بهانه‌تراشی رسانه دولتی انگلیس؛

پشتیبانی شرم‌آور بی‌بی‌سی از عملیات داعش در ایران

سنگ تمام این شبکه در حمایت از عربستان،نشان از قرار گرفتن درجایگاه بلندگوی تبلیغاتی آل سعود و تروریست‌های مورد حمایت ریاض دارد.

پشتیبانی شرم‌آور بی‌بی‌سی از عملیات داعش در ایران

به گزارش ۸دی، اقدام تروریستی داعش در حمله کور به مردم عادی در حرم امام خمینی(ره) و ساختمان مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی همچنان در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب دارد.

در این میان وب‌سایت شبکه بی بی سی فارسی که پیش از این بارها در شمایل «بازوی رسانه‌ای داعش» ظاهر شده است، ضمن گزارشی به مرور حوادث امنیتی ایران در سه دهه اخیر پرداخت.

 

 

 

 

در این گزارش روایت مبسوطی از جنایات گروهک ریگی در شرق کشور، گروه‌های تجزیه طلب در خوزستان و… ارائه شده است، اما نکته قابل تأمل این است که رسانه دولتی انگلیس از «تروریستی» توصیف کردن این عملیات جنایتکارانه اجتناب نموده و در توجیه نوشته است: «رخداد‌هایی که فهرست شده، از طرف مقام‌های ایران حادثه “تروریستی” خوانده شده است، اما بی‌بی‌سی به دلیل نبود اجماع بر سر تعریف این کلمه، از “حمله” استفاده می‌کند»[!]

 

 

اجتناب بی بی سی فارسی از «تروریستی» نامیدن جنایات ریگی و داعش علیه ملت ایران!

 

 

این دروغ بزرگ بی بی سی فارسی در حالی است که حملات مشابه توسط داعش در انگلیس و اروپا از سوی همین شبکه به‌عنوان «حادثه تروریستی» معرفی شده است.

 

و با استانداردی دوگانه، اقدامات همین گروه جنایت‌پیشه در خاورمیانه از سوی این شبکه به‌عنوان حمله‌ای معمولی -و نه تروریستی- قلمداد می‌شود!

 

 

نمونه حملات مشابه در اروپا و انگلیس که از سوی بی بی سی فارسی به‌عنوان «حادثه تروریستی» معرفی شده‌اند!

 

 

خاطرنشان می‌شود که پس از آغاز جنایات وحشیانه داعش علیه مردم عراق و کشتار بی‌سابقه‌ای که توسط این گروه تروریستی به‌راه افتاد، بی‌بی‌سی فارسی در واکنش به اعتراض گسترده مخاطبانش نسبت به حمایت ضمنی از داعش و “تروریست” نخواندن این جنایتکاران، مدعی شد: «سیاست ما بر این است، مادامی که یکی از مسئولان رسمی کشورها و یا دولت‌ها از عنوان گروه تروریستی برای هر گروه مبارز و پیکارجو استفاده نکند، ما هم چنین عبارتی را در هیچ‌یک از بخش‌های شبکه برای آن گروه به‌کار نخواهیم برد.»[!]

 

 

بهانه تراشی دروغین «BBC» برای توجیه حمایت از داعش

 

 

اما با وجود «تروریستی» معرفی شدن گروه داعش از سوی مسئولان بسیاری از کشورها همچون ایران، عراق، سوریه و حتی دول غربی، بی بی سی فارسی همچنان بر ادامه روند حمایتی خود از این جنایتکاران ادامه داده و می‌دهد!

 

و البته هرگز مسئولان رسانه دولتی انگلیس به این سؤال پاسخ نداده‌اند که بی بی سی بنا به تأیید کدام نهاد یا سازمان بین المللی برای یاد کردن از تروریست‌های داعشی از عنوان “دولت” استفاده می‌کند؟!

 

 

 
گفتنی است سال گذشته در پی افشای اسناد محرمانه حاکی از اختصاص بودجه ویژه از سوی پادشاه عربستان برای گسترش فعالیت‌های تبلیغی برای آل‌سعود در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، بررسی روند خبری شبکه بی‌بی‌سی فارسی (BBCPersian) در مسائل مربوط به خاورمیانه حکایت از آن داشت که بخشی از مواهب ملوکانه سعودی نصیب این شبکه شده و سنگ تمام این شبکه در حمایت از از رژیم آل سعود -به‌عنوان پدر معنوی گروه‌های تروریستی چون داعش- نشان از قرار گرفتن بی بی سی فارسی در جایگاه بلندگوی تبلیغاتی این حکومت دیکتاتوری و تروریست‌های مورد حمایت ریاض دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه