوانم چون مسئولان سیما مدتیست دائم بمن تاکید می کنند رعایت شما و دیگر دولتمردان را بکنم و حرفی نزنم و سوالی نپرسم تا به شما و دولت بربخورد! شاید نگرانند دولت همین بودجه محدود صداوسیما را هم بیشتر ببندد. راستی آقای آخوندی، خبر دارید همکاران من ماه هاست حقوق شان عقب افتاده؟!
جناب آقای آخوندی، شما از رسانه ملی انتقاد کرده اید که چرا از داخل کشور اینقدر اخبار منفی پخش می کند! خوب است به میان مردم بروید و انتظارات مردم از صداوسیما را ببینید. ببینید که از ما نقد عملکرد مسئولان می خواهند. مردم می خواهند بی رودربایستی ضعفها را نشان دهیم. عجیب است که نمی دانید درباره پرهیز سیما از ارائه خبرهای بد داخلی و گل و بلبل نشان دادن اوضاع، چقدر لطیفه تولید و دست به دست می شود.
جناب آقای وزیر، در متن تان از رسانه های پرسشگر حمایت کرده اید. اما ای کاش در مقابل سوال همکار خبرنگار من کمی خونسرد می بودید و به یک “خانم خبرنگار” جلوی همکارانش تندی و توهین نمی کردید. این رفتار، در شان هیچ مرد ایرانی نیست چه رسد به یک مسئول عالی که این همه ادعای فرهیختگی دارد.
جناب آقای آخوندی، در متن تان دولت را کارامد توصیف کرده و رسانه های منتقد را به “بزرگنمایی خطاهای کوچک” متهم کرده اید! آیا برخورد دو قطار و زنده زنده سوختن بیش از ۴۰ هموطن، خطای کوچک است یا به صف کردن مردم برای توزیع سبد کالا؟ یا تاخیرهای طولانی پروازها؟ یا اذیت کردن کارآفرینان در ادارات دولتی و بانکها؟ یا مجوز ندادن به هزاران جوان خلاق داوطلب ایجاد کسب وکار؟ یا پس ندادن سپرده های هزاران ایرانی در موسسه مالی کاسپین؟ یا تعطیل کردن مسکن مهر؟ یا معرفی “مسکن اجتماعی” به عنوان جایگزین مسکن مهر؟ یا دلخوش کردن کارگران بی مسکن اما اما بدون حتی یک مترمربع عملکرد؟ یا به ورشکستگی کشاندن بانکها و صندوقهای بازنشستگی و بیمه؟
جناب آقای آخوندی، رسانه هایی که انتقاد کارشناسان و حرف مردم را از شما پنهان می کنند، مظهر”اخلاق، آزادی، آگاهی” نیستند. آنها احتمالا حقایقی را از دیدشما پنهان می کنند که اینقدر خودرا کارامد تصور می کنید.
جناب آقای وزیر؛ امیدوارم نگویید اینطور که انتقاد می کنی، در دولت قبل کجا بودی؟! به شما می گویم کجا بودم. ما شش سال پیش، در «برنامه پایش» با صریح ترین بیان ممکن، انتقادات کارشناسان و حرف مردم را پخش می کردیم. اما الان پایش کجاست؟ یا از ترس برنخوردن به دولت، موضوعات نرم انتخاب ی کند یا اصلا پخش نمی شود. دریغ که الان یک دهم آن دوره سالهای ۹۱ و ۹۲ در «برنامه پایش» اجازه صراحت در نقد و تبیین حرف مردم و نقد کارشناسان را نداریم.
جناب آقای وزیر، امیدوارم این متن، شروعی برای بیرون آمدن شما از محیط گل وبلبل مصنوعی ایجاد شده توسط روابط عمومی وزارتخانه تان و مواجهه شما با واقعیت افکار عمومی باشد. برای تحقق این هدف، از شما دعوت می کنم در اولین برنامه پایش در شبکه یک سیما حاضر شوید. لب تاب ورودی پیامکها و سوالات رسیده بیننده ها را هم جلوی خودتان می گذارم تا سوالات مردم را بخوانید و خودتان ببینید مردم درباره عملکرد راه و شهرسازی چه می گویند. قضاوت درباره صداقت و اخلاق و … پایش هم با خود بینند ها، می گذاریم سوال نظرسنجی آن شب پایش. قبول؟
انتهای پیام/

منبع: فردا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
بیقرار
دمش گرم
در حاشیه