مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تأکید کرد؛

تهدید رانش زمین در منطقه امامزاده ابراهیم/ترک‌هایی در سازه بتنی به وجود آمده است

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان گفت: رانش زمین در منطقه امامزاده ابراهیم به تهدیدی جدی برای این مکان تبدیل شده است.

تهدید رانش زمین در منطقه امامزاده ابراهیم/ترک‌هایی در سازه بتنی به وجود آمده است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام ولی عادلی در جلسه شورای اداری که عصر پنج شنبه در سالن میرزای شفتی فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) فعالیت های سازمان اوقاف را در سه حوزه عنوان و اظهار کرد: بقاع متبرکه، موقوفات و قرآن کریم از جمله این سه حوزه است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای هزار بقعه و امامزاده است، افزود: شهرستان شفت در حوزه موقوفات وضعیت قابل توجه ندارد تا از نیت موقوفات آن برای بیماران، نیازمندان، فقرا و ایتام هزینه شود.

 شرکت ۳۰۰ هزار گیلانی در مسابقات سراسری قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به فعالیت های حوزه قرآن کریم نیز اشاره و برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم سال گذشته در استان را یک نمونه خوب در این زمینه دانست و گفت : خوشبختانه با همکاری و تعامل همه مسئولان استان این مسابقات به بهترین شکل در گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته در مسابقات سراسری قرآن کریم ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان گیلانی شرکت کرده که حضور قاریان قرآن از شهرستان شفت نیز قابل توجه بود، یادآورشد: نتایج این دوره از مسابقات بعد از بررسی های انجام شده طی ماه های آینده اعلام می شود.

حجت الاسلام عادلی در ادامه با اشاره به اعتبارات مساجد، خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات شورای برنامه ریزی شفت ۳۰ میلیون تومان اعتبار به مساجد شهرستان اختصاص یافته که به هیأت های امنای مساجد ابلاغ می شود.

وی به ساخت مصلی شهرستان نیز اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در این باره  اعتبارات مناسبی و در خور توجه ای تخصیص داده نشده و امسال نیز ۱۵ میلیون تومان تاکنون اختصاص یافته است.

رانش زمین تهدیدی جدی برای امامزاده ابراهیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در زمینه بقاع و امامزادگان، شهرستان شفت با وجود دو امامزاده به نام های ابراهیم(ع) و اسحاق (ع) دارای ظرفیت بسیار مناسبی است، اظهار کرد: این دو امامزاده دارای شاخص های ملی بوده و باید از این فرصت بهترین استفاده را برای اجرای کارهای فرهنگی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی برد.

وی همچنین به حضور مسافران و گردشگران در فصل تابستان در این دو امامزاده اشاره کرد و افزود: برای پذیرایی و جذب گردشگر و مسافر بیشتر باید تعامل و هماهنگی بین دستگاهی در سطح شهرستان وجود داشته باشد تا اقدامات بهتری انجام شود.

عادلی در ادامه با اشاره به وجود مشکل رانش زمین در منطقه امامزاده ابراهیم(ع)، گفت : متاسفانه این رانش ساختمان بقعه را تهدید می کند که باید فکری اساسی برای مرتفع شدن آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از نظر موقعیت جغرافیایی این منطقه در شیب تند قرار دارد، خاطرنشان کرد : امروز ترک های در سازه بتنی به وجود آمده که باید هرچه سریعتر مقاوم سازی شود.

به گفته این مسئول  بعداز بازدید میدانی استاندار گیلان از امامزاده ایراهیم برای کارهای مطالعاتی ۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده و ماموریت پیگیری این موضوع نیز به معاون عمرانی استانداری سپرده شده است.

 هزینه دو میلیاردی بازسازی امامزاده اسحاق(ع) در شفت

وی همچنین به برگزاری جلسه ای دیگر در این باره طی هفته های گذشته در استانداری اشاره کرد و یادآورد شد: در جلسه مذکور ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از ماده ۱۰ برای مقاوم سازی و مطالعات مربوط به آن اختصاص داده شده و دانشگاه گیلان نیز به عنوان مشاور این طرح انتخاب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اجرای طرح ساخت پارکینگ طبقاتی را یکی دیگر از کارهای اوقاف و امور خیریه در منطقه امامزاده ابراهیم(ع) برشمرد و تصریح کرد: طرح توجیهی این پروژه از سوی اوقاف درحال تهیه است.

وی در ادامه با بیان اینکه این پروژه در هفت طبقه ساخته می شود، افزود: در این طبقات سالن اجتماعات، سالن های ورزشی، مکان های فرهنگی، یازارچه و پارکینگ در نظر گرفته شده است.

عادلی به وضعیت امامزاده اسحاق(ع) نیز اشاره کرد و گفت: عملیات بازسازی این مکان زیارتی در حال انجام بوده و تاکنون نیز بیش از دو میلیارد تومان از کمک خیران، نذورات خود امامزاده و سازمان اوقاف  و امور خیریه برای آن هزینه شده است.

وی درباره ضریح این امامزاده به آمادگی یک خیر برای تأمین اعتبار ساخت آن به مبلغ ۸۵ میلیون تومان اشاره و خاطرنشان کرد: این ضریح در استان اصفهان ساخته و در پایان کار بازسازی نصب می شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه