جوابیه دهیار لیپا به بخشدار ماسال؛

چگونه دهیار تقدیرشده ازسوی استانداری را ضعیف‌ترین می‌خوانید؟/ پرسه‌زن نسبت ناروایی است که به من زده‌اید

دهیار لیپا نوشت: مگر خود شما بنده را به عنوان دهیار زن نمونه ماسال به استان معرفی نکردید؟ چگونه حال بنده را ضعیف ترین می دانید؟

چگونه دهیار تقدیرشده ازسوی استانداری را ضعیف‌ترین می‌خوانید؟/ پرسه‌زن نسبت ناروایی است که به من زده‌اید

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز؛ به دنبال درج مطلبی تجت عنوان «ماجرای درخواست غیر قانونی بخشدار ماسال چیست؟»، بخشدار ماسال ضمن جوابیه ای، به مطلب این پایگاه خبری واکنش نشان داد.

در پی انتشار جوابیه بخشدار ماسال، صغری اسماعلی دهیار لیپا جوابیه ای به این پایگاه خبری ارسال کرد.

متن کامل این جوابیه به همراه اسناد ارسالی عینا منتشر می شود:

 

” به نام پروردگار

مدیریت محترم سایت خبری تحلیلی ماسال نیوز

 

سلام علیکم احتراما پیرو درج مطلبی با عنوان «جوابیه بخشدار ماسال» در مورخه ۲۳ خرداد ۹۶ در آن سایت، و با توجه به اتهامات و شبهاتی که توسط آقای بخشدار درباره شخص دهیار لیپا، در متن مذکور مطرح گردیده، خواهشمند است جوابیه ذیل را در پاسخ به آن، در همان جایگاه و وسعت رسانه ای درج نمایید. با تشکر

صغری اسماعیلی (دهیار روستای لیپا)

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وقولوا قولا سدیدا (سوره مبارکه احزاب آیه ۷۰)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق بگویید…

 

رهبر معظم انقلاب:  اسم قانون و قانون‌طلبی را آوردن، اما در عمل پایبند به قانون نبودن، از جمله خصوصیّات بسیار بد و یکی از مصداقهای بارز و خطرناکِ بی نظمی است.

 

رئیس محترم جمهور (دکتر روحانی): کار خلاف قانون را ملت، دولت و نظام ما نمی پذیرد.

 

پیرو درج مطلبی با عنوان «جوابیه بخشدار ماسال» در مورخه ۲۳ خرداد ۹۶ در سایت خبری تحلیلی ماسال نیوز، و با توجه به اتهامات و شبهاتی که در این جوابیه توسط آقای بخشدار درباره شخص بنده، مطرح گردیده است علیرغم میل باطنی خود و علیرغم نپذیرفتن اصرارهای چندباره مدیر سایت ماسال نیوز برای انجام مصاحبه، اکنون ناچار به توضیح و رفع اتهام و روشنگری درباره آن اتهامات ناروا گردیده ام. امیدوارم متن زیر موجب سلب اعتماد عمومی نسبت به عموم مدیران قانونمند و متعهد دولت تدبیر و امید نگردد.

 

 

چگونه «بانوی برگزیده دهیاریهای استان» را ضعیفترین دهیار می خوانید؟؟ مدیران استانداری را به سخره گرفته اید یا تشخیص و تقدیر دوباره فرماندار محترم از بنده را؟؟

۱. بخشدار محترم در جوابیه خود اینجانب را ضعیف ترین دهیار ماسال نام نهاده اند. سوال این است که مگر خود شما بنده را به عنوان دهیار زن نمونه ماسال به استان معرفی نکردید؟ چگونه حال بنده را ضعیف ترین می دانید؟! یا قبلا به خطا می رفتید یا اکنون.

 

چگونه کسی که از سوی استانداری «بانوی برگزیده دهیاریهای استان» شده است میتواند ضعیف ترین دهیار ماسال باشد؟ آیا معیارهای ارزیابی توسط مدیران استانداری را به سخره گرفته اید؟(سند شماره ۱)

سند شماره ۱

 

چگونه کسی که در سال ۹۵ دو لوح تقدیر جداگانه (در بحث پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی مطلوب دولت تدبیر و امید در روستا و تلاش در جهت افزایش مشارکت مردمی در سرشماری اینترنتی سال ۹۵) از فرماندار محترم شهرستان دریافت کرده است میتواند ضعیف ترین دهیار ماسال باشد؟؟(سندهای شماره ۲ و شماره ۳)

 

 

 

سند شماره ۲

سند شماره ۳

آیا تشخیص و تقدیر فرماندار محترم را زیر سوال برده اید؟

حتما مطلعید که بنده از شبکه دامپزشکی شهرستان نیز بخاطر همکاری صادقانه در زمینه امور مربوط به دامداران در روستا، مفتخر به دریافت لوح تقدیر گردیده ام. علاوه بر این، عملکرد روشن و مثبت اینجانب در طول مدت تصدی مسوولیت گویای بسیاری از حقایق است که در انتهای مطلب بصورت خلاصه اشاره ای به آنها خواهد شد.

 

درخواست عجیب و غیرقانونی بخشدار! / دستور کتبی برای عزل بنده به عنوان دهیار!  /  نسبت ناروا حتی به کارشناس کمیسیون استانداری!

 

۲. در رابطه با پرونده ای که ماسال نیوز در مورخه ۲۲خرداد ۹۶ افشا نمود در جوابیه خود، مطالبی علیه بنده عنوان نموده اید. درباره این پرونده تخلف ساختمانی که متعلق به آقای «ر» می باشد لازم به توضیح است که دهیاری لیپا، کاملا براساس قانون با این تخلف برخورد نموده است. این شما هستید که بارها و به انحای مختلف، برخلاف قانون اصرار بر عدم ارسال پرونده مذکور به کمیسیون ماده ۹۹ را داشتید. و به همین منظور ابتدا از بنده درخواست کردید که از ارسال آن صرفنظر کنم اما وقتی نتیجه نگرفتید به فشار بر شورای اسلامی محترم روستا متوسل شدید و در اقدامی نادر و عجیب،  نامه ای به شورا نوشتید که در آن بنده را بخاطر عدم پذیرش خواسته غیرقانونی خود، به سهل انگاری در انجام وظایف متهم نموده و به شورا دستور دادید که پرونده مذکور را هرچه زودتر به بخشداری تحویل دهند! تا جلوی فرآیند قانونی آنرا گرفته باشید. (سند شماره ۴)

سند شماره ۴

 

اینجانب در جواب نامه فوق، نامه ای صریح و روشن به شورای محترم نوشته و به فشارهای وارده به بنده از سوی شما پرده برداشته و از خود دفاع نمودم.

اما عجیب تر اینکه وقتی رونوشت نامه بنده به شما رسید، زیر آن پاراف نمودید: «آقای …. پرونده جهت ارجاع به مراحل بعدی و مراحل … به جهت عزل دهیار لیپا»  (سند شماره ۵)

سند شماره ۵

 

از چرایی این دستور به عزل که واضح است بگذریم، اما اینکه آقای بخشدار خود را مسوول عزل و نصب دهیار بداند و برخلاف قانون این حق را برای خود قائل باشد توهینی بزرگ به شورای اسلامی محترم روستاست که منتخب مردم شریف روستا در انتخابات هستند.

آقای بخشدار شما دقیقا می دانید که چه شخصی به بنده پیشنهاد داد که در صورت پس گرفتن پرونده از کمیسیون مربوطه، برای استخدام بنده به عنوان دهیار، تلاش خواهد کرد! که صدالبته این پیشنهاد با پاسخ منفی بنده مواجه شد! چه دستهایی پشت این پرونده هستند که اینگونه با آبروی دهیار بازی می کنند؟

تا اینجای کار بنظرم  پاسخ این سوال که چگونه ناگهان دهیار نمونه استان و ماسال تبدیل به ضعیف ترین دهیار و مستحق عزلِ دستوری می شود روشن گردیده است. مردم قاضی خوبی هستند.

 

خلاصه این که درباره این پرونده طبق قانون ابتدا اخطار کتبی صادر و سپس به دلیل عدم اعتنا مالک ساختمان به اخطار فوق، پرونده به کمیسیون ماده ۹۹ ارسال و طبق قانون در کمیسیون، حکم صادر گردیده و‌هیچگونه تخلفی رخ نداده است. علت درج تاریخ مرداد ۹۵ برای دریافت پرونده توسط کمیسیون هم این بوده است که چون یکبار پرونده را به طور ناقص در مرداد ۹۵ به کمیسیون برده بودم نامه مربوط به دریافت پرونده از سوی دبیرخانه، همان مرداد ۹۵ ثبت شده است درحالیکه مرداد ماه پرونده به علت نقص مدارک برگردانده شد و مجددا در اواخر اسفند ۹۵ به کمیسیون تحویل شد و درنهایت حکم جریمه ایشان در تاریخ ۲۵/۰۲/۱۳۹۶ صادر گردید.  (سندهای شماره  ۶ و ۷)

 

سند شماره ۶

سند شماره ۷

 

با این حال شما در جوابیه خود، به گونه ای سخن رانده اید که انگار اعضا و کارشناسان کمیسیون ماده ۹۹ را متهم به تخلف و اعمال خلاف قانون نموده اید. بنظر میرسد فقط شما قانون میدانید و بقیه هیچ.

 

 

تهمتهای عجیب و زشت آقای بخشدار به بنده!

درباره اتهاماتی که به بنده در رابطه با پرونده تخلفات ساختمانی عموی بنده، پسردایی بنده و آقای «ب.ر» مطرح گردیده لازم به توضیح است که:

۱. پرونده عموی بنده قبل از مسوولیت بنده توسط دهیار قبلی به کمیسیون ارسال شده بود و جریمه اش هم صادر گردیده است اما مبلغ جریمه در زمان بنده از ایشان وصول و به حساب دهیاری واریز گردیده است و کاملا براساس قانون عمل شده است. (سندهای شماره ۸ و ۹)

سند شماره ۸

سند شماره ۹

 

درباره پرونده پسردایی بنده، اینجانب کتبا به وی اخطار نموده و اکنون پرونده ایشان در حال پیگیری است و قطعا براساس قانون با ایشان رفتار خواهد شد. (سند شماره ۱۰)

سند شماره ۱۰

 

در رابطه با جریمه مربوط به تخلف ساختمانی آقای «ب.ر» لازم به توضیح است که برای پرونده ابشان نیز سالها پیش، قبل از مسوولیت بنده حکم صادر شده و جریمه شده بودند اما تا قبل از زمان مسوولیت بنده بخش اندکی از مبلغ جریمه، توسط ایشان پرداخت شده بود که با پیگیریهای بنده، بخش عمده ای از جریمه فوق به حساب دهیاری واریز شده است. برای پرداخت باقیمانده جریمه صادره، ایشان یک فقره چک بانک ملت به مبلغ ۵۲۰۵۰۰۰ تومان به تاریخ سررسید ۱۵/۳/۱۳۹۶ در وجه دهیاری لیپا صادر و به یکی از همکاران آقای بخشدار تحویل نمودند که به دهیار لیپا برساند اما آقای بخشدار این چک را از همکار خود گرفته و تاکنون حاضر نشده اند که به دهیاری لیپا تحویل دهند. در این باره نیز بخشدار محترم باید پاسخگو باشند. ضمنا پرونده ایشان و اسناد مربوطه در بخشداری موجود است.

 

 

تمسخر سیاستهای اقتصاد مقاومتی دولت یا تمسخر تقدیر فرماندار محترم؟؟ /  اهانت به یک زن روستایی یا تمسخر مهارتهای زنان توانمند روستاها؟؟

در جوابیه آقای بخشدار آمده است که : «ایشان فقط به امور گلدوزی و صنایع دستی و شیرینی­پزی علاقه داشته و یا اینکه از صبح در برخی ادارات پرسه می­زدند! »

آقای بخشدار! درک این موضوع مشکل نیست که شکوفایی اقتصاد روستایی در گرو حمایت از تولیدات خانگی روستاییان و صنایع دستی آنها و بازاریابی برای این محصولات و استفاده از پتانسیل بالقوه گردشگری در ماسال است. اما با عرض تأسف شما اینگونه فعالیتهای دهیاری را بی ارزش میدانید در حالیکه فرمانداری محترم شهرستان در جهت تقدیر از اینگونه فعالیتهای دهیار لیپا و تجلیل از شرکت در نمایشگاه کشوری توانمندیهای روستاییان (در تهران)، به بنده لوح تقدیر اهدا نموده اند!

 

بنده معتقدم دهیار نه تنها باید امور اداری و عمرانی و مشکلات روستا را به جد پیگیری و انجام دهد بلکه باید فراتر از وظایف خود نسبت به مسایل اقتصادی روستا، پیگیری بحث اقتصاد مقاومتی در روستا،  پیگیری فعالیتهای فرهنگی و آموزشی در روستا حساس بوده و این امور را در حیطه کاری خود بداند.  این افتخاریست برای بنده که در عین حالی که به عنوان دهیار کارنامه موفقی داشته ام در فراگیری و ترویج مهارتهای مربوط به یک بانوی ایرانی و روستایی نیز موفق بوده ام.

جای بسی تأسف است که ماسال با قریب به ۴۰ روستا، بخشداری به خود می بیند که به جای حمایت از توانمندیهای اقتصادی روستائیان، در تضاد با سیاستهای دولت تدبیر و امید، سیاستهای اقتصاد روستایی و مهارتهای روستاییان را به سخره می گیرد.

در حالیکه رئیس جمهور عزیز کشورمان، چنین نظری دارند:

باید به صنایع دستی روستائیان کمک کرد تا در بازار عرضه شود و در این زمینه باید به طرح های مختلف اندیشید. (۱۵ مهر ۱۳۹۳)

 

 

عملکرد روشن و قابل دفاع بنده  در زمینه روشنایی چراغهای معابر روستا، جمع آوری زباله ها و پیگیری مقدمات ۵۰۰ متر آسفالت راه روستایی /  آقای بخشدار توضیح دهند که در زمینه معضل زباله ها چه اقدامی برای روستاها انجام داده اند؟

در رابطه با خاموشی چراغ برخی تیربرقهای جاده اصلی عبوری از روستا، ظاهرا آقای بخشدار به قانون واقف نیستند که روشنایی جاده اصلی عبوری از روستا در حیطه وظایف اداره محترم برق می باشد و ابن مشکل به آن اداره محترم اطلاع داده شده و پیگیریهای لازم انجام شده است و آن اداره خود پاسخگوی عملکرد خود خواهد بود اما دهیاری وظیفه تامین روشنایی کوچه ها را به عهده دارد که اتفاقا در این زمینه مشکلی در حال حاضر در روستا وجود ندارد.

اما موضوع زباله ها؛ بحث زباله ها هم از سوی دهیاری پیگیری شده است و در فواصل زمانی معقول زباله های روستا توسط ماشین تعاونی دهیاری حمل و منتقل به مکان مخصوص می شود اگرچه اخیرا این ماشین با نقص فنی مواجه شد و این کار به تعویق افتاد.

بعلاوه این که معضل زباله ها یک معضل فراگیر در اکثر روستاهای شهرستان است که نیازمند همکاری و مشارکت همه دهیاران و مسوولین مربوطه است که دهیاران محترم برای تهیه ماشین مخصوص حمل زباله جهت جمع آوری و حمل زباله ها ( هر ماه ۸ بار) متحمل هزینه سنگین حدود ۵۶۰هزار تومان ( هر بار ۷۰هزارتومان) برای هر روستا نگردند. چرا که دهیاریها از پرداخت چنین هزینه ای عاجزند.تنها بعد از حل این مشکل، میتوان نصب سطلهای فلزی فنسی را ثمربخش خواند.

آقای بخشدار باید پاسخ دهند که در زمینه حل این معضل فراگیر در روستاهای ماسال چه اقدامی انجام داده اند.

درباره آسفالت کوچه های روستا نیز دهیاری لیپا مقدمات کار را پیگیری کرده و آزمایش تست تراکم نیز صورت گرفته است و تشخیص کارشناسان براساس آزمایش فوق، عدم نیاز کوچه های روستا به زیرسازی قبل از آسفالت می باشد. فلذا در این مورد هم از سوی دهیاری کوتاهی صورت نگرفته است و انشاالله بزودی بحث آسفالت هم به نتیجه خواهد رسید.

 

 

این عملکرد بنده است، قضاوت با وجدانهای بیدار

بنده به عنوان دهیار لیپا با کمک شورای اسلامی محترم روستا، در مدت ۲۰ ماه مسئولیت خود فعالیتهای گوناگون و گسترده ای انجام داده ام که بصورت تیتروار به چند نمونه اشاره می شود:

  1. بهبود تراز مثبت مالی دهیاری ( افزایش ۵ برابری) نسبت به ابتدای قبول مسئولیت
  2. انجام منظم و قانونمند پرونده های مربوط به امور عمرانی در روستا
  3. شرکت در نمایشگاه کشوری توانمندیهای روستائیان( در تهران) و عرضه تولیدات روستائیان لیپا در نمایشگاه
  4. احیاء سالن آمفی تئاتر کتابخانه لیپا با همکاری اداره محترم ارشاد و بسیج هنرمندان و…
  5. مشارکت در تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری و عضویت در هیأت مدیره صندوق
  6. همکاری مستمر و صادقانه با شبکه دامپزشکی در زمینه مسایل مربوط به دامداران روستا (که موجب دریاقت لوح تقدیر شد – سند شماره ۱۱)
  7. پیگیری مشکلات افت جریان برق در روستا که به زودی به نتیجه خواهد رسید
  8. پیگیری مشکلات مربوط به فرسودگی لوله های آب آشامیدنی روستا که این هم تا تابستان به نتیجه خواهد رسید انشاالله
  9. پیگیری سند روستایی و مشکلات مربوطه روستا در تعامل با ریاست محترم بیناد مسکن
  10. حضور فعال در همایش اقتصاد مقاومتی (برگزار شده در تالار پاتریس)
  11. تشکیل غرفه صنایع دستی و محصولات زنان عشایر در ورودی شهر
  12. برگزاری دروه های آموزشی گوناگون از قبیل پرورش قارچ و روش هرس درختان و گلها
  13. استفاده از ظرفیت گردشگری ماسال جهت عرضه و فروش محصولات خانگی و صنایع دستی روستائیان
  14. احیای زمینی بایر به سایت سبزیکاری به کمک تنی چند از بانوان روستا
  15. شرکت فعال و هدفمند در همایش راهنمایان گردشگری کل کشور و ارائه محصولات روستائیان(در تالار پاتریس)

…..

سند شماره ۱۱

آقای بخشدار حالا شاید متوجه شده باشید که بنده در این اداره و آن اداره دنبال چه اموراتی برای روستای خود بوده ام (و به قول شما در ادارات پرسه میزنم)!

 

 

صداقت بنده در کسوت دهیاری و حسن نیتی که برچسب سهل انگاری و کم کاری خورد!

آقای بخشدار، با توجه به این که بنده از رفتار و گفتار شما متوجه شدم که خوش ندارید اخبار روستا را از طریق سایت ماسال نیوز به گوش مردم برسانم اندکی بعد از حضور شما در کسوت بخشدار ماسال، به منظور اثبات حسن نیت خود و در جهت همکاری صادقانه با جنابعالی برای خدمت به مردم، با ماسال نیوز قطع همکاری نموده و تاکنون از انعکاس اخبار روستا و فعالیتهای فراوان دهیاری روستا از طریق این سایت خبری، امتناع ورزیده و خود را از آگاهی مردم نسبت به فعالیتهای مثبت دهیاری، محروم ساخته ام اما انگار این نیز دستاویزی شده است برای زیر سوال بردن خدمات این دهیاری! و متهم کردن دهیار به کم کاری و سهل انگاری در انجام وظایف!

فی الجمله این را هم بگویم که حق شکایت از آقای بخشدار را به دلیل اتهامات ناروایی که به بنده نسبت داده اند برای خود محفوظ می دانم.

 

برچسب پشیمانی و فرستادن میانجی!

ایشان میگویند که بنده واسطه فرستاده ام تا بخشدار محترم از خطاهای بنده چشم پوشی کند!

اولا کدام خطاها؟ منظورتان از خطا، عمل به مُرّ قانون است؟ یا منظور پیگیری امور روستا فراتر از وظایف دهیاری؟ لطفا واضح بگویید که کدام واسطه؟؟ منظورتان را دقیقتر بفرمایید تا مشخص شود ریگ به کفش چه کسیست؟

 

در پایان اعلام می کنم که اینجانب هیچ دلبستگی ای به صندلی دهیاری ندارم اما تا وقتی شورای اسلامی محترم روستا تشخیص دهند در مسیر خدمت به مردم شریف روستای لیپا، از طعنه ها و سنگ اندازیها نهراسیده و به کار خود ادامه خواهم داد انشاالله چرا که  مسئولیت دهیاری را وسیله ای برای خدمت به مردم و تقرب به خدا میدانم نه نردبان رسیدن به مطامع دنیوی خود.

و کفی بالله وکیلا

خدمتگزار کوچک مردم شریف روستای لیپا

صغری اسماعیلی”

 

 

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه