شبهات و شایعات؛

درباره کلیپ تقطیع شده اعتراض به بیکاری و پاسخ مقام معظم رهبری

این کلیپ حاوی سخنان مقطوع یک خانم درباره وضعیت بیکاری در جامعه و پاسخ مقطوع مقام معظم رهبری در همین خصوص است.

درباره کلیپ تقطیع شده اعتراض به بیکاری و پاسخ مقام معظم رهبری

به گزارش ۸دی، سیاوش آقاجانی از فعالان رسانه ای استان گیلان در پاسخ به کلیپ تقطیع شده اعتراض به بیکاری و پاسخ مقام معظم رهبری که اخیرا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده است نوشت:

?اخیراً کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است که حاوی سخنان مقطوع یک خانم درباره وضعیت بیکاری در جامعه و پاسخ مقطوع مقام معظم رهبری در همین خصوص است. این کلیپ به شکلی #تقطیع شده است که گویا مقام معظم رهبری مسئولیتی جهت اشتغال جوانان برای نظام قائل نیست! در صورتی که آنهایی که با #منظومه_فکری ایشان آشنا هستند قطعا میدانند این نظر، نظرِ رهبری نیست.

?آنچه که مقام معظم رهبری به خانم فاطمه سادات ضرابی از اتحادیه های دانشجویی دانشگاه آزاد پاسخ میدهد بیشتر حول این جملات این دانشجو است که میگوید: «حالا نظام برای افراد جدید و متخصص که از دانشگاه ها خارج می شوند چه جایگاه و موقعیتی را آماده کرده است؟ نظام سالم باید برای جایگاه های از پیش تعیین شده خود به مقدار نیاز افراد را جذب و تربیت کند و برای تک تک این افراد جایگاهی داشته باشد.»

?با مراجعه به متن سخنان مقام معظم رهبری در همان خصوص مشاهده میشود که کلام ایشان درباره #کارمندی همه فارغ التحصیلان بیکار و #پشت_میزنشینی ایشان است و اصلاً در جهت تشکیک درباره تکلیف نظام و قوای مختلف برای ایجاد فرصتهای شغلی و حمایت از بیکاران نیست! مقام معظم رهبری در پاسخ به آن خانم این چنین میگویند:

?«حالا آن خواهرمان، دختر عزیزمان مکرّر گفت که اینهایی که می‌آیند بیرون، فکر شغل برایشان بشود؛ برای پنج میلیون دانشجو چطور فکر شغل بکنند؟ مگر میشود چنین چیزی؛ اصلاً مگر کسی که فارغ‌التّحصیل میشود حتماً باید بیاید #کارمند دولت بشود! نه، بروند بازار آزاد، بروند کار کنند، بروند کار پیدا کنند؛ البتّه #دولت باید کمک کند شکّی نیست امّا این‌جور نباشد که حالا هرکس می‌آید بیرون، حتماً باید برود مثلاً فرض کنید که در یک #سمت_دولتی پایین یا بالا قرار بگیرد. امّا بالاخره رؤسای جمهور آینده، وزرای آینده، نمایندگان مجلس آینده، مسئولین گوناگون آینده از میان همین شماها هستند؛ دانشجویان امروزند؛ نگاهی بکنید که شامل آن روز بشود، دنیایی تصویر بکنید که آن روز که میخواهید در آن دنیا نقش‌آفرینی بکنید آن دنیا را بپسندید؛ یک چنین تصویری داشته باشید؛ این تصویر آرمانی را دنبال کنید.» (۹۵/۴/۱۲)

? مقام معظم رهبری در بخش انتهایی پاسخشان به دانشجویان میگویند که خودشان را در جایگاه مسئولان قرار دهند و آنچه که در آن جایگاه میتوانند عملی کنند و صحیح میدانند را نیز درک کنند. نکته دیگر این که برخلاف القاء سازندگان این کلیپ، مقام معظم رهبری حتی حدود یک ماه قبل از آن اظهارات، در خصوص بیکاری جوانان، ضمن مطالبه جدی از مسئولان، نظام را شرمنده جوانان بیکار دانستند:

?«حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی از اولویت های اصلی و بسیار مهم در بخش اقتصاد است، خجلت و #شرمندگی_نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود.» (۹۵/۳/۱۶)

?همانطوری که مشخص است، مقام معظم رهبری عمیقاً اعتقاد دارند که مسئولان باید برای رفع معضل بیکاری اقدامات جدی و زیرساختی از طریق اجرای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید، مبارزه با قاچاق، مبارزه با رکود، اصلاح موانع اشتغال و… انجام دهند، به خصوص که این کشور با این ظرفیت و منابع مختلف و با این بازار گسترده مصرف و با این بازاری که در منطقه میتواند تصرف کند، قابلیت بالایی در اشتغالزایی در بخشهای مولد دارد.

?در پایان آرزو میکنیم کاربران فضای مجازی نسبت به مطالبی که با آنها مواجه میشوند، اینقدر منفعل عمل نکنند و قبل از این که از صحت و سقم مطالب مطمئن شوند، از پذیرش و انتشار آنها خودداری نمایند. ضمناً برای بررسی صحت این مطالب، به سادگی و به صرف جستجوی جملاتی که حول آن شبهه ایجاد شده است، میتوان به متن اصلی و یا اطلاعات کاملتری در آن خصوص دست یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه