دبیر انجمن کشتی گیله مردی کشور در گفتگو با8دی:

کشتی گیله مردی با قوانین و مقررات جدید در فومن برگزار می شود

دبیر انجمن کشتی گیله مردی کشور گفت: اجرای کشتی گیله مردی در سال جاری با قوانین و مقررات جدید انجمن برگزار خواهد شد.

کشتی گیله مردی با قوانین و مقررات جدید در فومن برگزار می شود

محمدرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی از برگزاری کشتی گیله مردی در بیست و هشتم ماه جاری در روستای پس ویش فومن خبر داد و اظهار داشت: کشتی گیله مردمی امسال با سال های گذشته همراه با تغییراتی خواهد بود.
وی در ادامه مطلب افزود: کشتی در سالهای گذشته به صورت سنتی بوده و آنچنان قانونمند نبود اما اخیر کشتی ما تبدیل به انجمن شده است.
دبیر انجمن کشتی گیله مردی کشور با بیان اینکه کشتی گیله مردی اکنون بعنوان یک رشته ورزشی است، گفت: قبلا کشتی گیله مردی همچون بازی های محلی دیگر مثل قییش بازی، گردو بازی و طناب بازی ها محسوب می شود.
پیشکسوت گیلانی کشته گیله مردی فردین معصومی را بعنوان رئیس انجمن کشتی گیله مردی کشور معرفی و اظهار کرد: کشتی گیله مردی اکنون زیر نظر فدراسیون کشتی فعالیت می کند اما هنوز سازمان یافته عمل نکرده ایم.
قربانی با بیان اینکه هنوز قوانین و مقررات کشتی گیله مردی اجرا نشده، اذعان داشت: از امسال در کشتی های گیله مردی کشور قوانین و مقررات جدید وضع شده اعمال خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که با اعمال قوانین جدید در کشتی گیله مردی روح قدمت و تاریخ گیلانیان از آن جدا خواهد شد یا خیر، بیان کرد: اجرای کشتی گیله مردی همان چیزی بوده که قبلا اجرا شده منتها فرقش این است که کشتی گیله مردی وارث پیدا کرده و می تواند در کشور شناخته شود.
دبیر انجمن کشتی گیله مردی کشور با اشاره به اینکه قبلا کشتی گیله مردی تنها در گیلان و غرب مازندران شناخته می شد، مطرح کرد: با انجمنی شدن کشتی گیله مردی می توان آن را به همه ی استان ها به تدریج گسترش داد در حالیکه هیچ چیزی از کشتی گیله مردی کم یا زیاد نمی شود.
این پشکسوت کشتی گیله مردی کشور خاطرنشان کرد: کشتی گیله مردی اکنون صاحب پیدا کرده و می توانند زوایای آن را مورد بررسی و نقد قرار دهند و برای رشد و تعالی آن حرفهایی برای گفتن داشت.
قربانی در پاسخ به این سوال که مقرر شده بود سالنی مستقل برای کشتی گیله مردی در مرکز استان گیلان به این ورزش اختصاص پیدا کند و اکنون این مصوبه در چه وضعیتی بود، تشریح کرد: قرار بود که سالنی برای این ورزش اختصاص پیدا کند اما به گفته مسئولان برای ایجاد این سالن بودجه کافی موجود نمی باشد.
وی در ادامه افزود: باید کشتی گیله مردی در کشور جا بیفتد تا بتوانیم با گذشت زمانی سالن تخصصی برای این رشته ورزشی در استان ایجاد کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
با سلام و احترام خدمت همه گیلانی های عزیز .نن محمود لروندم خیلی دوست دارم موعد زمان مسابقات کشتی گیل مردی از من حقیر هم دعوت بشه بیام کشتی بگیرم .در اصل من یه باستانی کار هستم و کشتی هم خوب میگیرم.به امید موفقیت و پیروزی برای همه ورزشکاران محمود لروند ساکن نهاوند همدان
در حاشیه