عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت :

بعضی‌ها می‌خواهند جریان مبارزه با فساد در دانشگاه آزاد را سیاسی جلوه دهند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رشت گفت: نظارت‌های قانونی و بررسی‌ها به مذاق بعضی‌ها خوش نیامده در دانشگاه آزاد خوش نیامده است.

بعضی‌ها می‌خواهند جریان مبارزه با فساد در دانشگاه آزاد را سیاسی جلوه دهند

به گزارش ۸دی، رضا حسن پور، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفتگو با روشن خبر، درمورد تغییرات مدیریتی و مبارزه با فساد در دانشگاه آزاد گفت: یکی از اقدامات و فعالیت های مهم سال های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی براساس دستور امام (ره) برای پیشرفت علم و آموزش در کشور انجام شد؛ تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی افزود: از همان ابتدا بحث های گوناگونی در مورد نحوه اخذ شهریه، چارت سازمانی دانشگاه، فعالیت های درون و برون دانشگاهی، تشکیل واحدهای دانشگاه در بیرون از کشور و .. وجود داشت.

حسن پور با اشاره به اینکه برخی می ‌خواستند دانشگاه آزاد را جدا از وزارت علوم ببینند، اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد دانشجویان، نقش این دانشگاه در مباحث گوناگون از جمله آموزشی و پژوهشی کشور پر رنگ‌تر و از طرفی بررسی وضعیت مالی و اداری آن نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به انتخاب شایسته جناب آقای دکتر ولایتی بعنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، بعد از فوت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، گفت: قبل از ورود دکتر ولایتی به مسایل مالی و مدیریتی، اعتراض‌هایی به نحوه ی عملکرد مالی دانشگاه آزاد در زمان روسای سابق به خصوص در مورد افزایش شهریه دانشجویان و عدم یکسان سازی وضعیت هیات علمی اساتید دانشگاه های زیر نظر با وزارت علوم وجود داشت.

 حسن پور با تاکید به وجود اعتراض گوناگون افراد، ارگان ها و نهادها نسبت به عدم ارایه بیلان مالی مناسب در سطح دانشگاه آزاد، تصریح کرد: در هفته های گذشته شاهد بیان  برخی ابهامات و اشکالات مالی و اداری از سوی رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی بودیم که نشان از اختلاف فاحش در تراز های مالی مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رشت با اشاره به اینکه نظارت های قانونی و بررسی ها به مذاق بعضی ها خوش نیامده افزود: تا جایی که با تهیه و  ارسال نامه خواستار ورود رئیس‌جمهور به تغییرات قانونی در دانشگاه آزاد شدند و به نوعی می خواهند این جریان مبارزه با فساد در دانشگاه آزاد را سیاسی جلوه دهند.

حسن پور خاطر نشان کرد: به نظرم نه تنها در دانشگاه آزاد اسلامی بلکه در هر جایی که از بیت ‌المال استفاده می شود؛ باید نظارت قانونی و مستمر صورت بگیرد. البته در دانشگاه آزاد که بدون اتکاء به پول نفت و فقط با پول و شهریه مردمی که از طبقات اغلب مستضعف جامعه تامین می شود، این نظارت باید با دقت بیشتری انجام شود

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رشت ادامه داد: اگر قرار باشد شهریه دانشجویان در ردیف ها و جاهایی خارج از وظایف دانشگاه هزینه شود باید به آن ورود کرد و برخورد مسئولانه وجود داشته باشد.

حسن پور در پایان گفت: اساتید دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها از نظارت و بازرسی دقیق هیات موسس دانشگاه و به ویژه جناب آقای دکتر ولایتی که در چهارچوب قانون و مطابق با اساسنامه خود دانشگاه آزاد می باشد حمایت همه جانبه خود را اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ثریا
بزنید مسول بسیج اساتید اقااااااااا هیت علمی چیه
در حاشیه