ناصر جوادی

طنز/ عربستان رئیس کمیته “احترام به کشته شدگان” فیفا می شود!

در هفته گذشته بازیکنان تیم فوتبال عربستان در اقدامی عجیب با بی توجهی به مراسم “یک دقیقه سکوت”به احترام کشته شدگان حوادث تروریستی لندن در مراسم قبل از شروع مسابقه آنها با استرالیا، به گرم کردن خود پرداختند.

طنز/ عربستان رئیس کمیته “احترام به کشته شدگان” فیفا می شود!

به گزارش ۸دی، در هفته گذشته بازیکنان تیم فوتبال عربستان در اقدامی عجیب با بی توجهی به مراسم “یک دقیقه سکوت”به احترام کشته شدگان حوادث تروریستی لندن  در مراسم قبل از شروع مسابقه آنها با استرالیا، به گرم کردن خود پرداختند، اتفاقی که واکنش و ابراز تاسف مردم سراسر جهان را در پی داشت، اما در این میان واکنش های متفاوتی هم از برخی چهره ها و سازمان های بین المللی داشتیم که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهد شد.

دونالد ترامپ: رئیس جمهور آمریکا ابتدا با نوشتن عبارت: “کار فوتبالیست های عربستان خیلی هم #covfefe بود” در حساب توئیترش به این اتفاق واکنش نشان داد.
نامبرده سپس روی مبل لم داد و در حین تماشای فیلم رقص شمشیرش با سران قبیله سعودی گفت: فدراسیون فوتبال ایران اصلا اخلاقیات را رعایت نمی کند!
نواب ابن فیصل رئیس فدراسیون فوتبال عربستان هم در پاسخ به خبر نگاری که از او علت این بی احترامی را پرسیده بود گفت: احترام اصلا چی هست؟
و بعد از این که خبر نگار مربوطه در جواب سوال او توضیح داد که منظورش همان رعایت اخلاقیات ابتدایی است، گفت: خب این اخلاقیات که میگین چی هست؟!
(طبق گواهی شاهدین حاضر در صحنه این خبرنگار بلافاصله میکروفونش را بوسید و شغل خبرنگاری را برای همیشه کنار گذاشت و در همان عربستان یک کارگاه تولید صندوق اخذ رای دایر کرد!)
جیانی اینفانتینیو رئیس فیفا: او نیز پس از اطلاع از این اقدام زشت عربستان دستور برپایی فوری جلسه هیئت رئیسه فیفا برای برخورد قاطع با آنها را داد و بعد از چندین ساعت جلسه سخت و فشرده در حالی که گوشه دلارهایی که بیرون زده بود را در جیبش می چپاند در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت که اقدام استرالیایی ها برای بر پایی یک دقیقه سکوت درست نبوده و نباید وقت تیم میهمان را تلف می کردند!
وی همچنین از انتخاب عربستان به عنوان رئیس” کمیته برگزاری مراسم ادای احترام به کشته شدگان قبل از مسابقات فوتبال فیفا” خبر داد!
علی مطهری: وی بلافاصله بعد از مشاهده این صحنه علاوه بر این که خواستار رفع حصر شد در نامه ای  سرگشاده خطاب به مسئولین فدراسیون فوتبال ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا، و فیفا پیشنهاد داد از این به بعد پیش از آغاز مسابقات فوتبال بازیکنان دوتیم، داوران و حتی تماشاگران حاضر در ورزشگاه به احترام “فتنه گران در حصر” ۵ دقیقه و ۲۰ ثانیه نفس شان را حبس کنند!
رئیس فدراسیون فوتبال جیبوتی هم با تشکیل یک کنفرانس خبری فوری در حضور ۳ خبرنگارگفت:  در واکنش به این اتفاق  بازی دوستانه تیم ملی فوتبال این کشورک! با تیم های ملی فوتبال ایران و قطر لغو خواهد شد.
وی در پاسخ خبر نگاری که پرسید”مگه قرار بود با ایران و قطر مسابقه دوستانه برگزار کنیم که حالا لغو بشه؟”
گفت: نه!
انتهای پیام/

منبع: رجا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه